بازار بذر کینوا در یزد

خرید و فروش گیاه کینوا

بازار بذر کینوا در یزد چه اطلاعاتی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد؟ آیا کشت بذر کینوا در یزد مناسب است؟ بذر کینوا اصل و عاری از علف هرز را از کجا می‌توان تهیه نمود؟

اهمیت کشت بذر کینوا

این گیاه حدود 5000 سال پیش در منطقه‌ی آندز در آمریکای جنوبی کشف شد. بعد از پی بردن محققان به خواص شگفت انگیز این گیاه، سازمان فائو سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کرد و از آن پس کشور‌ها را تشویق به کشت این گیاه ارزشمند کرد. از آن پس کشورهای مختلف و از آن جمله ایران در کشت کینوا پیشرفت‌های زیادی داشتند.

بذر کینوا یزد

بازار و کشت بذر کینوا در یزد

استان یزد هم مانند سایر استان‌ها در این چند سال اخیر اقدام به کشت بذر کینوا کرده است. بذر کینوا بذری مقاوم به شرایط سخت است. از آنجایی که یزد در منطقه‌ای خشک قرار دارد کشت گیاهانی همچون کینوا که نیاز آبی کمی دارند و هم چنین تاثیر زیادی که کینوا در سلامتی افراد جامعه دارد، بسیار قابل توجه بوده و مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا

کینوا در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی مانند گندم علاوه بر مقاوم بودن آن به خشکی و شوری خاک و امکان کشت آن در مناطق مستعد می‌تواند به دوبار در سال افزایش یابد. هم چنین در صورت تولید محصول با کیفیت کینوا امکان صادرات آن به کشورهای دیگر وجود دارد. این عوامل باعث شده که کشت بذر کینوا سود آوری قابل توجهی داشته باشد.

تعیین تاریخ مناسب کاشت در بازار بذر کینوا در یزد

برای به دست آوردن محصول مناسب باید کشت را در تاریخ درستی انجام داد، درغیر اینصورت امکان داشتن عملکرد مناسب کاهش می‌یابد. برای تعیین زمان مناسب کاشت بذر کینوا در یزد می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

کشت بذر کینوا در یزد

روش‌های کشت بذر کینوا

از روش‌های مختلف کشت بذر کینوا مانند روش جوی و پشته‌ای، نواری، ردیفی می‌توان استفاده کرد به جز روش کرتی، زیرا در روش کرتی بخاطر انشعابات و شاخ و برگ کینوا مشکلاتی در کشت ایجاد می‌شود. در روش جوی و پشته‌ای هم در مناطقی از یزد که مشکل شوری وجود دارد باید بذر را در داخل جوی کشت کرد تا آسیب کمی به بذر کینوا وارد شود.

آبیاری کینوا در یزد

روش‌های مختلف آبیاری شامل غرقابی، قطره‌ای ، بارانی و نوار تیپ می‌باشد. از تمام این روش‌ها برای آبیاری کینوا می‌توان استفاده کرد. در صورت استفاده از روش غرقابی در زمین‌های شور باید آبیاری آرام انجام شود به دلیل اینکه بذور کینوا در زمین‌های شور در داخل جوی کاشته می‌شود و اگر سرعت آبیاری زیاد باشد بذور شسته می‌شود و از بین می‌رود. اطلاعات لازم در این زمینه در بازار بذر کینوا در یزد در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

برداشت بذر کینوا یزد

افزایش عملکرد و برداشت کینوا

کوددهی از راه‌‌های افزایش عملکرد کینوا است. استفاده از کودهایی مانند NPK، سوپر فسفات تریپل و پتاس می‌تواند موثر باشد. برداشت کینوا هم بصورت دستی و هم مکانیزه به وسیله‌ی کمباین امکان پذیر است.

بازار بذر کینوا در یزد

کشاورزی از مسائل مهم در اقتصاد جامعه می‌باشد. از طرفی کشت گیاهانی مانند کینوا با نیاز آبی کم، مقاومت در برابر شوری، هزینه‌ی پایین برای کاشت آن و سود آوری قابل قبول، کشاورزان و افراد زیادی را علاقمند به کشت بذر کینوا نموده است. با توجه به جدید بودن این گیاه، بسیاری از مردم از نحوه‌ی کشت درست آن در مناطق مختلف ممکن است اطلاعات درستی نداشته باشند. این مجموعه با داشتن مشاوران با تجربه علمی و عملی در زمینه‌ی کشت بذر کینوا به کشاورزان و علاقمندان مشاوره‌ی رایگان می‌دهند.

هم چنین جهت بررسی بازار بذر کینوا در یزد و سایر استان‌ها و شهرهای کشور، می توانید با کارشناسان این مرکز تماس حاصل نموده و سوالات خود را بپرسید. برای تهیه‌ی بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار هم می‌توانید بصورت خرد و عمده از این مرکز سفارش دهید. این مجموعه متعهد به خرید تضمینی بذرهای کینوا تولیدی کشاورزان است.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *