طرز کشت بذر کینوا در همدان

بذر کینوا

طرز کشت بذر کینوا در همدان چگونه است ؟ چگونه می توان محصولی با عملکرد بالا تولید نمود؟ آیا کشت بذر کینوا در همدان مقرون به صرفه است؟

بذر کینوا، بذری با ارزش غذایی و اقتصادی

بذر کینوا گیاهی با ارزش غذایی بالا است به طوری که در بین مردم منطقه آمریکای جنوبی به خاویار سبز معروف شده است. بذر کینوا این سرشار از پروتئین و انواع ویتامین ها تامین های مورد نظر مورد نیاز نیاز برای بدن انسان می باشد ارزش غذایی و سازگاری با تغییرات اقلیمی و همچنین به خشکی و شوری بذر کینوا باعث شد که سال ۲۰۱۳ از سوی سازمان فائو به سال کینوا نامگذاری شود.

کشت بذر کینوا در اکثر مناطق جهان از جمله ایران و شهر همدان با موفقیت صورت گرفته است این گیاه برای رشد نیاز به حداقل شرایط محیطی دارد و در خاکهای فقیر از نظر زراعی نیز رشد می کند دوره رشد این گیاه کوتاه مدت بوده و نیاز به تعداد دفعات آبیاری کمی دارد و والدین و عوامل باعث شده است که سودآوری آن قابل توجه و حتی دو برابر نسبت به زراعت گندم باشد.

بذر کینوا ایران

کشت بذر کینوا در همدان

کشت بذر کینوا در همدان و استان‌های مختلف و مناطق مختلف کشور در سال‌های اخیر مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است. سودآوری قابل توجه کشت بذر کینوا باعث شده است که افراد زیادی به سرعت آن علاقه مند باشند.

کشت بذر کینوا در همدان در دو نوبت از سال امکان پذیر است. همچنین در این استان امکان کشت دیم هم وجود دارد . تنوع اقلیمی در در استان همدان باعث شده است که انتخاب تاریخ کاشت را بسیار مهم باشد. به همین دلیل نامناسب تاریخ کشت نامناسب بر روی عملکرد تاثیر گذار است . برای اطلاع از تاریخ مناسب جهت کشت بذر کینوا در همدان می‌توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مجموعه ما در این زمینه بهره مند شوید.

برای آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا در همدان و سایر مناطق لازم است ابتدا زمین شخم زده شده و سپس دو مرحله دیسک سنگین و سبک اجرا شود . در پایان کود پاشی جهت افزایش عملکرد نیز توصیه می شود.

میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار بین ۸ تا ۱۰ کیلوگرم می باشد امکان کشت کینوا با روشهای مختلف از جمله روش سنتی و مکانیزه وجود دارد . برای کشت مکانیزه می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد و جهت برداشت آن محصول آن از کمباین برداشت کلزا با تغییر هد کمباین می توان بهره گرفت.

کینوا گیاهی کم توقع است اما استفاده از کودهای آلی و شیمیایی می تواند عملکرد محصول را افزایش دهد این گیاه نیاز آبی کمی داشته و با ۵ تا ۷ نوبت آبیاری با فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی آن برطرف می شود.

بذر کینوا دیم

همکاری !

جهت اطلاع از نحوه کاشت بذر کینوا در همدان و سایر استان های کشور می توانید با ما تماس بگیرید مجموعه ما با هدف ترویج کشت بذر کینوا در ایران و تولید بذرهای بومی بومی ایران با جهاد کشاورزی همکاری می نماید در این مجموعه متخصصان ما تجارب کسب شده در زمینه ی کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان عزیز قرار میدهند.

همچنین خرید و فروش بذر کینوا پس از عقد قرارداد به صورت کاملا تضمینی انجام می شود و در تمام مراحل کاشت داشت و برداشت کینوا کشاورزان عزیز را همراهی می نماییم برای استفاده از خدمات مرکز بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *