خرید تضمینی بذر کینوا در کرمانشاه

بذر و دانه کینوا اصفهان

برای خرید تضمینی بذر کینوا در کرمانشاه می‌توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه ارتباط بگیرید. بذر کینوا در کرمانشاه ایا صرفه اقتصادی دارد؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی با ارزش غذایی و اقتصادی بالا است که در زمینهای زراعی فقیر نیز رشد می‌کند. ارزش غذایی بالا، مقاومت به شوری و خشکی و تغییرات اقلیمی باعث شد که سال ۲۰۱۳ از سوی سازمان فائو به نام سال کینوا نامگذاری شود. و کشورهای دیگر به کشت کینوا ترغیب شوند.

بذر کینوا بومی منطقه آند آمریکای جنوبی بوده است که طی هزاران سال غذای اصلی مردم این مناطق بوده و در بین آنها به خاویار سبز معروف است. دانه کینوا ارزش غذایی بالایی دارد و حاوی همه ی آمینواسیدهای ضروری بدن انسان است. همچنین حاوی انواع ویتامین‌ها به خصوص ویتامین B2، آنتی اکسیدان و انواع املاح معدی نیز می‌باشد.

در سال‌های اخیر بذر کینوا در بین کشاورزان نسبتاً شناخته شده است. سودآوری دو برابری کشت بذر کینوا در کرمانشاه نسبت به گندم و برخی غلات آن را به گیاهی پر طرفدار در بین کشاورزان تبدیل کرده است.

انواع دانه کینوا

کشت بذر کینوا در کرمانشاه

در حال حاضر کشت بذر کینوا در کرمانشاه و مناطق مختلف کشور انجام می‌شود. استان کرمانشاه مشکل خشکی و شوری و کم آبی ندارد و دارای اقلیم معتدل مایل به سرد می‌باشد. بنابراین جزء استان‌های مستعد برای تولید محصول باکیفیت کینوا می‌باشد.

کشت بذر کینوا در کرمانشاه در دو نوبت بهاره و پاییزه امکان پذیر است. انتخاب زمان مناسب جهت کشت بذر کینوا در مناطق مختلف این استان تأثیر به سزایی در میزان عملکرد محصول نهایی خواهد داشت. برای اطلاع از زمان مناسب کشت بذر کینوا می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز می باشد. جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا شخم و دو مرحله دیسک و کودپاشی را شامل می‌شود که در صورت امکان از سیکلو تیلر می توان استفاده کرد.

کشت کینوا به روش‌های سنتی و مکانیزه صورت می گیرد. میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار 10-8 کیلوگرم است. در صورت کشت مکانیزه عمق کاشت 2-1 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین دو بذر 10-7 سانتی متر باید رعایت شود. برای کشت بذر کینوا می توان از دستگاه خطی کار غلات استفاده کرد.

فروشگاه بذر کینوا

کود دهی و ابیاری بذر کینوا

بذر کینوا برای رشد به میزان کمی آبیاری نیاز دارد که شامل 7-5 نوبت با فاصله 15-10 روز می‌باشد. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی باعثد افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد. برای این منظور می‌توان از 150 کیلوگرم کود NPK و دو مرحله کود سرک (مرحله 4 تا 6 برگی و مرحله 50 درصد گلدهی) و یا 150 کیلوگرم سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک توصیه می‌شود.

کنترل علف هرز و عملکرد بذر کینوا در کرمانشاه

برای مبارزه با علف های هرز، کشاورزان عزیز می‌توانند یک تا دو ماه قبل از کشت، زمین زراعی مد نظر را آبیاری کرده و پس از سبز شدن علف‌های هرز از سموم رانداپ و ترفلان برای از بین بردن علف‌های هرز استفاده نمایند.

عملکرد بذر کینوا در هر هکتار حداقل 2 تن و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی تا 5/5 تن در هکتار می رسد. برای برداشت محصول کلزا می‌توان از کمباین کلزا با تغییر هدِ برداشت استفاده کرد.

بذر کینوا ایران

خرید تضمینی بذر کینوا در کرمانشاه

مجموعه ما در جهت همکاری با وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در ایران، تجربه کشت بذر کینوا درمناطق مختلف کشور را دارا می‌باشد. این مجموعه در جهت پاسخگویی به سوالات کشاورزان عزیز در زمینه زراعت کینوا و تولید محصول باکیفیت، این تجارب را در قالب مشاوره کاملاً رایگان در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

متاسفانه بسیاری از کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید محصول، درباره فروش نهایی محصول خود با مشکل مواجه می‌شوند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می‌دهد. برای اطلاع از مجموعه ما و خرید تضمینی بذر کینوا در کرمانشاه و سایر استان‌ها می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با ما

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *