فروشنده بذر کینوا در خوزستان

بذر کینوا خوزستان

چه کسی فروشنده بذر کینوا در خوزستان است؟ آیا خرید و فروش تضمینی محصول کینوا در خوزستان امکان پذیر است؟ از چه مرکزی می توان بذر کینوا تهیه کرد؟

معرفی بذر کینوا

کینوا گیاهی با ارزش غذایی بالا و ارزش دارویی می باشد. این گیاه بومی منطقه آند آمریکای جنوبی بوده و در بین مردم آن مناطق به خاویار سبز معروف است. بذر کینوا به خشکی و شوری مقاوم بوده و همچنین به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است. سازمان فائو با هدف ترویج کشت بذر کینوا در کشور ها مختلف جهان، سال ۲۰۱۳ را به نام سال کینوا را نامگذاری کرد.

کینوا دارای بذرهای بسیار ریز می باشد. وزن هزار دانه کینوا آن بین 2 تا 3 گرم است. کشت بذر کینوا مقرون به صرفه بوده و سودی آوری دو برابری نسبت به گندم و برخی غلات را نتیجه می دهد. دوره رشد بذر کینوا کوتاه‌ مدت بوده و حدود ۱۰۰ روز می باشد. این گیاه نیاز آبی کمی دارد و در خاکهای زراعی فقیر نیز رشد می کند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به کشته بذر کینوا پرداخته اند. ایران نیز در سال های اخیر کشت بذر کینوا را در استان های مختلف خود انجام داده و در بسیاری از مناطق نتایج قابل قبولی به دست آورده است.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا در خوزستان

استان خوزستان از جمله مناطق مستعد در زمینه کشت بذر کینوا میباشد این استان دارای زمستانهای معتدل بوده و با چالش سرما که در برخی نقاط کشور وجود دارد روبه رو نیست. بنابراین کشاورزان این مناطق برای کشت بذر کینوا می توانند از بارش های زمستانه استفاده نماید. همچنین خاک مزارع خوزستان بسیار مرغوب است و تولید محصول کینوای با کیفیتی را به همراه داشته است. که محصول کینوای تولید شده در این مناطق علاوه بر مصرف داخلی مناسب جهت صادرات نیز می باشد.

جهت کشت بذر کینوا در خوزستان نیاز به ۸ تا ۱۰ کیلو گرم بذر در هر هکتار می باشد. کشت بذر کینوا به روش های دستی و مکانیزه امکان پذیر است. در صورت کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد. بذر کینوا نیاز آبی کمی داشته و ۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز می ‌تواند نیاز آبی آن را برطرف نماید.

بذر کینوا فله

کود دهی و کنترل علف هرز بذر کینوا

برای مبارزه با علفهای هرز توصیه می شود یک تا دو ماه قبل از کشت بذر کینوا زمین مورد نظر آبیاری شود. و پس از رشد علف های هرز مبارزه با سموم ترفلان و رانداپ انجام پذیرد.
مصرف کودهای آلی و شیمیایی باعث افزایش عملکرد محصول بذر کینوا خواهد شد. برای این منظور ۱۵۰ کیلوگرم کود NPK و دو نوبت کود سرک یا ۱۵۰ کیلوگرم سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلو گرم کود پتاس و دو نوبت کود سرک مناسب می باشد.

برداشت محصول بذر کینوا توسط کمباین کلزا با تغییر هدِ برداشت امکان پذیر است. عملکرد بذر کینوا حداقل ۲ تن و با فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی حداکثر 5/5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا خوزستان
بذر کینوا خوزستان

فروشنده بذر کینوا در خوزستان

با ترویج کشت بذر کینوا در خوزستان و سایر استان ها خرید و فروش بذر کینوا به صورت های مختلف انجام می پذیرد. افراد مختلفی به عنوان فروشنده بذر کینوا اقدام به فروش بذر کینوا در سراسر کشور کرده اند. اما در این بین عده ای افراد سودجو با هدف کسب درآمد بذر های نامرغوب و تقلبی را در بین کشاورزان توزیع می کنند.

در این حالت نه تنها کشاورز متحمل خسارت شده بلکه در مواردی بذرهای تقلبی فاقد قدرت جوانه زنی بوده و هیچ محصولی تولید نمی شود. همچنین در موارد زیادی کشاورز پس از خرید بذر، و پس از تولید محصول امکان فروش محصول خود را نداشته و محصولات تولیدی را انبار نموده است.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین فروشنده بذر کینوا در خوزستان و استان های دیگر، در زمینه ترویج کشت بذر کینوا در ایران و تولید بذرهای بومی فعالیت می نماید. و بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را در خوزستان و سایر استان های کشور به فروش می رساند.

همچنین این مجموعه در تمام مراحل کشت بذر کینوا، در خوزستان و سایر استان های کشور مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا د راختیار علاقه مندان قرار می دهد. به علاوه در این مجموع پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می پذیرد.
برای اطلاع از خدمات مشاوره ای و جهت فروش تضمینی بذر کینوا می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *