بازار بذر کینوا در استان کرمانشاه

بذر کینوا

در بازار بذر کینوا در استان کرمانشاه چه بذوری عرضه می گردد؟ بذور عرضه شده دارای چه ویژگی هایی هستند؟ اموزش کشت بذر کینوا را چگونه دریافت کنم ؟

معرفی گیاه کینوا

بذر کینوا گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس است که ظاهر آن مشابه سلمه تره است. این گیاه مقاوم به شوری و خشکی و یخ زدگی بوده و از ارزش غذایی بالای برخوردار است. سازمان خواروبار جهانی با هدف ترویج کشت بذر کینوا و بیان اهمیت این گیاه ارزشمند سال 2013 را به نام کینوا نام گذاری کرد. سایر کشورها را به کشت بذر کینوا ترغیب نمود. در حال حاضر بیش از 100 کشور از جمله ایران به زراعت بذر کینوا پرداخته اند. استان کرمانشاه از جمله مناطق مستعد برای تولید محصول باکیفیت کینوا است.

بذر کشت کینوا

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی شبه غله، دولپه، یکساله و بهاره است که دانه های آن حاوی پروتئین، تمام اسید آمینه های مورد نیاز انسان، انواع ویتامین ها، املاح معدنی مفید، آنتی اکسیدان، فاقد گلوتن و دارای ارزش غذایی بسیار بالا می باشد. این گیاه به تغییرات اقلیمی مقاوم بوده و در اکثر نقاط کشور از جمله استان کرمانشاه قابلیت کشت را دارا می باشد.

بذر کینوا گیاهی با بذرهای ریز و وزن هزاردانه حدود 60 گرم می باشد و در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه کشت می شود. میزان بذر کینوا مورد نیاز برای هر هکتار 10-8 کیلوگرم است. بذر کینوا به همه روش های مختلف از جمله روش سنتی و روش جوی و پشته کشت می شود. برای آماده سازی زمین مراحلی مانند شخم، ماخار، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی لازم است.

طرز کشت بذر کینوا در کرمانشاه

بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی (حدود 100 روز) دارد که در این زمان به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. آبياري بيش از حد نياز گياه موجب نازك و طويل شدن ساقه و ورس می شود. همچنین آبياري‌هاي اوليه، جوانه‌زني بذر کینوا را آسان می نماید. برای كشت بذر كينوا امكان استفاده از انواع روش های آبیاری مانند، آبياري تحت فشار و استفاده از نوارهاي تيپ آبياري نیز وجود دارد.

استفاده از کودهای آلی و شیمیایی می تواند باعث افزایش عملکرد بذر کینوا در کرمانشاه شود. 150 کیلوگرم کود NPK قبل از کاشت و در دو مرحله کود سرک و یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل، 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک راه حل مناسبی برای افزایش محصول است.

عملکرد بذر کینوا در کرمانشاه حداقل 2 تن در هکتار و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی تا 5/5 تن افزایش می یابد. برای برداشت بذر کینوا در کرمانشاه از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد.

بذر کینوا در ایران

بازار بذر کینوا در کرمانشاه

با توجه به سودآوری قابل توجه بازار بذر کینوا، در سال های اخیر زراعت این گیاه باارزش در اکثر نقاط ایران از جمله مناطق مختلف استان کرمانشاه مورد توجه قرار گرفته است. اما متاسفانه عده ای افراد سودجو اقدام به توزیع بذرهای نامرغوب و تقلبی در بین کشاورزان کرده اند که نه تنها تولید محصول خوبی ندارد بلکه در مواردی حتی فاقد قدرت جوانه زنی بوده است.

کرمانشاه یکی از از استان های مستعد برای کشت بذر کینوا می باشد. در استان کرمانشاه مشکل شوری و خشکی وجود ندارد و محصولات کشاورزی به دلیل کیفیت آب و خاک ، عملکرد های بسیار بالایی دارند. کشت کینوا می تواند به یکی از نقاط قوت این استان تبدیل شود.

همان طور که در بالا گفته شد اقلیم کرمانشاه بسیار مستعد بوده و به دلیل آب و خاک مناسب می تواند میزان 3 تا 5 تن کینوا در هکتار عملکرد داشته باشد. کشاورزان عزیز بای خرید و فروش بذر کینوا و اطلاع از بازار بذر کینوا در کرمانشاه می توانند با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

خرید بذر کینوا فله

همکاری !

مجموعه ما با کسب مجوز از وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در ایران، اقدام به توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا کرده است. این مجموعه در زمان فعالیت خود با برقراری ارتباط مستقیم با ادارات جهاد کشاورزی در اکثر استان های کشور و کشت بذر کینوا در اکثر مناطق به تجارب بالایی در زمینه زراعت گیاه کینوا دست یافته است و این تجارب را به صورت مشاوره کاملاً رایگان در اختیار افراد علاقه مند قرار می دهد.

این مجموعه به عنوان بزرگترین بازار بذر کینوا در ایران، پس از عقد قرارداد، بذرهای مرغوب را در اختیار کشاورزان عزیز قرارداده و محصولی نهایی را به صورت تضمینی خرید و فروش می نماید. همچنین برای کشاورزان عزیزی که بذر اولیه کینوا را از شرکتی به غیر از این مجموعه خریداری کرده اند این امکان را فراهم آورده است تا با ارسال نمونه محصول به مجموعه ما و پس از تایید کیفیت محصول، امکان خرید از ایشان نیز فراهم باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *