سفارش بذر کینوا تیتیکاکا در کشور

بذر کینوا ایران

برای سفارش بذر کینوا تیتیکاکا در کشور به کجا مراجعه کنم ؟ بذر کینوا چگونه کشت می شود؟ چه طور می توانت عملکرد مطلوبی در تولید کینوا داشت ؟

معرفی گیاه کینوا

بذر کینوا گیاهی سنتی با قدمت 5000 ساله و بومی کوه های آند در کشورهای بولیوی، شیلی و پرو است. بذر کینوا شبه غله ای است که دانه آن به صورت پخته و برگ های جوان آن به صورت خام یا پخته مصرف می شود. به علت ارزش غذایی بالا به ویژه رقم تیتیکاکا ، به خاویار سبز معروف است. سازمان فائو برای تشویق سایر کشورها به کشت آن و قراردادن در سبد غذایی خود سال 2013 را به نام کینوا، نام گذاری کرد.

معرفی جهانی بذر کینوا باعث شد تا ایران نیز کشت گیاه کینوا را در مناطق مختلف کشور به صورت آزمایشی انجام دهد. خوشبختانه مقاومت بالای بذر کینوا به خشکی و شوری و عملکرد زراعی مطلوب آن باعث شد تا در سال های اخیر زراعت کینوا در اکثر استان های کشور مورد توجه قرار بگیرد.

بذر کینوا ارگانیک

بذر کینوا رقم تیتیکاکا

ارقام مختلفی از بذر کینوا در جهان وجود دارد که بذرهای آنها پس از مرحله رسیدگی، طیف وسیعی از رنگ ها شامل رنگ های سفید، کرم، زرد، نارنجی، صورتی، قرمز، بنفش، قهوه ای روشن، قهوه ای تیره و سیاه را نشان می دهد. حدود 66 رنگ مختلف برای انواع کینوا توسط بانک بذر کشور بولیوی گزارش شده است.

بذر کینوا رقم تیتیکاکا که به نام دریاچه ای با همین نام در آمریکای جنوبی، نام گذاری شده است، از جمله ارقامی است که به صورت زراعی کشت می شود. بذر این رقم در سالهای اخیر به ایران وارد شد و تحقیقات انجام گرفته در استان های مختلف کشور نشان داد که در مقایسه با سایر ارقام، عملکرد مطلوب تری دارد.

خرید بذر کینوا فله

عملکرد بذر کینوا تیتیکاکا

بذر رقم تیتیکاکا تولید دانه های کرم رنگ می کند که پس از مرحله فرآوری به رنگ سفید تبدیل می شود. این رقم جزو ارقامی است که به طول روز بی تفاوت بوده و امکان کشت بهاره، تابستانه و پاییزه برای آن وجود دارد. همچنین امکان کشت آن در مناطق مختلف کشور وجود داشته و عملکرد زراعی قابل توجهی را به دنبال دارد. این رقم جزو ارقام زودرس کینوا بوده و طول دوره کشت تا رسیدگی آن بین 85 تا 100 روز می باشد که در این مدت به 5 نوبت آبیاری نیاز دارد.

برای تهیه زمین جهت کشت بذر کینوا رقم تیتیکاکا مشابه گیاهان بذر ریز عمل نموده و مراحلی شامل شخم، دیسک سنگین و سبک، ماله کشی و کود پاشی انجام می شود. برای مبارزه با علف های هرز از علف کش ترفلان، قبل از کاشت، استفاده می شود. میزان بذر کینوا مورد نیاز در هکتار در روش مکانیزه 10کیلوگرم در هکتار و در روش دست پاش 12کیلوگرم در هکتار می باشد که حداقل عملکرد برای آن 2 تن و در صورت شرایط مطلوب حداکثر 6-5 تن در هکتار گزارش شده است.

بذر کینوا در ایران

سفارش بذر تیتیکاکا

در حال حاضر انواع بذرهای وارداتی و داخلی در بازار بذر کینوا خرید و فروش می شود که البته قیمت نوع وارداتی به علت وابسته بودن به قیمت دلار، دچار نوسان است. مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف بومی سازی گیاه کینوا در سال های اخیر در اکثر استان های کشور اقدام به ترویج کشت این گیاه کرده است.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار رقم تیتیکاکا را در کشور انجام داده و همچنین امکان خرید و فروش تضمینی بذر را پس از برداشت محصول برای کشاورزان تمام مناطق ایران فراهم کرده است.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *