قیمت خاویار گیاهی کینوا برای بدنسازی

جو دوسر چند کالری دارد

کینوا با نام علمیchenopodium quinoa برخلاف تصور جزو غلات نیست و از خانواده اسفناج می‌باشد. خاویار گیاهی کینوا قدمتی پنج هزار ساله دارد. اما قیمت خاویار گیاهی کینوا برای بدنسازی چیست؟

تاریخ و کشت کینوا 

این گیاه با قدمتی بیش از 5 هزار سال ، بومی کوه های آند در بولیوی، شیلی و پرو است و اکنون در آمریکا جنوبی در سطح وسیعی در حال کشت است. به عنوان یکی از “دانه های باستانی” و جایکزینی سالم‌تر و بهتر از گندم، در غرب شناخته شده‌است.

خاویار گیاهی کینوا مقاوم به شوری و کم آبی است و برداشت آن با توجه به شرایط کشت، بین دو تا شش تن در هکتار است.

قیمت خاویار گیاهی کینوا

بدنسازی و رژیم غذایی

برای بدنسازی رژیم غذایی باید دارای حداقل 30% پروتئین و چربی و 40% کربوهیدرات باشد. معمولا ورزشکاران در طول روز 5 یا 6 وعده غذایی با محتوای کم به ‌جای 3 وعده با محتوا زیاد مصرف می‌کنند. معمولا ورزشکاران حداقل 8 لیوان آب را روزانه مصرف می‌کنند..

رژیم غذایی متناسب با فعالیت بدن سبب افزایش رشد ماهیچه ها، حفظ استحکام و تامین انرژی بدن است.

کینوا تمام اسیدآمینه های موردنیاز بدن ورزشکاران را تامین می‌کند و منبعی غنی از لیزین و آهن است که مورد نیاز ترمیم بافت و عضلات اند. همچنین کینوا منبعی غنی برای افراد گیاه‌خوار است. که به عنوان خاویار گیاهی با قیمت مناسب به فروش می رسد.

ارزش های غذایی خاویار گیاهی کینوا بصورت خام در هر صد گرم و فروش آن با قیمت مناسب

دارای: انرژی 368 کیلو کالری.

چربی: 6.1 گرم.

چربی تک اشباع نشده: 1.6 گرم.

چربی چند اشباع نشده: 3.3 گرم

پروتئین: 14.1 گرم

آب: 13.3 گرم

ویتامین ها: آ، ای، گروه ب ( ب1 ، ب2 ، ب3 ، ب6 ، ب9 )

املاح کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی. دانه کینوا به عنوان خاویار گیاهی با قیمت مناسب در این مجموعه به فروش می رسد.

اما توجه کنید که همیشه درصدها و اعداد نسبی می‌باشند.

ارزش‌های غذایی خاویار گیاهی کینوا بصورت پخته در هر صد گرم

انرژی: 120 کیلو کالری

چربی: 1.92 کیلو کالری

چربی تک اشباع نشده: 0.529 گرم

چربی چند اشباع نشده: 1.078 گرم.

پروتئین: 4.4 گرم.

آب: 72 گرم.

ویتامین: ای، گروه ب ( ب1 ، ب2 ، ب3 ، ب6 ، ب9 ).

املاح: کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی.خاویار گیاهی کینوا با قیمت مناسب در این مجموعه به فروش می رسد.

قیمت خاویار گیاهی کینوا

خاویار گیاهی کینوا و گلوتن و قیمت آن

گلوتن پروتئینی است که در گندم و بعضی دیگر از موادغذایی وجود دارد و برخی افراد به آن حساسیت دارند. که به این حساسیت و بیماری سلیاک می‌گویند. کینوا فاقد این پروتئین است.

بنابراین کینوا جایگزین بسیار مناسبی به‌جای گندم است. برای افرادی که سلیاک دارند یا به هر دلیل دیگری مانند رژیم غذایی سالم‌تر یا بدنسازی، گلوتن را مصرف نمی‌کنند.

قیمت خاویار گیاهی کینوا

نحوه قیمت گذاری خاویار گیاهی کینوا

عوامل متعددی بر قیمت کینوا موثر اند از جمله نحوه بسته‌بندی، ایرانی یا خارجی بودن بذر و غیره. اما مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت نهایی کینوا کیفیت و نژاد بذر آن می‌باشد. زیرا کیفیت و نژاد بذر تعیین‌کننده میزان ارزش‌غذایی و رنگ دانه کینوا است.

کینوا دارای رنگ های سفید، قرمز و سیاه است. این سه رنگ اندکی در میزان مواد غذایی و پس از پخت در طعم و عطر و رنگ متفاوت اند.

محصولات کینوا

برای افرادی که به هر دلیلی مانند بدنسازی کینوا را وارد برنامه‌غذایی خود کرده‌اند. شرکت توسعه تجارت ایلیا دارای تولیدات و عرضه آرد کینوا، پرک کینوا، سویق کینوا، ادویه کینوا، ماسک کینوا، آرد فرنی کینوا، آجیل کینوا و دانه‌های سفید و رنگی کینوا به قیمت بسیار مناسبی می‌باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *