بازار بذر کینوا در هرمزگان

بذر کینوا هرمزگان

در این مطلب قصد داریم به بررسی بازار بذر کینوا در استان هرمزگان بپردازیم. استان‌های مختلف کشور با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌ و هوایی متنوعی که دارند، شرایط کشت بسیار متنوعی را در خود جای داده‌اند. حتی در استان‌های مختلف، شهرستان‌های مختلف شاید الگوی کشت متفاوتی داشته باشند. این ‌که بتوان از تفاوت اقلیم‌ها و تنوع آب‌ و هوایی نهایت بهره را ببریم، یکی از اصول مدیریتی در حوزه کشاورزی است.

کشت کینوا در هرمزگان

استان هرمزگان جنوبی‌ترین استان کشور می‌باشد که در مجاورت آب‌های آزاد نیز قرار گرفته است.  این استان شرایط اقلیمی گرم و خشکی دارد و باتوجه به این‌که شوری آب و خاک در این منطقه بسیار زیاد است و هوای رطوبتی و شرجی دارد.

 کشت غالب استان هرمزگان گندم جو و کلزا است در حوزه غلات، در حوزه صیفی‌جات و سبزیجات گیاهان بسیار متنوعی را تولید می کند. در این استان بعضی مناطق دارای خاک‌های بسیار شور و بسیار قلیایی یا اسیدی هستند.برای این مناطق که دارای زمین های بسیار شور هستند، کشت بذر کینوا پیشنهاد می شود.  

بذر کینوا هرمزگان

مزیت های کشت کینوا در هرمزگان

کشت بذر کینوا در استان هرمزگان مزیت‌های زیادی دارد. استفاده از اقلیم گرم و خشک این منطقه برای کشت در مهر ماه بسیار مناسب است. استان‌های مختلف کشور در اسفند ماه و مرداد ماه کشت کینوا را انجام می‌دهند. ولی استان هرمزگان در مهرماه می‌تواند کشت کنار انجام دهد.

در نهایت تا قبل از نیمه دی ماه می توان برداشت کینوا را دوباره انجام داد. در این زمان تولید کینوا در کشور بسیار پایین است و انبار ها تقریبا خالی می باشد. این بهترین فرصت برای ورود محصول کینوا کشاورزان جنوب به بازار بذر کینوا در هرمزگان است . چون هم قیمت مناسبی می توان عرضه کرد و هم متقاضی در بازار زیاد دارد.

یکی از مزیت های کشت کینوا در هرمزگان این است که کینوا به شدت به مناطق خشک و شور سازگاری دارد. در خاک‌هایی که قابلیت کشت برای غلات و صیفی‌جات و سبزیجات را ندارد، می توان برای کشت کینوا استفاده کرد. کشاورزان عزیز می‌توانند مناطق حاصلخیز و دارای شوری بالا را به این کشت اختصاص دهند.

بذر کینوا هرمزگان

عملکرد بذر کینوا در هرمزگان

عملکردهای مختلفی در هرمزگان به ثبت رسیده است. در بدترین شرایط آب ‌و هوایی و رسیدگی نامناسب کشاورز، حداقل 5/1 تن و حداکثر 5 تن می تواند در استان هرمزگان تولید داشته باشد.

 نکته‌ای که در بحث کشت بذر کینوا در هرمزگان بسیار حائز اهمیت است حداقل هشت کیلومتر باید زمین موردنظر برای کشت کینوا از نوار ساحلی فاصله داشته باشد، تا مشکلات ناشی از رطوبت و یا آفت و بیماری بر روی کینوا اثرگذار نباشد.

 در استان هرمزگان به دلیل این ‌که انواع غلات کشت می شود، بسیاری کشاورزان برای ادوات کاشت و برداشت مشکلی ندارند. آنها می‌توانند با ردیف کارهای غلات و یا دستگاه‌هایی که در منطقه کاشت ریزدانه‌ها را انجام می‌دهد، کشت کینوا را انجام دهند. برای برداشت کینوا از کمباین کلزا یا کمباین های دیگری که قابل تنظیم است می توان استفاده کرد.

عملکرد بذر کینوا هرمزگان

بازار بذر کینوا در استان هرمزگان

کشت کینوا در استان هرمزگان بسیار به صرفه بوده و برای کشاورزان سودآوری بالایی را دارد. همچنین می‌تواند به نسبت سایر غلات مانند گندم و جو و کلزا دو تا سه برابر سودآوری بیشتری داشته باشد.

بذر کینوا بسیار مستعد است که در آب‌ها و آب و خاک شور و در مناطقی که سایر غلات نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و عملکرد بسیار مناسبی داشته باشند.

 بذر کینوا در استان هرمزگان می تواند سودآوری خوبی برای کشاورزان داشته باشد. میزان بذر موردنظر برای کشت در هکتار 10 کیلو است. میزان هزینه کرد در هکتار برای کشاورز حدود نهایتاً سه میلیون در هکتار است.سودآوری کشاورز در هکتار با توجه به قیمت‌های خریدی که در بازار وجود دارد و خرید تضمینی این مجموعه، حدود 20 تا30 میلیون در هکتار می باشد.

کشت کینوا بسیار آسان است زیرا کینوا نیاز به رسیدگی خاصی ندارد. در واقع کشاورزان می توانند با هزینه بسیار کم سود بسیار عالی داشته باشند. بازار بذر کینوا در کشور بسیار مناسب است. باتوجه به این‌که قیمت برنج  در سال‌های اخیر بسیار افزایش پیدا کرده، مردم علاقمند هستند محصولات فراسودمند استفاده کنند. این موضوع باعث رواج و ترویج مصرف کینوا در کشور شدهاست.

 خرید تضمینی از بازار بذر کینوا در هرمزگان

این مجموعه برای این‌که ریسک کشاورزان را در تولید این محصول کاهش دهد، درضمن ارائه بهترین بذر کینوا به کشاورزان استان هرمزگان، با عقد قرارداد خرید تضمینی محصول کینوا آن‌ها را خریداری کرده و در کارخانه، فرآوری بسیار تخصصی را انجام می‌دهد. همچنین دانه کینوا فرآوری شده با کیفیت بسیار عالی و آنالیز بسیار فوق‌العاده را در اختیار مصرف‌کننده‌ها و شرکت‌های مختلف در سطح کشور قرار می دهد. علاقمندان برای مصرف این محصول می‌توانند با این مجموعه در تماس باشند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *