بررسی بازار بذر کینوا در خراسان رضوی

خرید بذر کینوا برای کاشت

برای بررسی بازار بذر کینوا در خراسان رضوی به کدام مرکز باید مراجعه کنیم؟ بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را از کدام مجموعه تهیه کنیم؟

کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

در استان خراسان رضوی با داشتن شهرستان‌های مختلفی مانند تربت حیدریه، قوچان و فریمان اقلیم‌های متفاوتی هم وجود دارد، اما بطور کلی آب و هوای خراسان رضوی معتدل مایل به سرد است.

بذر کینوا خراسان رضوی

اطلاع از زمان کشت بذر کینوا در بازار خراسان رضوی

هم کشت بهاره و هم کشت پاییزه در این استان انجام می‌شود. تاریخ کشت هم باید به درستی رعایت شود تا عملکرد مناسبی از محصول در پی داشته باشد. تاریخ کشت بهاره به طور کلی از 15 اسفند تا 15 فروردین است. برای کشت بهاره باید آماده سازی زمین در اسفند ماه صورت بگیرد و بهتر است تا 10 فروردین کار کشت انجام شود. برای کشت پاییزه باید دقت کرد که در نیمه دوم مرداد کار کشت انجام شود تا به سرمای پاییزی برخورد نکند.

روش‌های کشت کینوا در خراسان رضوی

از روش‌های مختلف کشت که شامل کشت جوی و پشته‌ای، ردیفی و نواری است برای کشت بذر کینوا در خراسان رضوی استفاده می‌شود. اصلاعات لازم در بازار بذر خراسان ارائه می شود. اما فقط در خراسان رضوی در مناطقی که به شدت شوری بالاست یعنی بالای ده هزار است در روش کشت جوی و پشته‌ای بذور کینوا را در داخل جوی کشت می‌کنند تا کمترین آسیب به بذور کینوا وارد شود.

کشت بذر کینوا خراسان رضوی

میزان آبیاری بذور کینوا در خراسان رضوی

در خراسان رضوی هم مناطق با آب و خاک خیلی شور و هم مناطق شیرین وجود دارد. از همه‌ی روش‌های آبیاری غرقابی قطره‌ای و بارانی با توجه به ادوات کشاورز استفاده می‌شود. علاقه مندان می توانند اطلاعات لازم را در این زمینه از بازار بذر کینوا در خراسان رضوی بدست آورند.

برای کشت بهاره  مشکلی ندارند معمولا دو تا بارش رو دارند، یعنی همان 4 نوبت آبیاری رو در نظر بگیرند با دو تا بارش نیاز گیاه کفایت می‌کند. مخصوصا این که در سال‌های اخیر خیلی بارندگی خوبی هم خراسان  داشته است. در فصل پاییز هم معمولا در مهر به بعد بارندگی‌های خوبی در استان وجود دارد و حداقل 2 تا بارش رو در پاییز خراسان رضوی دارد و میتواند از تعداد دورهای آبیاری آن‌ها کم بکند.

در مناطقی از استان که شوری آنها بالاست (بالای ده هزار است) در روش کشت جوی و پشته‌ای باید بذور در داخل جوی کشت شوند، اگر در این حالت آبیاری غرقابی باشد به دلیل ریز بودن بذور کینوا، آبیاری باید آرام و پیوسته باشد تا بذور شسته نشده و از بین نرود.

اطلاع از زمان برداشت بذر کینوا در بازار خراسان رضوی

در کشت بهاره کار برداشت تا نیمه خرداد ماه و قبل از گرم شدن هوا صورت می‌گیرد به علت اینکه هوای گرم از کیفیت دانه تولیدی می‌کاهد، و در کشت پاییزه هم کار برداشت تا 15 آبان باید صورت بگیرد زیرا بعد از این زمان هوا به شدت سرد شده و با بارندگی‌های پاییزی امکان خسارت به محصول ایجاد می‌شود.

و هم‌چنین ممکن است مشکل یخ زدگی پیش بیاید، پس زمان برداشت محصول کینوا هم از نکاتی است که خیلی باید به آن دقت کرد در غیر اینصورت ممکن است بارش‌های آبان ماه شروع شده و گیاهچه مرطوب شود و به طور کلی دانه‌ها حالت خمیری پیدا کرده و از بین بروند.

برداشت بذر کینوا خراسان رضوی

روش برداشت کینوا

برداشت کینوا هم بصورت دستی و هم مکانیزه از طریق کمباین برداشت کلزا امکان پذیر است. بعضی مناطق ممکن است مشکل برداشت کمباین داشته باشند و توی این مناطق کشاورزان یکم باید در بحث برداشتشون دقت بکنند و سعی کنند هکتار مناسبی (ترجیحا بالای سه هکتار) داشته باشه که بتوانند از کمباین استفاده کنند.

بررسی بازار بذر کینوا در خراسان رضوی

جهت بررسی بازار بذر کینوا در خراسان رضوی و سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس بوده و سوالات خود در این زمینه مطرح کنید. هم چنین برای تهیه بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه یا تماس با کارشناسان سفارش خود را ثبت کنید.

همکاری در بازار بذر کینوا در خراسان رضوی

امروز با توجه روند افزایشی در کشت بذر کینوا در نقاط مختلف ایران نیاز به تولید، عرضه و نیز بازار بذر کینوا هم افزایش یافته است. این مجموعه آماده همکاری با کشاورزان در زمینه بازار بذر و دانه کینوا در خراسان رضوی و سایر استان‌های دیگر می‌باشد. و همینطور با بستن قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان اقدام به خرید محصول آنها می نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *