قیمت فروش دانه کینوا و خواص آن

کینوا

جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا و خواص آن ، می توانید با بزرگترین مرکز تولید، فرآوری و خرید و فروش دانه کینوا در کشور، در ارتباط باشید.

معرفی دانه کینوا

دانه کینوا، دانه ای متعلق به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج است که قدمتی چند هزار ساله دارد. گیاه کینوا که به علف هرز سلمه تره بسیار شباهت دارد، پس از رشد و رسیدگی، دانه کینوا را تولید می کند. پس از برداشت دانه کینوا، لازم است که فرآوری شود.

دانه کینوا پس از برداشت، در پوسته خود ماده ای سمی و صابونی به نام ساپونین دارد. بنابراین باید ساپونین طی فرآیند فرآوری از پوسته دانه کینوا جداسازی شود. مجموعه ما برای اولین بار در ایران فرآوری دانه کینوا را به صورت صنعتی انجام می دهد.

سازمان فائو در سال 2013 توجه سایر کشورها را به دانه کینوا جلب نمود. این سازمان ارزش غذایی دانه کینوا را با شیرخشک مقایسه کرد و به آن لقب مولتی ویتامین داد. پس از نامگذاری سال 2013 به نام کینوا، کشورهای زیادی به کشت و تولید دانه کینوا روی آوردند.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان از جمله ایران، بذر کینوا را کشت و دانه آن را تولید و مصرف می کنند. در سال های اخیر دانه کینوا در مناطق مختلف کشور نیز، مورد کشت قرار گرفته است و برای موارد مختلفی مصرف می شود.

کینوا

خواص دانه کینوا و قیمت خرید و فروش آن چیست؟

دانه کینوا به عنوان پروتئین گیاهی است که میزان پروتئین آن دو برابر و مواد معدنی آن سه برابر گندم است. همچنین دانه کینوا دوبرابر برنج، نصف گوشت و به اندازه تخم مرغ، دارای پروتئین می باشد.  مصرف دانه کینوا، علاوه بر کمک به رشد طبیعی بدن، گرما و انرژی بدن را نیز حفظ می کند.

دانه کینوا به عنوان غذایی خوش هضم و سبک،  یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای گروه های سنی مختلف می شود. دانه کینوا جایگزین مناسبی برای گوشت در رژیم غذایی افراد گیاهخوار می باشد.

کینوا

ارزش غذایی دانه کینوا

گرانول های نشاسته ای موجود در دانه کینوا خیلی کوچک هستند. بنابراین می توان دانه کینوا را جایگزین نشاسته اصلاح شده شیمیایی کرد. همچنین دانه کینوا علاوه بر تأمین قند خون، هیچ اثر چاق کنندگی ندارد.

میزان روغن موجود در دانه کینوا، نسبت به دانه ذرت بیشتر می باشد. فراوان ترین اسید چرب موجود در دانه های کینوا، اسید لینولئیک است که نقش مثبتی بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی داشته و باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود.

مهمترین ویژگی دانه کینوا این است که فاقد پروتئین گلوتن می باشد. دانه کینوا به دلیل نداشتن گلوتن جایگزین مناسبی برای غلات گلوتن دار، در رژیم غذایی بیماران سلیاکی و دیابتی می باشد.

کینوا

قیمت فروش دانه کینوا

به دنبال استقبال از تولید و مصرف دانه کینوا در مناطق مختلف کشور، بازار خرید و فروش دانه کینوا نیز رونق یافته است. در این بازار قیمت فروش دانه کینوا بر اساس نوع کیفیت دانه، متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا در استان های مختلف کشور، می توانید با ما تماس بگیرید.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشت بذر و تولید دانه کینوا در استان های مختلف کشور، فعالیت می کند. این مجموعه با توزیع بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا در اختیار کشاورزان عزیز ، دانه کینوا را با کیفیت مطلوب، تولید می نماید.

کینوا

همکاری در قیمت فروش دانه کینوا و معرفی خواص

پس از جمع آوری دانه های باکیفیت، اقدام به فرآوری دانه کینوا می نماید. مجموعه ما به عنوان اولین و بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه کینوا آماده به طبخ را به فروش می رساند.

همچنین آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاک در زمینه پخش دانه کینوا و آرد آن، در تمام استان های کشور می باشد. مجموعه ما دانه آماده به طبخ کینوا، کینوای سفید و رنگی (قرمز و سیاه) و آرد کینوا را به صورت بسته بندی و عمده در تناژ بالا عرضه می نماید.

جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا، تهیه دانه های باکیفیت دانه کینوا و دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید، مصرف و خواص دانه کینوا، می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *