نحوه کشت بذر کینوا فله

غله کینوا در تهران

بزرگترین مرکز نحوه کشت بذر کینوا فله و خرید و فروش بذر کینوا در کشور به صورت فله و بسته بندی در کلیه استان ها و مشاوره رایگان ارائه می نماید و محصول تولیدی را به صورت تضمینی خرید و فروش می کند.

نحوه کشت بذر  کینوا

بذر کینوا بذری نسبتاً جدید است که در سال‌های اخیر کشت آن در استان‌های مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است. مقاومت بالا به شوری و خشکی، طول دوره رشد کوتاه مدت، تولید دانه هایی با ارزش غذایی بالا و سودآوری دو برابری نسبت به کشت گندم، بذر کینوا را در جایگاه خوبی قرار داده است.

 برای کشت بذر کینوا نیاز به ۸ تا ۱۰ کیلوگرم بذر در هر هکتار می باشد. با توجه به این که این بذرها بسیار ریز هستند، کشت آنها مشابه گیاهان بذر ریزی همچون شبدر، کلزا و کنجد انجام می شود. برای کشت بذر کینوا به صورت دست پاش یا مکانیزه، لازم است که عمق کاشت 1 تا 2 سانتیمتر رعایت شود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد بذر کینوا برای کشت

 کشت مکانیزه بذر کینوا با استفاده از دستگاه پنوماتیک غلات می تواند، انجام پذیرد. برای این منظور فاصله بین ردیف ها ۵۰ سانتیمتر و فاصله بوته ها در داخل هر ردیف ۷ تا ۱۰ سانتیمتر می باشد. بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و به صورت دیم، در مناطق مختلف کشور کشت می‌شود. برای اطلاع از نحوه ی کشت اصولی در منطقه خود با مشاوران مجرب این مجموعه در ارتباط باشید.

۵ تا ۷ نوبت آبیاری به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز نیاز آبی بذر کینوا را برطرف می‌کند. استفاده از کودهای شیمیایی باعث افزایش عملکرد بذر کینوا می گردد. حداقل عملکرد بذر کینوا 2 تن و حداکثر 5.5 تن در هکتار، در مناطق مختلف کشور برداشت می شود.

بذر کینوا

کنترل علف های هرز

مهمترین مسئله درباره کشت بذر کینوا در ایران بحث کنترل علفهای هرز می باشد. علف های هرز کینوا گیاهانی همچون سلم تره، تاج خروس، قیاق، تاجریزی و اویار سلام هستند.

 با توجه به اینکه بذر این علف های هرز بسیار مشابه دانه کینوا است، مخلوط شدن این بذر با دانه کینوا بوجاری را بسیار مشکل و هزینه بر می کند. به همین دلیل ارزش اقتصادی دانه های کینوا که حاوی بذور علف باشند، بسیار کاهش یافته و حتی به صفر می رسد.

بنابراین کنترل علف های هرز، باید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از بذر کینوا برای اصلاح شناسنامه دار و فاقد بذور علف هرز اولین گام برای تولید محصول برای کنترل علفهای هرز می باشد.

بذر کینوا

اهمیت کنترل علف هرز در کشت کینوا

 همچنین چند ماه قبل از کشت بذر کینوا می توان زمین مورد نظر را آبیاری کرد و به علف های هرز اجازه رشد داد. در این صورت استفاده از علف کش ترفلان برای حذف علف های هرز گزینه بسیار مناسبی است. پس از طی دوره کارنس این علف کش می توان بذر کینوا را کشت نمود.

 در صورتی که یک تا دو ماه به کشت بذر کینوا زمان باقی است، شخم زدن زمین پس از رشد علف های هرز نقش مهمی در کنترل این علف ها در کنترل این مسئله خواهد داشت. همچنین پس از کشت بذر کینوا در صورت مشاهده علف های هرز باریک برگ، می‌توان از علف کش گلان سوپر استفاده کرد. و برای حذف علف های پهن برگ، عملیات وجین به صورت دستی یا با ماشین آلات توصیه می شود.

بذر کینوا

تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار

جهت تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه دار به صورت فله، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. مجموعه ما در جهت ترویج کشت بذر کینوا در استانهای مختلف کشور با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

 این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور، بذر کینوا را به صورت فله عرضه می نماید. و در زمینه کشت صحیح بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، به صورت کاملاً رایگان مشاوره ارائه می دهد.

همکاری در نحوه کشت بذر کینوا

همچنین این مجموعه پس از عقد قرار داد با کشاورزان عزیز محصول نهایی به صورت کاملا تضمینی خرید و فروش می‌شود. جهت اطلاع از کلیه خدمات بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا فله و دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه کشت بذر کینوا، می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *