مرکز خرید گیاه کینوا

کینوا

جهت تهیه بذر و دانه های مرغوب گیاه کینوا، می توانید با بزرگترین مرکز خرید گیاه کینوا در ایران تماس بگیرید و در زمینه کشت گیاه کینوا، مشاوره رایگان دریافت نمایید.

معرفی گیاه کینوا

گیاه کینوا از خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج است. وزن هزار دانه گیاه کینوا، 2 تا 3 گرم است و گیاهی دولپه و شبه غله می باشد. گیاه کینوا به عنوان گیاهی یکساله بهاره و با ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره شناخته شده است.این مجموعه مرکز خرید و فروش گیاه کینوا در سراسر ایران است.

گیاه کینوا مقاومت بالایی به تنش های خشکی و شوری دارد. در دامنه ای از شوری که گندم، جو و سایر گیاهان زراعی معمول، قادر به تحمل آن نیستند، تولید دانه می کند. تنوع ژنتیکی بالا گیاه کینوا باعث تطابق پذیری آن به اقلیم های مختلف شده است.

در حال حاضر نیز در بیش از 100 کشور جهان با اقلیم های متفاوت کشت می شود. گیاه کینوا، کارایی بالایی برای استفاده از منابع دارد، به همین دلیل و به علت های ذکر شده، گیاهی مناسب برای استفاده از منابع آب و خاک بسیار شور و زراعت در اقلیم گرم و خشک ایران می باشد.

گیاه کینوا بومی کشورهای پرو و بولیوی در جنوب آمریکا است. از هزاران سال قبل، گیاه کینوا با هدف تولید دانه در این منطقه کشت می شود. البته برخی از ژنوتیپ های گیاه کینوا، با هدف تولید علوفه برای دام مورد کشت و کار قرار می گیرند.

کینوا

دانه های مغذی کینوا- خاویار سبز

همانطور که بیان گردید، هدف اصلی از کشت گیاه کینوا، تولید دانه های مغذی و خوش خوراک آن است. گیاه کینوا پس از رشد و رسیدگی فیزیولوژیک، تولید دانه های کینوا را می نماید.علاقه مندان می توانند کینوا را از این مجموعه خرید کنند.

دانه گیاه کینوا پس از برداشت نیاز به فرآوری دارد. زیرا در پوسته دانه کینوا، ماده ای سمی به نام ساپونین وجود دارد. در صورت مصرف ساپونین، گلبول های قرمز خون دچار همولیز می شوند. بنابریان لازم است که قبل از طبخ، ساپونین آن جداسازی شود. مجموعه ما برای اولین بار در ایران، دانه گیاه کینوا را فرآوری می نماید.

دانه های گیاه کینوا سرشار از پروتئین هستند و منبع خوبی برای تأمین ویتامین های گروه B و E می باشد. دانه گیاه کینوا تا دو برابر گندم و برنج، و به اندازه نصف گوشت قرمز پروتئین دارد.

دانه گیاه کینوا تنها منبع گیاهی است که همه اسید آمینه های ضروری برای بدن انسان را دارد. همچنین املاح معدنی مفیدی مانند کلسیم، آهن، فیبر، منیزیم، روی، مس و منگنز نیز دارد. وجود مواد غذایی فراوان در دانه های گیاه کینوا، باعث شده تا این دانه ها به خاویار سبز معروف شوند.

کینوا

مرکز خرید گیاه کینوا

سازمان فائو با همکاری سازمان ملل و کشورهای تولید کننده گیاه کینوا، سال 2013 را سال کینوا نامگذاری کرد. در حال حاضر، کشورهای مختلفی در جهان گیاه کینوا را کشت کرده و دانه آن را در سبد غذایی خود قرار داده اند. خرید گیاه کینوا در ایران نیز، در سال های اخیر روند افزایشی داشته است.

جهت خرید دانه های باکیفیت و بذرهای اصل گیاه کینوا، می توانید با بزرگترین مرکز خرید گیاه کینوا در ایران، در ارتباط باشید. مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر گیاه کینوا و بومی سازی تولید دانه کینوا در ایران فعالیت می کند.

بذر کینوا

همکاری در خرید گیاه کینوا

این مجموعه برای اولین بار فرآوری دانه گیاه کینوا را در داخل کشور انجام داده و دانه کینوای قابل طبخ را تولید و عرضه می نماید. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا، آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاک، جهت تهیه دانه باکیفیت کینوا، می باشد.

مجموعه ما دانه آماده به طبخ گیاه کینوا، کینوای سفید، کینوای رنگی (قرمز و سیاه) و بذر گیاه کینوا را به صورت بسته بندی و فله در تناژ بالا عرضه می نماید. جهت ارتباط با بزرگترین مرکز خرید گیاه کینوا می توانید با ما تماس بگیرید و از کلیه خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *