تولید علوفه کینوا در ایران

علوفه کینوا

بزرگترین مرکز تولید علوفه کینوا در ایران برای اولین بار در کشور علوفه کینوا را خرید و فروش می نماید و در زمینه کشت و تولید علوفه کینوا در ایران، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

اهمیت تولید علوفه کینوا در ایران

چالش کمبود آب و کمبود بارندگی  و شور شدن خاک های زراعی، کشت محصولات مقاوم به خشکی و شوری مانند گیاه کینوا را در اغلب استان های کشور، ضروری کرده است.

کشت محصولات علوفه ای در ایران، مانند کشت گیاه کینوا و تولید علوفه کینوا، جایگزین مناسبی برای علوفه های پرآبی مانند یونجه و ذرت علوفه ای می باشد. زیرا علوفه کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد و نیاز آبی آن نیز بسیار کم می باشد.

علاوه بر کم آب بر بودن علوفه کینوا، از نظر کیفی و پروتئین های لازم و حتی تازه خوری در خوراک انسان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کشت علوفه کینوا در ایران، در برخی از استان های کشور با هدف تولید علوفه و در اغلب استان ها با هدف تولید دانه و علوفه، نتایج خوبی به همراه دارد.

کینوا

ارزش غذایی علوفه کینوا

مواد معدنی مواد مغذی هستند که در بدن نشخوارکنندگان وجود دارند و برای حفظ زندگی ضروری هستند. مواد معدنی مهمترین عوامل در حفظ کلیه فرایندهای فیزیولوژیکی هستند.

کمبود مواد معدنی یکی از شایعترین کمبودهای غذایی است. علوفه کینوا منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و آهن و روی می باشند.

فسفر یکی از مهمترین مواد معدنی است که در رشد و نگهداری بافت اسکلتی در حیوانات به همراه کلسیم موثر می باشد. حدود 80 درصد فسفر در بدن حیوانات در استخوانها و دندانها یافت می شود. علوفه کینوا سرشار از ماده معدنی فسفر می باشد و نیاز دام را تامین می نماید.

کینوا

تاثیر علوفه کینوا تولید شده بر تغذیه

همچنین اغلب گیاهان علوفه ای از جمله علوفه کینوا غنی از پتاسیم هستند. البته مقدار پتاسیم بالا مانع جذب منیزیم می شود. میزان پتاسیم موجود در علوفه کینوا برای مصرف دام متعادل است. تولید علوفه کینوا در ایران به شدت رو به افزایش است و سود اوری بی نظیری برای کشاورزان دارد.

کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود در علوفه کینوا است که به مقدار کافی وجود دارد. علوفه کینوا سرشار از کلسیم است که یک مزیت مهم برای تغذیه حیوانات است.

به همین دلیل مصرف علوفه کینوا برای انواع دام های سنگین و سبک مناسب است. همچنین دانه کینوا به صورت فرآوری شده برای تغذیه طیور توصیه می شود. زیرا سرشار از پروتئین و انواع مواد معدنی و اسیدهای آمینه می باشد.

بذر کینوا در هر هکتار حدود ۵ تن علوفه تولید می کند کشاورزان تولید کننده علوفه کینوا می تواند علوفه کینوا را به صورت ترکیب با یونجه یا اسپرس برای تغذیه دام استفاده نمایند.

علوفه کینوا

خرید و فروش و تولید علوفه کینوا در ایران

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور، برای اولین بار در ایران، علوفه کینوا را خریداری می نماید. این مجموعه علوفه کینوا را از کشاورزان عزیزی که بالای  هکتار بذر کینوا را کشت کرده اند، خریداری می نماید.

کشاورزان عزیزی که بذر کینوا را کشت می کنند در کنار دانه کینوا و فروش آن می‌توانند علوفه تولید شده را نیز برای مصارف دام مورد استفاده قرار دهند. در صورت تمایل می توانند علوفه تولیدی را در مجموعه ما به فروش برسانند.

علوفه کینوا

همکاری در تولید علوفه کینوا در ایران

مجموعه ما آماده همکاری با کلیه موسسات تحقیقاتی در رابطه با تاثیر مصرف علوفه کینوا بر رشد و شیر دهی و وزن گیری دام و طیور می باشد.  همچنین علاقه مند به همکاری با کشاورزان عزیزی است که در هکتار بالا بذر کینوا را کشت می نمایند.

دامداری های سنتی و صنعتی در سراسر کشور، می توانند برای تهیه علوفه کینوا با مجموعه ما در ارتباط باشند. این مجموعه درباره مباحث تحقیقاتی نیز با افراد علاقه‌مند حاضر به همکاری می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید علوفه کینوا در ایران، تهیه بذر و دانه کینوا و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *