قیمت خرید و فروش دانه کینوا بدون ساپونین مشهد

کینوا

جهت اطلاع از قیمت خرید فروش دانه کینوا بدون ساپونین در مشهد و سایر نقاط کشور، می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش و فرآوری دانه کینوا در ایران، در ارتباط باشید.

معرفی دانه کینوا

دانه کینوا دانه ای دولپه ای و نشاسته ای است که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد. دانه کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است و حدود 5000 سال است که در این منطقه مورد کشت قرار می گیرد. دانه کینوا غذای اصلی مردم این منطقه می باشد.

ارزش غذایی بالایی این دانه کینوا، باعث شده که به خاویار گیاهی یا مولتی ویتامین معروف شود. سازمان فائو سایر کشورها را ترغیب نموده و سال 2013 را سال کینوا نامگذاری کرده است. در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان دانه کینوا را تولید و مصرف می نمایند.

بذر کینوا

ارزش غذایی دانه کینوا ساپونین زدائی شده

در سال های اخیر در مناطق مختلف کشور ایران از جمله مشهد، کشت بذر کینوا و مصرف دانه کینوا مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه هدف اصلی از کشت بذر کینوا، تولید دانه کینوا برای مصارف غذایی و صنعتی است. اما کاه و کلش گیاه کینوا، به عنوان علوفه برای دام نیز مصرف می شود.

دانه کینوا سرشار از پروتئین، انواع اسیدهای آمینه، ویتامین B و E، آنتی اکسیدان و املاح معدنی مفید است. دانه کینوا برای تهیه انواع سالاد، سوپ و خورشت و آرد آن برای تهیه انواع نان غنی شده، فرنی، کیک و غلات صبحانه کاربرد دارد.

البته مسئله مهم در تولید دانه کینوا این است که پس از برداشت دانه کینوا، لازم است که فرآوری شود. دانه کینوا در پوسته خود ساپونین دارد که قبل از مصرف باید حذف شود. زیرا این ماده برای بدن سمی است.

کینوا

تولید دانه کینوا بدون ساپونین

حــذف ســاپونین مهم تریــن مرحلــه از فراینــد فــرآوری دانــه کینوا اســت. ســاپونین ترکیبــی تلــخ مــزه و محلــول در آب است که در پوســته خارجــی دانه کینــوا وجود دارد. خرید فروش کینوا بدون ساپونین بسیار مهم است زیرا برخی افراد دانه فراوری نشده را عرضه می کنند که بسیار سمی بوده و مسمومیت ایجاد می کند. سعی کنید از مراجع معتبر و دارای مجوز دانه کینوا را تهیه نمایید.

انواع روش های مختلف برای حذف ساپونین وجود دارد. یکی از روش های سنتی حرارت دادن دانه برداشت شده است. پس از حــرارت دادن دانه کینوا، پوســته بیرونــی آن شکننده می شود. و بــا ســایش بیــن دو ســنگ موجــب حــذف ســاپونین بــه مقــداری زیــادی می شــود.

ســپس بــا بــا بــاد پوســته خارجــی دانــه حــذف می شــود. بــرای حــذف گــرد و غبــار بــذور شســته می شــوند. البته این روش بسیار وقت گیر است.

روش دیگــر اســتفاده از ماشــین لباسشــویی های کوچــک، بــرای حــذف ســاپونین پوسته دانه کینوا اســت. ایــن روش نیز بــرای مصــرف خانــواده ها در مقیــاس کوچــک مناســب اســت.

کینوا

روش های ساپونین زدایی دانه کینوا

اما روش صنعتی که با استفاده از ماشین های پیشرفته انجام می شود، کیفیــت دانــه کم تــر تحــت تأثیــر قــرار می گیرد. در روش صنعتــی روش خشــک و تــر بصــورت تــوام اســتفاده می شــود. ولــی بــرای صرفه جویــی در مصــرف آب، روش خشــک برتــری دارد.

مجموعه ما برای اولین بار در ایران فرآیند ساپونین زدائی دانه کینوا را با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می دهد. این مجموعه دانه کینوا بدون ساپونین و آماده به طبخ را در استان های مختلف عرضه می کند. و از دانه کینوا بدون ساپونین برای تولید آرد و فرآورده های آردی، استفاده می نماید.

کارخونه کینوا

قیمت خرید و فروش دانه کینوا بدون ساپونین مشهد

در سال های اخیر، به دنبال شناخت بیشتر دانه کینوا در ایران، تولید دانه کینوا و مصرف آن افزایش یافته است. و بازار خرید و فروش دانه کینوا نیز رونق گرفته است. در حال حاضر دانه کینوا به صورت عمده و جزئی در بسته بندی های مختلف، با قیمت های متفاوتی عرضه می شود.

البته در موارد زیادی دانه کینوا عرضه شده دارای ساپونین است که افراد از طریق خیساندن آن مجبور به حذف ساپونین می باشند. این روش بسیار زمان بر است. به همین دلیل مجموعه ما برای اولین بار در ایران، فرآوری دانه کینوا را انحام می دهد. و دانه بدون ساپونین در مشهد و سایر مناطق کشور، را که آماده به طبخ می باشد، عرضه می نماید.

کینوا

همکاری در قیمت خرید و فروش دانه کینوا بدون ساپونین مشهد

جهت اطلاع از قیمت خرید و فروش دانه کینوا بدون ساپونین در مشهد و دیگر شهرهای کشور، می توانید با ما تماس بگیرید. مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش دانه کینوا بدون ساپونین در ایران، دانه باکیفیت کینوا را به صورت عمده و بسته بندی عرضه می کند.

این مجموعه آماده همکاری با رستوران ها، بیمارستان ها، باشگاه ها و انجمن های سلیاک در استان های مختلف کشور می باشد. همچنین این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه و آرد کینوا را به صورت عمده و در تناژ بالا در مشهد و شهرهای دیگر، توزیع می کند.

جهت اطلاع از قیمت خرید و فروش دانه کینوا بدون ساپونین در مشهد و هر شهری که هستید، و اطلاع از سایر خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *