قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده

گیاه کینوا

جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده می توانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش دانه کینوا فاقد ساپونین در کشور، در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه استفاده نمایید.

معرفی دانه کینوا ساپونین زدائی شده و فروش آن

دانه کینوا، دانه ای دولپه و شبه غله است، که حاصل رشد و رسیدگی گیاه کینوا می باشد. ظاهر گیاه کینوا مشابه علف هرز سلمه تره می باشد، اما گیاه کینوا به صورت زراعی کشت می شود. دانه کینوا با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم، به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد.

به علت غنی بودن دانه کینوا از مواد غذایی، سازمان فائو، لقب مولتی ویتامین را به دانه کینوا داده است. این سازمان ارزش غذایی دانه را با شیرخشک مقایسه کرده است. همچنین به علت رشد گیاه کینوا در شرایط اقلیمی مختلف و در مقاومت بالا به تنش های شوری و خشکی خاک، آن را به عنوان گیاهی مقاوم به جهان معرفی نموده است. برای فروش کینوا در ایران باید کینوا ساپونین زدائی شده را به مردم معرفی کرد تا درخرید و فروش آن دچار اشتباه نشوند.

سال 2013 از سوی سازمان فائو و کشورهای تولید کننده کینوا، سال بین کینوا، نامگذاری گردید. از این زمان به بعد، دانه کینوا مورد تجه کشورهای زیادی قرار گرفت.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان از جمله کشور ایران، بذر کینوا را کشت کرده و دانه کینوا تولید می کنند. مصرف دانه کینوا به عنوانی غذایی ارزشمند، در سبد غذایی خانوارهای زیادی قرار گرفته است.

بذر کینوا

ساپونین کینوا چیست ؟

همانطور که بیان گردید، دانه کینوا پس از رسیدگی گیاه کینوا از آن برداشت می شود. اما به صورت مستقیم مصرف نمی شود. زیرا دانه کینوا در پوسته خود ماده ای به نام ساپونین دارد که باید از آن جداشود. کینوا ساپونین زدائی شده با کیفیت درجه یک در این مجموعه به فروش می رسد.

ســاپونین ترکیبــی تلــخ مــزه و محلــول در آب است که در گیــاه کینوا برای دفــاع در مقابــل حشــرات، پرنــدگان و بیماری ها تولید می شود. و علت کاربرد دفاعی آن، مزه بسیار تلخ ساپونین می باشد.

ساپونین زدائی کینوا

ســاپونین را می تــوان بــا شســتن و یــا بــا ســایش از پوســته خارجــی دانه کینوا، حــذف نمــود. روش شستن یک روش سنتی است که برای مصارف خانگس کاربرد دارد. البته روش زمان بر می باشد. در روش ســایش پســاب تولیــد نمی شود اما مقــداری از عناصــر غذایــی موجــود در پوســته از بیــن مــی روند.

البته با توجه به اینکه پروتئیــن دانــه کینــوا در جنیــن و آندوســپرم آن قرار دارد،  فراینــد ســاپونین زدائی تأثیــری بــر میــزان پروتئیــن دانــه نــدارد. فقط بــر میــزان کلســیم و فســفر کــه در پوســته خارجــی دانــه کینوا قــرار دارنــد، تأثیــر می گــذارد.

کینوا

انواع روش های ساپونین زدائی کینوا

در روش صنعتــی ساپونین زدائی با استفاده از ماشــین هایی است کــه کیفیــت دانــه را کم تــر تحــت تأثیــر قــرار می دهنــد. در روش صنعتــی روش خشــک و تــر بصــورت تــوام اســتفاده می شــود، ولــی بــرای صرفه جویــی در مصــرف آب روش خشــک برتــری دارد.

در روش خشــک بــا اســتفاده ســایش مکانیکــی دانــه کینوا، بــه دیــواره زبــر برخورد می کند. ســپس با الــک کردن ســاپونین حــذف شده و بصــورت پــودر از دســتگاه خــارج می شــود. ساپونین زدائی کینوا بسیار اهمیت بالایی دارد و بر قیمت فروش کینوا بسیار موثراست.

مجموعه ما ســاپونین زدائی دانه کینــوا را به صورت صنعتی و با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می دهد. معمــولا دانه ها در این روش، دو بــار بــه دســتگاه داده می شوند و یــا اینکــه بعــد از ایــن مرحلــه شستشــو انجــام می شــود.

 دانه کینوا ســاپونین زدایی شــده  عــلاوه بــر مصــرف مســتقیم، برای تولید آرد و انواع فرآورده ها استفاده می شود.

کارخونه کینوا

قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده

جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده، در استان های مختلف کشور، می توانید با ما تماس بگیرید. مجموعه ما به عنوان اولین و بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، دانه کینوا ساپونین زدائی شده را به صورت فله و بسته بندی، عرضه می نماید.

جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده در ایران، می توانید با ما تماس بگیرید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش دانه کینوا در کشور، دانه کینوا را که در داخل کشور باکیفیت مطلوبی تولید و فرآوری شده، عرضه می نماید.

کینوا

همکاری قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده

مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، باشگاه ها و انجمن های سلیاک در استان های مختلف کشور می باشد. همچنین کارخانجات صنایع تبدیلی که علاقه مند به تولید محصولات رژیمی هستند، می توانند در زمینه تولید محصولات حاوی دانه کینوا ساپونین زدائی شده، پیشرو باشند.

جهت اطلاع از قیمت فروش دانه کینوا ساپونین زدائی شده و برای تهیه دانه کینوا سفید و رنگ و آرد کینوا، می توانید با ما در ارتباط باشید و از سایر خدمات این مجموعه، نیز استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *