بازار فروش بذر کینوا سفید

بذر کینوا

وضعیت بازار فروش بذر کینوای سفید در ایران چگونه است؟ آیا تولید محصول بذر کینوا سفید سود آوری دارد و مقرون به صرفه می باشد؟ از چه مرکزی میتوان مشاوره رایگان کشت دریافت نمود؟

معرفی بذر کینوا سفید

بذر کینوا که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد، دارای طیف رنگی وسیعی سنبله و دانه می باشد. از رشد بذر کینوا، گیاه کینوا با ظاهری مشابه علف هرز سلمه تره و سنبله تاج خروس، رشد می نماید. ســنبله هــای گیاه کینوا، همگــی قبــل از رســیدن به رنگ سبز و در زمــان رســیدگی کامــل زردرنـگ می باشند.

امـا رنـگ گل در زمـان گـرده افشـانی، از سـفید، زرد، صورتـی تــا قرمــز تیــره، ارغوانــی و ســیاه متنــوع مشاهده می شود. رنگ دانه های کینوا که پس از رسیدگی گیاه کینوا، برداشت می شوند، به رنگ های ســیاه، قرمــز، صورتــی، نارنجــی، زرد یــا ســفید وجود دارند.
به علت بازار پسندی بیشتر برای دانه کینوا سفید، بذر کینوا سفید بیشتر مورد کشت قرار می گیرد. هدف اصلی از کشت بذر کینوا سفید، تولید دانه است که ارزش غذایی بالایی دارد.

اهمیـت غذایـی دانه کینـوا بـه دلیـل ترکیـب کامـل اسـیدآمینه، کلسـیم، فسـفر و آهـن فـراوان و سـدیم کـم می باشد. پروتئیـن موجود در دانه کینوا، از نظـر کّمـی و کیفـی بهتـر از دانـه غـلات متـداول اسـت. همچنین تعـادل آمینواسیدی مطلـوب تـری بـرای تغذیـه انســان و دام نســبت بــه گنــدم دارد.

بذر کینوا سفید به دلیل سازگاری بسیار بالا با شرایط آب و هوایی مختلف و نیاز آبی کم، قابلیت کشت گسترده در کشور را دارد. به همین دلیل می تواند به عنوان جایگزینی برای محصولات آب بر باشد. هزینه های پایین کشت کینوا و قیمت به نسبت بالای آن از یک سو و نیاز به آب کم و دوره رشد کوتاه مدت، از سوی دیگر، باعث شده تا کشت این محصول به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشد. خرید و فروش بذر کینوا در این مجموعه صورت می گیرد.

کینوا

کشت بذر کینوا سفید

همانطور که بیان شد، گیاه کینوا نوعی گیاه زراعی است که هدف اصلی از کشت آن تولید دانه می باشد. البته این گیاه سازگاری بالایی به تغییرات اقلیمی داشته و به خشکی و شوری نیز مقاوم است.

بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه و پتو به صورت دیم نیز کشت می شود. کشت بذر کینوا به صورت دست پاش انجام شده و کشت مکانیزه آن توسط ردیف کار غلات انجام می شود.
میزان ۸ و ۱۰ کیلوگرم بذر کینوا، برای تولید محصولی با عملکرد بالا مناسب است. 5 تا 7 نوبت آبیاری، به فاصله ۱۰ تا ۱۵ روز می‌تواند، نیاز آبی بذر کینوا سفید را برآورده سازد. این بذر مقاومت بالایی به شوری دارد، که بیشتر از گندم و جو می باشد.

در زمین هایی با شوری بالای ۱۳۰۰۰ بهتر است بذر کینوا در داخل جوی کشت شود. به علت ریز بودن بذر کینوا کشت آن به صورت سطحی و در عمق یک تا ۲ سانتی متری انجام می شود. در صورت کشت بذر کینوا در جوی، آبیاری باید به صورت ملایم و در زمان طولانی تر انجام شود،، تا از شسته شدن بذر ها جلوگیری گردد. فروش بذر کینوا سفید در ایران با توجه بع ظرفیت های کشت در اقلیم های مختلف رو به افزایش است.

بذر کینوا

عملکرد بذر کینوا سفید

برای افزایش عملکرد بذر کینوا می توان از کودهای شیمیایی مانند و کودهای آلی استفاده کرد. کنترل علف های هرز نقش بسیار مهمی در سودآوری نهایی بذر کینوا دارد.

زیرا علف های هرز بذر کینوا سفید، از نظر اندازه بذر، شکل و و وزن بسیار شبیه دانه کینوا هستند. بنابراین قرار گرفتن این بذرها در داخل دانه برداشت شده، ارزش اقتصادی آن را به شدت کاهش می دهد. حداقل عملکرد بذر کینوا سفید، دو تن و حداکثر پنج و نیم تا شش تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا سفید

به دنبال استقبال بازارهای داخلی و خارجی و افزایش مصرف دانه کینوا سفید، بازار خرید و فروش بذر کینوا سفید رونق گرفته است. البته در این بین افرادی سودجو با هدف کسب درآمد، اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کینوا کرده اند. بذرهای تقلبی کینوا، دارای اختلاط ژنتیکی بوده و همچنین در مواردی حتی قدرت جوانه زنی نداشته و کشاورزان عزیز متضرر می شوند.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا سفید در ایران فعالیت می نماید. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا سفید در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را عرضه می کند.

همکاری در فروش بذر کینوا سفید

بعلاوه در این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید و فروش محصول کینوا سفید به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. همچنین در این مجموعه مشاوره جهت کشت بذر کینوا سفید، به صورت تخصصی و کاملاً رایگان در اختیار کشاورزان عزیز، قرار می گیرد.برای تهیه بذر کینوا سفید و اصل، استفاده از مشاوره رایگان، خرید و فروش تضمینی بذر کینوا سفید و استفاده از سایر خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *