بررسی بازار بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا

از چه مرکزی میتوان بذر کینوا اصلاح شده تهیه نمود؟ آیا کشت بذر کینوا اصلاح شده مقرون به صرفه است؟ جهت بررسی وضعیت بازار بذر کینوا اصلاح شده به کدام نهاد می توان مشاوره دریافت کرد؟

بذر کینوا اصلاح شده

بذر کینوا، با وزن هزار دانه بین ۲ تا ۳ گرم جزوه بذور ریز دسته بندی می شود. این بذرها که با هدف تولید دانه کشت می شوند، مقاومت بالایی به خشکی و شوری دارند. همچنین به تغییرات اقلیمی نیز سازگارند.در سال های اخیر، کشت بذر کینوا علاوه بر کشورهای مختلف جهان، در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است. و در حال حاضر در اغلب استان‌های کشور بذر کینوا کشت می شود.

بذر کینوا بومی آمریکای جنوبی است که از حدود پنج هزار سال پیش برای تولید دانه و تامین غذای اصلی مردم این منطقه در مورد کشت و کار قرار گرفته است. بنابراین جهت کشت بذر کینوا در اقلیم های مختلف ایران، نیاز به اصلاح این بذر می باشد.

در سال های اخیر نیز پس از ورود بذر کینوا به داخل کشور، ابتدا کشت آن در استان های مختلف انجام گرفته و پس از رشد، بوته های برتر انتخاب شدند. از این بوته های برتر، بذرگیری به عمل آمد. این بذرها کشت شده و مجدداً از بین بوته های رشد کرده، گزینه هایی که ویژگی های بهتری بودند،انتخاب شده و بذرگیری می شود.

کینوا

اصلاح زراعی کینوا در ایران

این روند تا چند نسل ادامه پیدا کرد و با انتخاب بذرهای برتر و تکثیر آنها، بذر کینوا برای کشت در اقلیم های مختلف ایران سازگار شد. مجموعه ما نیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های مختلف کشور، بهتر واریته کینوا را برای کشت در اقلیم های مختلف کشور، انتخاب نمود.

همچنین با تعیین تاریخ کاشت بذر کینوا در استان‌های مختلف کشور و ارائه مشاوره رایگان، کشاورزان عزیز را در تولید محصولی با کیفیت همراهی می نماید.بنابراین بذر کینوا ، فقط از نظر زراعی مورد اصلاح قرار گرفته و هیچ دستورزی ژنتیکی در آن صورت نگرفته است. بذر کینوا اصلاح شده بیشترین میزان سازگاری و بهترین عملکرد را در مناطق مختلف ایران دارد.
کشت بذر کینوا اصلاح شده

همانطور که بیان گردید بذر کینوا که اصلاح زراعی شده است، قابلیت رشد در اقلیم های مختلف کشور را دارد. در سال‌های اخیر نیز این بذرهای اصلاح شده، در اغلب استان های کشور مورد کشت قرار گرفته و محصولی با عملکرد مطلوب تولید نموده اند.

به طور کلی برای کشت بذر کینوا در ایران، امکان دو نوبت کشت بهاره و پاییزه وجود دارد. لازم به یادآوری است که برخی از مناطق مستعد ایران، نوبت کشت تابستان را نیز برای بذر کینوا در نظر گرفته می شود. به علاوه امکان کشت بذر به صورت دیم نیز، در اغلب در استانهای پرباران کشور وجود دارد.

بذر کینوا

روش های کشت بذر کینوا

کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریزی، همچون کلزا و شبدر انجام می شود. بذرکینوا اصلاح شده نیاز آبی کمی دارد و می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات آب بر محسوب شود.

برای کشت بذر کینوا ، به روش مکانیزه، ردیفکار پنوماتیک غلات و برای برداشت آن، کمباین برداشت کلزا به کار میرود. استفاده از کودهای دامی و یا شیمیایی افزایش عملکرد بذر کینوا را به دنبال دارد. حداقل عملکرد بذر کینوا اصلاح شده در ایران دو تن در هکتار است و در برخی از استان‌های کشور حداکثر عملکرد یعنی پنج و نیم تا شش تن در هکتار نیز برداشت می شود.

با توجه به سود آوری دوبرابری کشت بذر کینوا در ایران، می‌تواند به عنوان گیاهی سودآور برای کشاورزان عزیز مورد کشت قرار بگیرد. مجموعه ما در زمینه تعیین تاریخ کاشت بذر کینوا، انواع روش های کاشت، داشت و برداشت محصول نهایی کینوا، به صورت رایگان کشاورزان عزیز را پشتیبانی می‌نماید.

بذر کینوا

بررسی بازار بذر کینوا اصلاح شده

همانطور که بیان گردید کشت بذر کینوا اصلاح شده در سال های اخیر در اغلب مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اینکه این بذر کینوا، به شوری و خشکی مقاومت بالایی دارد، می‌تواند به عنوان جایگزینی برای محصولات آب بر، مخصوصاً در مناطق خشک ایران انتخاب شود.

سود آوری دوبرابری نسبت به گندم، طول دوره رشد کوتاه مدت، مقاومت به شوری و خشکی و نیاز آبی کم بذر کینوا، باعث شده که آینده خوبی برای کشت آن در ایران به پیش‌بینی شود.

بذر کینوا

همکاری در بازار بذر کینوا

با توجه به استقبال روز افزون کشاورزان عزیز از کشت بذر کینوا، بازار بذر کینوا در ایران نیز رونق خوبی دارد. و این روند در سال‌های آتی ادامه خواهد داشت. جهت بررسی بازار بذر در مناطق مختلف کشور، می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا و شناسنامه دار با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج و کشت آن همکاری می نماید. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا در کلیه استانهای کشور، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

همچنین این مجموعه، پس از عقد قرارداد با کشاورزان عزیز محصول تولید شده کینوا را به صورت کاملا تضمینی خریداری می نماید. جهت بررسی بازار بذر کینوا اصلاح شده و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *