نحوه کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ، در کنار عرضه بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده ، درباره نحوه کشت بذر کینوا در خراسان رضوی و کلیه استان ها ، مشاوره رایگان ، به کشاورزان عزیز ، ارائه می نماید .

هدف کشت بذر در خراسان رضوی

بذر کینوا که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد ، با هدف تولید دانه کشت می شود . دانه کینوا سرشار از مواد غذایی و به خاویار سبز معروف است . این دانه ها برای انواع مصارف غذایی ، صنعتی ، تولید آرد و فرآورده های آردی و جایگزین مناسبی برای غلات گلوتن دار در رژیم افراد مبتلا به سلیاک می باشد . برای دریافت آموزش نحوه جامع کشت بذر کینوا در خراسان با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید.

افزایش تقاضا برای دانه کینوا در بازارای داخلی و خارجی ، سودآوری دوبرابری نسبت به کشت گندم ، نیاز آبی کم و زودرس بودن بذر کینوا ، باعث توجه به کشت آن در ایران شده است . استان خراسان رضوی نیز از جمله مناطقی است که بذر کینوا را کشت می نماید .

تاریخ کشت بذر کینوا در خراسان رضوی

استان خراسان رضوی دارای اقلیم های متنوعی است و به طور کلی دارای آب و هوای معتدل مایل به سرد می باشد . کشت بذر کینوا در خراسان رضوی در نوبت بهاره و در برخی از نقاط آن در نوبت پاییزه انجام می شود .

نحوه کشت بهاره بذر کینوا در خراسان رضوی ، از 15 اسفند تا 15 فروردین انجام می شود . اما برای کشت پاییزه باید دقت کافی لحاظ شود . زیرا در اواخر آبان ، مشکل بارندگی  ، یخ زدگی و برودت هوا بر کیفیت دانه تاثیر منفی می گذارد . بنابراین ، کشت پاییزه بذر کینوا در خراسان رضوی ، باید از حدود نیمه دوم مرداد انجام شده و باید محصول قبل از 20 آبان برداشت شود .

کینوا

نحوه کشت و آبیاری بذر کینوا در خراسان رضوی

بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدتی دارد و پس از تقریباً 100 روز برداشت می شود . بذر کینوا به انواع روش ها به جز روش کرتی ، می توان کشت نمود . بهترین روش برای کشت بذر کینوا ، روش جوی و پشته است . همچنین به انواع روش های آبیاری غرقابی ، قطره ای ، بارانی ، نوارتیپ و.. . می توان این گیاه را آبیاری نمود .

به طور کلی برای آبیاری بذر و گیاه کینوا در خراسان رضوی به 5 تا 7 نوبت آبیاری نیاز است . و فاصله بین هر دو نوبت آبیاری 10 تا 15 روز می باشد . بارش های بهاره و پاییزه در این منطقه ، تعداد این دفعات را کاهش می دهد .

نحوه کشت در مناطقی از استان خراسان که شوری زیاد است ، توصیه می شود ، بذر کینوا در داخل جوی کشت شود . در این صورت اگر روش آبیاری به صورت غرقابی است ، باید آبیاری به آرامی و در زمان طولانی تر انجام شود . زیرا به علت ریز بودن بذر کینوا ، احتمال شسته شدن آن وجود دارد .

بذر کینوا

عملکرد و برداشت بذر کینوا

کاشت و برداشت و نحوه کشت بذر کینوا ، به صورت دستی یا مکانیزه انجام می شود . برای کاشت مکانیزه بذر کینوا ، دستگاه ریزکار غلات و برای برداشت آن کمباین برداشت کلزا ، استفاده می شوند . حداقل عملکرد بذر کینوا در خراسان 2 و حداکثر 5.5 تن در هکتار می باشد .

استفاده از بذر کینوا شناسنامه دار ، تاریخ کشت مناسب ، کنترل علف های هرز و آفات و بیماری ها و استفاده از کود ، باعث تولید محصولی با حداکثر عملکرد و کیفیت مناسب می گردد . برای این منظور می توانید از مجموعه ما مشاوره رایگان دریافت نمایید .

بذر کینوا

دریافت مشاوره نحوه کشت در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان

با توجه به جدید بودن بذر کینوا ، کشاورزان عزیز دررابطه با نحوه کشت بذر کینوا ، نیاز به مشاوره دارند . کارشناسنان مجموعه ما با همکاری کشاورزان عزیز ، تجربه کشت بذر کینوا را در خراسان رضوی و سایر استان ها دارند .

این افراد درباره نحوه کشت بذر کینوا به صورت صحیح در خراسان رضوی و تولید محصولی با عملکرد بالا ، به کشاورزان عزیز مشاوره رایگان می دهند . مجموعه نیز در زمینه ترویج کشت بذر کینوا با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید.

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در کشور ، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز ، قرار می دهد . همچنین در زمینه فروش محصول ، توسعه بازار دانه و بذر کینوا و صادرات دانه کینوا ، با این عزیزان ، مشارکت می نماید .

جهت دریافت مشاوره رایگان درباره نحوه کشت بذر کینوا در خراسان رضوی و سایر استان ها و اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه ، می توانید با ما تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *