بازار دانه کینوا درجه یک

گیاه کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار دانه کینوا درجه یک و باکیفیت، می توانید با بزرگترین مرکز تولید و عرضه دانه کینوا در ایران، در ارتباط باشید و مشاوره رایگان از این مجموعه دریافت نمایید.

معرفی دانه کینوا

دانه کینوا شبه غله ای، دولپه ای و نشاسته ای است که به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد. دانه کینوا دارای طیف رنگی وسیعی است که حدود 66 رنگ را شامل می شود. بیش از 160 واریته مختلف برای دانه کینوا در سراسر جهان بیان شده است.

به طور کلی دانه کینوا از نظر رنگ به سه دسته سفید، قرمز و سیاه، تقسیم می شود. در ایران، دانه کینوا به رنگ های سفید، قرمز و سفید- قرمز تولید می شود، البته رنگ های دیگر دانه کینوا نیز به صورت وارداتی، در بازار موجود است.

دانه کینوا سفید به علت بازار پسندی و طعم مطلوبتر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. دانه کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است که قدمتی چند هزار ساله دارد. از حدود 5000 سال پیش تا الان، مردم منطقه آند در آمریکای جنوبی، دانه کینوا را به عنوان غذایی اصلی مصرف می کنند.

دانه کینوا، به علت ارزش غذایی بالایی که دارد به خاویار سبز معروف شده است. همچنین دانه کینوا حاوی همه انواع اسید آمینه های ضروری برای بدن انسان، انواع ویتامین B و E، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد.

کینوا

خواص درمانی دانه کینوا

بیماری سلیاک نوعی از بیماری است، که در آن پرزهای روده توانایی جذب مواد گلوتن دار را ندارد. تماس دستگاه گوارشی با گلوتن در افراد مبتلا به سلیاک باعث ایجاد التهاب می شود. این التهاب همراه با درد شکمی، ورم، گرفتگی روده، اسهال و یبوست متناوب می باشد. متاسفانه در کشور ما اغلب مواد غذایی با غلات گلوتن داری مانند گندم و جو تهیه می شود. اگرچه آرد ذرت به عنوان دانه ای بدون گلوتن، مورد مصرف این افراد قرار دارد.

اما دانه ذرت فاقد ارزش غذایی زیاد است. همچنین از نظر طعم و مزه غذایی موردپسندی نیست. دانه کینوا، شبه غله ای فاقد گلوتن است و علاوه بر این که غذای خوش هضم، سبک و خوش طعم می باشد. همچنین انواع مواد غذایی از جمله پروتئین، همه اسید آمینه های مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند. در بازار ایران دانه کینوا به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

بعلاوه دانه کینوا دارای ویتامین های گروه B، E و C، آنتی اکسیدان، املاح معدنی مانند فیبر، کلسیم، منیزیم، روی، مس، آهن و … می باشد.دانه کینوا به علت فقدان گلوتن و داشتن نشاسته زود هضم، باعث کنترل دیابت نوع ۲ نیز می گردد. همچنین، دانه کینوا برای تأمین مواد غذایی برای افراد مبتلا به سرطان، بسیار مناسب است.

زیرا مراحل شیمی درمانی سخت باعث ضعف شدید و کاهش اشتها در افراد مبتلا به سرطان می شود. مصرف دانه کینوا، برای این افراد، باعث تامین مواد غذایی از جمله پروتئنی، ویتامین و انواع اسیدآمینه های ضروری و املاح مفید می شود.

کینوا

بازار دانه کینوا درجه یک

در حال حاضر، بیش از 100 کشور از جمله کشور ایران، بذر کینوا را کشت کرده و دانه کینوا را تولید می نمایند. به دنبال افزایش شناخت خواص دانه کینوا، بازار دانه کینوا درجه یک و مرغوب در ایران، رونق گرفته است.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج کشت بذر کینوا و بومی سازی تولید دانه کینوا درجه یک در داخل کشور فعالیت می نماید. و با همکاری کشاورزان عزیز در مناطق مختلف، توانسته است دانه کینوا درجه یک را که دارای کیفیت مرغوبی است، در داخل کشور تولید کند.

دانه کینوا در پوسته خود ماده ای سمی به نام ساپونین دارد که قبل از مصرف باید حذف شود. این مجموعه پس از جمع آوری دانه کینوا درجه یک، برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری آن نموده است. و به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران، در استان های مختلف دانه کینوا درجه یک را عرضه می نماید.

کینوا

همکاری در بازار دانه کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار دانه کینوا درجه یک در ایران، می توانید با ما تماس بگیرید. همچنین علاوه بر فرآوری و تولید دانه آماده به طبخ کینوا در داخل کشور، آرد کینوا و فرآورده های کینوا را نیز تولید و توزیع می نماید.

این مجموعه آماده همکاری با هتل ها، رستوران ها، باشگاه ها، بیمارستان ها و انجمن های سلیاکی در زمینه ارائه دانه کینوا درجه یک و مرغوب می باشد. دانه کینوا درجه یک سفید و رنگی که توسط مجموعه ما تولید و فرآوری می شود، به صورت عمده در تناژ بالا وبه صورت بسته بندی در اختیار متقاضیان عزیز قرار می گیرد.جهت اطلاع از وضعیت بازار دانه کینوا درجه یک در استان های مختلف کشور و اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *