فروشگاه خوراک کینوا در ایران

پخت سالاد کینوا

جهت تهیه خوراک با کیفیت کینوا و دریافت مشاوره رایگاه درباره نحوه تولید و مصرف آن، می توانید با بزرگترین فروشگاه خوراک کینوا در ایران در ارتباط باشید.

معرفی خوراک کینوا در ایران

خوراک کینوا در ایران همان دانه های مغذی گیاه کینوا هستند که پس از رشد و رسیدگی گیاه کینوا، برداشت می شوند. البته این دانه ها پس از برداشت نیاز به فرآوری دارند زیرا در پوسته خود ماده سمی به نام ساپونین دارند. به همین دلیل پس از برداشت خوراک کینوا، لازم است که ساپونین آن طی فرآیند فرآوری حذف شود.

خوراک کینوا، دانه های گرد و بسیار ریزی با وزن هزاردانه بین 2 تا 3 گرم می باشد. طیف رنگی وسیعی برای خوراک کینوا، در کشورهای مختلف جهان وجود دارد. اما به طور کلی، خوراک کینوا زا نظر رنگ به سه رنگ سیاه، سفید و قرمز وجود دارد.

خوراک کینوا حاوی مقادیر بالایی عناصر آهن، روی، مس، منگنز، منیزیم، کلسیم، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین خوراک کینوا دارای ویتامین ب و ای ، پروتئین و حاوی همه اسید آمینه های مورد نیاز بدن انسان نیز است.

دانه کینوا

ارزش غذایی خوراک کینوا در ایران

خوراک کینوا، به علت سرشار بودن از مواد غذایی به خاویار گیاهی معروف می باشد.خوراک کینوا در اصل بومی کشورهای پرو، بولیوی و شیلی در آمریکای جنوبی است. و از حدود 5000 سال قبل، به عنوان غذای اصلی این منطقه مورد مصرف قرار گرفته است. به توصیه سازمان فائو و ترغیب سایر کشور ها در استفاده از خوراک کینوا، در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان از جمله ایران، خوراک کینوا را تولید می نمایند.

روش مصرف خوراک کینوا

خوراک کینوا در ایران ، شبه غله است و طعمی مشابه با گندم، ذرت و برنج دارد. استفاده از خوراک کینوا سفید در انواع غذاها، علاوه بر تأمین ویتامین، املاح و پروتئین مورد نیاز بدن، هیچ تغییری در طعم اصلی غذا ایجاد نمی کند.

همچنین مصرف خوراک کینوا برای زنان باردار و شیرده، نوجوانان و جوانان و حتی سالمندان نیز بسیار مفید است. استفاده از خوراک کینوا در تهیه فرنی برای خردسالان و کودکان، باعث غنی سازی این غذای خوش هضم خواهد گردید.

خوراک کینوا در ایران به صورت تازه خوری، آبکش، کته و سرخ کرده مورد استفاده قرار می گیرد. از خوراک کینوا می توان برای بهبود ارزش غذایی انواع سوپ، سالاد، آش، آبگوشت، خورشت ها و انواع غذاهای ایرانی استفاده کرد.

خوراک کینوا قرمز نسبت به نوع سفید طعم تند تری دارد ولی به دلیل رنگ بسیار زیبا برای تهیه انواع سالاد به کار می رود. همچنین خوراک کینوا سیاه که تندترین طعم را نسبت به دو نوع قبلی دارد، برای تهی نوشیدنی های مالتی کاربرد دارد.

دانه کینوا

فروشگاه خوراک کینوا در ایران

با معرفی خوراک کینوا توسط فائو در سال 2013، کشورهای زیادی به تولید خوراک کینوا و استفاده از آن، تمایل نشان دادند. در سال های اخیر، کشت بذر کینوا و تولید خوراک کینوا در ایران نیز روند افزایشی داشته است. اما تهیه خوراک باکیفیت کینوا، مشابه سایر مواد غذایی، دغدغه بسیاری از افراد است.جهت تهیه خوراک کینوا با کیفیت و مرغوب که در داخل کشور تولید شده است، می توانید با بزرگترین فروشگاه خوراک کینوا در ایران، در ارتباط باشید.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری خوراک کینوا در ایران، خوراک های سفید و رنگی کینوا را با کیفیت بالا عرضه می نماید. این مجموعه برای اولین بار در ایران، خوراک کینوا را فرآوری نموده و به صورت آماده به طبخ در بسته های مختلف و همچنین در تناژ بالا و عمده، عرضه می کند.

این مجموعه آماده همکاری با رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و کارخانجات صنایع تبدیلی می باشد. همچنین در زمینه کشت بذر کینوا و تولید خوراک کینوا مشاوره کاملاً رایگان ارائه می دهد. جهت ارتباط با بزرگترین فروشگاه خوراک کینوا در ایران و برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *