بازار گیاه کینوا در ایران

کینوا

جهت بررسی وضعیت بازار گیاه کینوا در ایران ، می توانید با بزرگترین مرکز تولید و فرآوری دانه گیاه کینوا در ارتباط باشید و درباه کشت گیاه کینوا در منطقه زراعی خود، مشاوره رای گان دریافت نمایید.

معرفی گیاه کینوا

گیاه کینوا، گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج است که ظاهر آن مشابه علف هرز سملک است. گیاه کینوا با هدف تولید دانه هایی با وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم، کشت می شود. دانه کینوا به صورت خام یا پخته و یا آرد آن مورد مصرف قرار می گیرد. این مجموعه اولین بازار عرضه کننده کینوا در ایران است.

گیاه کینوا بومی منطقه آند در آمریکای جنوبی است و طی هزاران سال غذای اصلی مردم این مناطق را تولید می کرده است. ارزش غذایی بالای دانه های حاصل از رشد و رسیدگی گیاه کینوا باعث شده، تا به خاویار سبز معروف شوند.

دانه های گیاه کینوا حاوی تمام اسیدآمینه های ضروری برای بدن انسان هستند. ارزش غذایی این دانه ها به دلیل داشتن انواع پروتئین ها، ویتامینB ، املاحی مانند فیبر، کلسیم، آهن، فسفر به مقدار زیاد و سدیم به مقدار کم می باشد.

همچنین گیاه کینوا نسبت به خشکی و شوری مقاومت بالایی دارند و در زمین های حاشیه ای نیز رشد می کند. به علت تنوع ژنتیکی بالا، گیاه کینوا به تغییرات اقلیمی سازگار است و در مناطق مختلف قادر به رشد می باشد.

کینوا

ارزش غذایی گیاه کینوا در بازار ایران

همانطور که بیان گردید، گیاه کینوا با هدف تولید دانه های مغذی کشت می شود. البته برگ های تازه کینوا نیز به صورت تازه خوری مانند سبزی تازه به کار می رود. دانه های گیاه کینوا سرشار از مواد غذایی مفید برای گروه های سنی مختلف از کودکان تا سالمندان می باشد. و مصرف آن هیچ محدودیت سنی ندارد.گیاه کینوا در بازار ایران به خوبی عرضه می شود.

دانه های گیاه کینوا دارای نشاسته ی غلات و پروتئین حبوبات می باشند. همچنین ترکیبات معدنی موجود در دانه گیاه کینوا، شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم ، روی و ویتامین های موجود در آن Bو E هستند.

پروتئین موجود در دانه های گیاه کینوا، از غلات بیشتر و از حبوبات کمتر است، و از نظر اسیدآمینه لیزین بسیار سرشار است. ترکیب اسید امینه های ضروری آن مانند ترکیب پروتئین های شیر و کازئین می باشد.

دانه های گیاه کینوا، هیستیدین بالاتری از جو سویا و گندم دارد، تریپتوفان آن شبیه گندم و از سایرغلات بیشتر است. میزان روغن موجود در دانه گیاه کینوا، از ذرت بالاتر و از سویا کمتر است.

دانه های گیاه کینوا، میزان بالایی از ویتامین Eدارند که آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می شود و نقش محافظت کننده از روغن کینوا را دارد. فیتو استرول و بتا فیتو استرول دانه گیاه کینوا، نسبت به دانه های کدو، جو و ذرت بیشتر بوده و از کنجد و نخود کمتر است.

میزان آنتی اکسیدان های موجود در دانه گیاه کینوا نسبت به برنج و گندم سیاه و به طور کل از غلات بیشتر است. میزان بالایی ویتامین های B2 و B6 و فولات در دانه گیاه کینوا وجود دارد که به شدت برای کودکان و نوجوانان مفید است.

کینوا

بازار گیاه کینوا در ایران

در سال های اخیر تولید و مصرف دانه گیاه کینوا در ایران روند افزایشی داشته است. و به دنبال آن، بازار خرید و فروش بذر و دانه گیاه کینوا نیز رونق یافته است. مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت گیاه کینوا و تولید دانه کینوا فعالیت می نماید.

این مجموعه با توزیع بذرهای اصل کینوا و دادن مشاوره رایگان در زمینه کشت صحیح گیاه کینوا به کشاورزان عزیز، توانسته در اغلب استان های کشور دانه مرغوب کینوا تولید نماید. پس از جمع آوری دانه های مرغوب گیاه کینوا، برای اولین بار در ایران، اقدام به فرآوری دانه کینوا کرده است.

کینوا

همکاری در بازار گیاه کینوا در ایران

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه گیاه کینوا در ایران ، دانه های سفید و رنگی کینوا، دانه های آماده به طبخ کینوا و آرد آن را به صورت عمده در تناژ بالا و در بسته های مختلف عرضه می نماید. مجموعه ما آماده همکاری با رستوران ها، بیمارستان ها، باشگاه ها، هتل ها و انجمن های سلیاکی در استان های مختلف کشور می باشد.

همچنین کارخانجات صنایع تبدیلی که علاقه مند به تولید محصولات رژیمی هستند، می توانند با ما در ارتباط بوده و در زمینه تولید محصولات حاوی ماده غذایی کینوا پیشرو باشند.جهت بررسی وضعیت بازار گیاه کینوا در ایران، اطلاع از قیمت دانه و بذر گیاه کینوا و استفاده از سایر خدمات شرکت، می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *