مرکز بذر کینوا در تبریز

بذر کینوا

چگونه می توان با مرکز بذر کینوا در تبریز، در ارتباط بود؟ در این مرکز چه خدماتی ارائه می شود؟ آیا امکان خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در تبریز وجود دارد؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا متعلق به خانواده تاج خروس است و پس از رشد گیاهی مشابه سلمه تره تولید می نماید. بذر کینوا، بسیار مقاوم به شوری و خشکی است و در اکثر استان های کشور بذر آن کشت می شود. بذر کینوا پس از رشد تولید گیاه کینوا می کند. گیاه کینوا نیز پس از رسیدگی، دانه های مغذی کینوا را تولید می نماید.مرکز بذر کینوا در تبریز بهترین بذرها را ارائه می دهد.

خواص زیادی برای دانه کینوا بیان شده است. از جمله اینکه مصرف دانه کینوا می تواند باعث لاغری شده و از افزایش وزن جلوگیری کند. همچنین دانه کینوا، تنها منبع گیاهی است که همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان را دارد. دانه کینوا سرشار از پروتئین، ویتامین، املاح معدنی و آنتی اکسیدان است.

مقاومت بذر کینوا به شوری ، خشکی، تغییرات اقلیمی و تولید دانه های مغذی، باعث شد تا سال 2013، به نام سال کینوا نامگذاری شود. سازمان فائو پس از نامگذاری این سال به نام کینوا، سایر کشورها را به کشت بذر کینوا، ترغیب نموده است.

این سازمان هدف از کشت بذر کینوا را مبارزه با فقر و گرسنگی و تأمین امنیت غذایی مردم جهان، عنوان می کند. دوره رشد گیاه کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز است. بذر کینوا، بسته به نوع اقلیم زراعی در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود. کشت بذر کینوا تا دو برابر گندم سودآوری دارد و امکان صادرات آن نیز وجود دارد.

کینوا

کشت بذر کینوا در تبریز

کشت بذر کینوا به هر دو روش سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. همچنین برای آبیاری بذر کینوا، نیز می توان از روش های مختلف آبیاری استفاده کرد. بذر کینوا بسیار ریز است و دارای وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم است. به همین دلیل کشت بذر کینوا باید به صورت سطحی انجام شود.

البته قبل از کشت بذر کینوا در تبریز یا هر منطقه دیگری، باید تاریخ کشت به طور مناسب انتخاب شود. انتخاب نامناسب تاریخ کشت، می تواند تاثیر نامطلوبی بر عملکرد نهایی بذر کینوا، بگذارد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در تبریز، می توانید با مجموعه ما به عنوان مرکز فروش کینوا در ارتباط باشید.

از عوامل دیگر تاثیرگذار بر عملکرد نهایی محصول، انتخاب بذر باکیفیت است. بذرهای مرغوب با قوه نامیه بالا باعث تولید محصولی مطلوب خواهد شد. برای تهیه بذرهای شناسنامه دار کینوا، می توانید با ما تماس بگیرید.

برای کشت بذر کینوا در هر هکتار، به میزان 10-8 کیلوگرم بذر کینوا مورد نیاز است. جهت آماده سازی خاک نیاز به اجرای شخم، ماخار، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی می باشد. در مرکز بذر کینوا در تبریز می توانید مشاوره تخصصی مخصوصو زمین خود دریافت کنید.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا، لازم است که عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر، رعایت شود. برای این منظور از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد.

بذر کینوا

کود دهی و عملکرد بذر کینوا تبریز

تعداد دفعات آبیاری مورد نیاز برای رشد بذر کینوا ، 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز می باشد. همچنین استفاده از کودهای آلی و یا شمیایی مانند NPK و سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس باعث افزایش عملکرد بذرکینوا، خواهد شد.

جهت برداشت محصول نهایی کینوا از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد. عملکرد بذر کینوا در تبریز در این مرکز ، حداقل 2 تن در هکتار و در صورت فراهم بودن شرایط مطلوب زراعی، حداکثر 5/5 تن در هکتار خواهد بود.

بذر کینوا

مرکز بذر کینوا در تبریز

همزمان با افزایش کشت بذر کینوا در ایران، بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز رونق یافته است. مجموعه ما به عنوان مرکز بذر کینوا در تبریز و سایر استان ها، بذرهای مرغوب کینوا را توزیع می نماید.

این مرکز با وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا تبریز در ایران همکاری می کند. و با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کشت بذر کینوا در تبریز و مناطق مختلف کشور را دارد. و علاوه بر عرضه بذر کینوا در تبریز و شهرهای مختلف کشور، مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، ارائه می دهد.

بذر کینوا

همکاری در مرکز بذر کینوا تبریز

متاسفانه بسیاری از کشاورزان عزیز پس از خرید بذر کینوا و تولید دانه، در رابطه با فروش محصول خود با مشکل مواجه می شوند. این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز بذر کینوا در تبریز ، پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.
برای اطلاع از خدمات مجموعه ما و خرید تضمینی بذر کینوا در تبریز و سایر استان ها می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *