آموزش کشت بذر کینوا در تبریز

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا، آموزش کشت بذر کینوا در تبریز را به صورت رایگان ارائه می نماید و علاوه بر توزیع بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، محصول تولیدی را به صورت تضمینی خریداری می نماید.

کشت بذر کینوا

بذر کینوا، به خانواده تاج خروس و تیره اسفناج تعلق دارد و بومی آمریکای جنوبی است. در سال های اخیر کشت آن در مناطق مختلف کشور، با عملکرد قابل قبولی همراه بوده است. هدف اصلی از کشت بذر کینوا تولید دانه است. اما در کنار آن علوفه خوبی نیز تولید شده که برای تغذیه دام مورد استفاده قرار می گیرد.

البته هنوز برای افراد زیادی، بذر کینوا و نحوه کشت آن ناشناخته است. در این مطلب قصد داریم، آموزش کشت بذر کینوا در تبریز، را مختصراً ارائه نماییم. آذربایجان شرقی جزو استان هایی است که بذر کینوا در آن کشت می شود.این استان مشکلاتی مانند شوری و خشکی را ندارد و کیفیت آب آن بسیار مطلوب است.

قبل از کشت بذر کینوا در تبریز، باید تاریخ کشت به طور مناسب انتخاب شود. انتخاب نامناسب تاریخ کشت، می تواند تاثیر نامطلوبی بر عملکرد بذر کینوا، داشته باشد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در تبریز، می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

کینوا

آموزش کشت بذر کینوا در تبریز

این مجموعه تجربه کشت بذر کینوا را در کلیه استان های کشور دارد. همچنین در جهت آگاهی بخشی به کشاورزان عزیز، آموزش کشت بذر کینوا را در تبریز و سایر استان ها، به صورت رایگان ارائه می نماید.

کشت بذر کینوا به روش دشت پاش یا مکانیزه امکان پذیر است. همچنین آبیاری بذر کینوا، نیز با انواع روش های مختلف انجام می شود. بذر کینوا بسیار ریز است و دارای وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم است. به همین دلیل کشت بذر کینوا باید به صورت سطحی انجام شود.

برای کشت بذر کینوا در هر هکتار، به میزان 10-8 کیلوگرم بذر کینوا مورد نیاز است. جهت کشت مکانیزه بذر کینوا، لازم است که عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر، رعایت شود. برای این منظور از دستگاه خطی کار غلات یا دستگاه ردیف کار پنوماتیکی می توان استفاده کرد.

تعداد دفعات آبیاری مورد نیاز برای رشد بذر کینوا، 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز می باشد. همچنین استفاده از کودهای آلی و یا شمیایی مانند NPK و سوپرفسفات تریپل به همراه کود پتاس باعث افزایش عملکرد بذرکینوا، می گردد.عملکرد بذر کینوا از نظر تولید دانه، بین 2 تا 5/5 تن در هکتار می باشد. همچنین عملکرد آن از نظر تولید علوفه، حدود 5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

مبارزه با علف های هرز در کشت بذر کینوا تبریز

کشت بذر کینوا بسیار آسان و قابل دسترس است محصول تولید شده از بذر کینوا دو برابر کشت گندم سودآوری دارد. اما مسئله مهم در کشت بذر کینوا، بحث کنترل علف های هرز کینوا، است. به طوری که مخلوط شدن بذر علف هرز با محصول نهایی کینوا، ارزش اقتصادی آن را به به شدت کاهش داده و حتی به صفر می رساند.

زیرا بذر علف هرز کینوا هم شکل، هم اندازه و هم وزن بذر کینوا می باشند. اگر بذر علف هرز، کنترل نشود به جای درآمد عالی خسارات زیادی وارد میشود.جهت کنترل علفهای هرز کینوا لازم است که نکات زیر رعایت شود:

مهمترین و اولین گام تهیه بذر گواهی شده و شناسنامه دار کینوا است. متاسفانه مشاهده شده، افراد سودجو، بذر های تقلبی کینوا که دارای علف هرز یا بیماری می باشند، را بین کشاورزان توزیع می کنند. بذر کینوا شناسنامه دار و گواهی شده فاقد بذور علف هرز می باشند.

بذر کینوا

روش مبارزه با علف های هرز

در صورتی که یک تا دو هفته برای کشت بذر کینوا، زمان باقی است. کشت بذر کینوا باید انجام گرفته و پس از رشد علف های هرز، با آن ها مبارزه شود. برای مبارزه با علفهای هرز باریک برگ، علف کش گالانت سوپر و برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ، وجین توصیه می شود. می توان از دستگاه کولتیواتور برای این منظور استفاده کرد. برای کشت بذر کینوا در تبریز نکات مهمی را باید رعایت کرد تا محصول باکیفیت به دست آید و سود اوری خوبی داشته باشد.

در صورتی که یک ماه تا کشت بذر کینوا، زمان باقی است. زمین زراعی موردنظر آبیاری شده و پس از رشد علفهای هرز و قبل از رسیدن به مرحله گلدهی، علف های هرز از طریق شخم داخل خاک دفن می شوند.

در صورتی که چند ماه به کشت کینوا زمان باقیمانده، زمین مورد نظر آبیاری می شود. پس از رشد علف های هرز، سم ترفلان که پیش کشت است، استفاده میشود. در این صورت زمان کافی برای طی شدن دوره کارنس سم وجود دارد.

کینوا

خرید و فروش تضمینی بذر کینوا در تبریز

مجموعه ما با هدف ترویج کشت بذر کینوا در تبریز و دیگر مناطق کشور، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. این مجموعه با هدف افزایش کیفیت محصول کینوا، بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان قرار می هد.

همچنین پس از عقد قرار داد، محصول نهایی بذر کینوا را به صورت تضمینی از کشاورزان عزیز خریداری می نماید. و در زمینه آموزش کشت بذر کینوا در تبریز و تمام استان های کشور، مشاوره رایگان ارائه می دهد.جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *