سایت جامع بذر کینوا عمده

بذر کینوا

برای اطلاع از بهترین قیمت در سایت جامع بذر کینوا عمده می توانید به این مجموعه مراجعه کنید. تهیه بذر شناسنامه دار کینوا، خرید و فروش تضمینی محصول کینوا و استفاده از مشاوره رایگان در زمینه کشت بذر کینوا، می توانید به سایت جامع بذر کینوا مراجعه نمایید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری بسیار ریز، دارای وزن هزار دانه 2 تا 3 گرم است. و بذری نسبتاً ناشناخته است که در سال های اخیر کشت آن در ایران رواج پیدا کرده است. بذر کینوا که بومی کشورهای پرو، بولیوی و شیلی است، به توصیه سازمان فائو به سایر کشورها وارد شد.سایت فروش کینوا عرضه کننده بذر کینوا در تمام نقاط کشور است.

در حال حاضر بیش از 100 کشور در جهان، بذر کینوا را کشت می کنند. سازمان فائو با نامگذاری سال 2013 به نام سال کینوا، سایر کشورها را به کشت بذر کینوا ترغیب کرد. این سازمان، هدف از کشت بذر کینوا را، مبارزه با فقر و گرسنگی و تأمین امنیت غذایی مردم جهان عنوان نمود.

اما علت اهمیت بذر کینوا در چیست؟ بذر کینوا، بذری مقاوم به خشکی و شوری است. و در حداقل شرایط محیطی رشد می نماید. همچنین بذر کینوا به تغییرات اقلیمی سازگار است و در شرایط آب و هوایی مختلف نیز رشد می کند.

اما مهمترین دلیل اهمیت بذر کینوا، تولید دانه های مغذی کینوا است که به خاویار سبز معروفند. بذر کینوا پس از رشد، تولید گیاه کینوا را می نماید. گیاه کینوا پس از مرحله رسیدگی تولید دانه های ریزی به نام دانه کینوا می کند.

دانه کینوا، به عنوان تنها منبع گیاهی حاوی همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان، شناخته شده است. همچنین دانه کینوا، سرشار از پروتئین، ویتامین، آنتی اکسیدان، امگا 3 و املاح معدنی مفید است. به همین دلیل به خاویار گیاهی معروف است.

دانه کینوا

کشت بذر کینوا عمده

همانطور که بیان گردید، بذر کینوا در حداقل شرایط زراعی رشد می نماید. بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه کشت می شود و در مناطق مستعد، در نوبت تابستانه نیز کشت می شود. همچنین در مناطق پرباران، امکان کشت بذر کینوا به صورت دیم، وجود دارد. علاقه مندان میتوانند محصول مورد نیاز خود را از طریق سایت سفارش دهند.

کشت بذر کینوا به هر دو روش سنتی و مکانیزه امکان پذیر است. و برای آبیاری بذر کینوا، نیز می توان از انواع روش های مختلف آبیاری استفاده نمود. وزن هزار دانه، بذر کینوا 2 تا 3 گرم است. و برای هر هکتار 10-8 کیلوگرم بذر کینوا مورد نیاز است.

بذر کینوا، در خاک های لومی- شنی رشد می کند. و محصول تولید شده در خاک های باکیفیت مزارع مختلف ایران بسیار مرغوب و مناسب صادرات می باشد. کشت بذر کینوا به صورت سطحی انجام می شود، زیرا بذرهای آن بسیار ریز است.

بذر کینوا

آماده سازی و عملکرد در سایت بذر کینوا عمده

جهت آماده سازی خاک ابتدا شخم، سپس ماخار، دیسک سنگین و سبک، و در پایان کودپاشی انجام می شود. در صورت کشت مکانیزه عمق کشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در داخل هر دریف 7 تا 10 سانتی متر، می باشد.

جهت کشت مکانیزه بذر کینوا ، از دستگاه خطی کار غلات را می توان به کاربرد. تعداد دفعات آبیاری بذر کینوا 5 تا 7 مرتبه با فاصله هر 10 تا 15 روز می باشد. از کودهای آلی و یا شمیایی می توان برای بهبود عملکرد بذر کینوا استفاده کرد.

استفاده از 150 کیلوگرم NPK برای هر هکتار یا 150 کیلوگرم سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس در هر هکتار، بسیار موثر خواهد بود. البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود چرا که امکان ورس و در نهایت کاهش عملکرد محصول کینوا را در پی خواهد داشت.

عملکرد بذر کینوا در هر هکتار حداقل 2 تن است. در صورتی که مدیریت زراعی خوبی اعمال شود تا 5/5 و حتی 6 تن این عملکرد، افزایش خواهد یافت. جهت برداشت محصول نهایی بذر کینوا، از کمباین برداشت کلزا می توان استفاده کرد. برای این منظور لازم است که هدِ برداشت کمباین، تغییر یابد.

بذر کینوا

سایت جامع بذر کینوا خرید و فروش عمده

با معرفی بذر کینوا توسط سازمان فائو، کشورهای زیادی از جمله ایران، بذر کینوا را کشت نمودند. با افزایش کشت بذر کینوا، خرید و فروش آن نیز رونق یافت. مجموعه ما با راه اندازی سایت جامع بذر کینوا، اطلاعاتی جامع در اختیار علاقه مندان، در رابطه با بذر کینوا ارائه می نماید.

بذر کینوا

همکاری در سایت بذر کینوا عمده

این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت در سایت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور فعالیت می کند. و به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می نماید.

در سایت بذر کینوا عرضه شده توسط این مجموعه، به صورت بسته بندی و همچنین به صورت عمده در تناژ بالا می باشد. همچنین این مجموعه پس از عقد قرارداد، خرید فروش بذر کینوا را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد.

بعلاوه در زمینه کشت بذر کینوا، به صورت کاملاً رایگان مشاوره، ارائه می نماید. برای اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما در تماس باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *