قیمت روز بذر کینوا اصل

بذر کینوا

برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا اصل و شناسنامه دار، میتوانید با بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه در زمینه کشت بذر کینوا بهره مند شوید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، شبه غله ای است که دارای خصوصیات ویژه ای می باشد، اما کمتر شناخته شده است. بذر کینوا که به خانواده تاج خروس و زیر خانواده اسفناج تعلق دارد، بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است. این بذر از هزاران سال قبل در آن منطقه کشت می شده است و دانه های آن غذای اصلی مردم آنجا را تأمین می کرده اند.این مجموعه بذر کینوا را با قیمت روز به فروش می رساند.

کشورهای پرو، شیلی و بولیوی که جزء منطقه آند هستند، بزرگترین تولید کنندگان بذر کینوا و دانه کینوا می باشند.در سال 2013، کشت بذر کینوا، توسط سازمان فائو با هدف تأمین امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی ترویج یافت.

این سازمان با تصویب سازمان ملل، سال 2013 را سال بین المللی کینوا نامگذاری کرد. و دلیل این اهمیت، همان ویژگی های منحصربه فرد بذر کینوا است.

دانه کینوا

ارزش بذر کینوا

بذر کینوا به خشکی، شوری و یخ زدگی بسیار مقاوم است و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز قادر به رشد است. همچنین بذر کینوا به تغییرات اقلیمی نیز سازگاری دارد. یعنی در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف رشد می نماید. تولید محصول بذر کینوا رد استان های مختلف کشور، تاییدی بر این مطلب است.علاقه مندان می توانند بذر کینوا را با قیمت روز از این مجموعه تهیه کنند.

همچنین بذر کینوا پس از رشد و تولید گیاه کینوا، دانه هایی تولید می کند، که به خاویار سبز معروف هستند. دانه های کینوا، به عنوان تنها منبع گیاهی که حاوی همه اسیدآمینه های ضروری بدن انسان است، شناخته شده اند.

همچنین این دانه ها دارای انواع پروتئین، ویتامین ب و ای، امگا3، آنتی اکسیدان و املاح معدنی مفید مانند آهن، فیبر، روی، مس و… می باشد.

ارزش غذایی بالای داه های حاصل از رشد بذر کینوا، به آن لقب خاویار گیاهی یا مولتی ویتامین را نیز داده است. بعلاوه دانه های حاصل از رشد بذر کینوا، ارزش دارویی دارند، زیرا فاقد گلوتن هستند. و برای بیمارانی که نمی توانند گلوتن غلات را هضم نمایند، جایگزین بسیار مناسبی می باشند.

کشت بذر کینوا

بذر کینوا در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه، می تواند رشد نماید. در مناطق مستعد امکان کشت تابستانه و حتی کشت دیم برای بذر کینوا، نیز وجود دارد. بذر کینوا دوره رشد کوتاه مدت و حدود 100 روز دارد و گیاهی زودرس تلقی می شود.قیمت روز بذر کینوا در این مجموعه بسیار پایین است.

دانه کینوا

تاریخ کشت بذر کینوا

تجربه نشان داده است که انتخاب تاریخ کشت مناسب، برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا، اهمیت زیادی دارد. برای کشت بذر کینوا نیز، باید با توجه به منطقه زراعی، تاریخ مناسبی را برای کشت برگزید.

برای اطلاع از زمان کشت بذر کینوا در هر منطقه ای که هستید، می توانید از ما مشاوره رایگان دریافت کنید. مجموعه ما با همکاری کشاورزان عزیز، تجربه کافی در زمینه کشت بذر کینوا را در مناطق مختلف کشور دارد.

میزان بذر و عملکرد

میزان بذر مورد نیاز برای کشت بذر کینوا در هر هکتار 10-8 کیلوگرم می باشد. عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار است. و حداکثر عملکرد بذر کینوا در صوت مدیریت زراعی خوب، 5/5 تن در هکتار می باشد.

بذر کینوا

تهیه زمین بذر کینوا

برای تهیه بستر کاشت همانند سایر بذور ریز مثل شبدر و کلزا، شخم، دو مرحله دیسک و کودپاشی انجام می شود. در صورت کشت مکانیزه عمق کاشت 1 تا 2 سانتی متر، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بذرها در هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر خواهد بود. برای کشت مکانیزه از دستگاه خطی کار غلات می توان استفاده کرد.

کود شیمیایی و قیمت روز بذر کینوا

150 کیلوگرم NPK در هر هکتار یا 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم پتاس، می تواند محصولی با عملکرد قابل قبول تولید نماید.

دو نوبت کود سرک در مرحله 6-4 برگی و شروع گلدهی، نیز باعث افزایش محصول خواهد گردید. کود دهی به موقع تاثیر زیادی در درشتی محصول دارد که می تواند در قیمت روز بذر کینوا تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

بذر کینوا

آبیاری بذر کینوا

بذر کینوا برای رشد به 5 تا 7 نوبت آبیاری با فاصله 15- 10 روز نیاز دارد. در برخی از مناطق کشور مشکل شوری و خشکی وجود داشته دارد که با انتخاب زمان و نوع روش آبیاری می توانید به محصولی با عملکرد مطلوب دست یابید.

برای این منظور می توانید از مشاوره مجموعه ما، استفاده نمایید. برای داشتن محصول کینوا با کیفیت میزان آبیاری بسیار موثر است و می تواند در قیمت روز بذر کینوا در موثر باشد.

بذر کینوا برای کاشت

کنترل علف های هرز و بیماریها

آبیاری زمین یک یا 2 ماه قبل از کشت بذر کینوا باعث سبز شدن علف های هرز می شود. و پس از آن با استفاده از سموم ترفلان و رانداپ، با این علف های هرز مبارزه می شود.

همچنین گیاه کینوا در دو هفته اول پس از سبز شدن به علت سرعت رشد پایین نیاز به مراقبت ویژه دارد. مبارزه با علف های هرز به روش دستی و یا استفاده از کولتیواتور ردیفی یا دوار صورت می پذیرد.

برداشت بذر کینوا و ارائه قیمت روز

برداشت محصول حاصل از رشد بذر کینوا به صورت دستی و یا با استفاده از کمباین امکان پذیر است. برای برداشت مکانیزه از کمباین مربوط به برداشت کلزا با تغییر دادن هدِ برداشت، استفاده می شود.

قیمت روز بذر کینوا با توجه کیفیتی که کینوا سر مزرعه برداشت می شودمتفاوت است. در روند تولید اگر کینوا ، علف هرز کمی دارد و درشتی و رنگ مناسبی داشته باشد می تواند با قیمت بسیار بالایی در بازار عرضه شود و کشاورزان در تولید محصول خود باید دقت کنند که با نهایت ارزش افزوده بتوانند محصول را ارائه دهند.

بذر کینوا

قیمت روز بذر کینوا

در حال حاضر در بیش از صد کشور جهان از جمله ایران، بذر کینوا کشت می شود. بذر کینوا به دلیل تولید دانه هایی با ارزش غذایی فراوان و سودآوری دو برابری نسبت به گندم، مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

به دنبال آن بازار خرید و فروش بذر کینوا نیز رونق گرفته است. و بذر کینوا باقیمت های متفاوتی خرید و فروش می شود. برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

بذر کینوا

همکاری در قیمت روز بذر کینوا

این مجموعه، به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را عرضه می نماید. و با همکاری وزارت جهاد کشاوری در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران و بومی سازی تولید دانه کینوا، مشاوره رایگان ارائه می نماید.این مجموعه بذرهای مرغوب کینوا را به صورت فله ای و بسته بندی توزیع می کند.

و با دارا بودن تجربه کافی در زمینه کشت گیاه کینوا در استان های مختلف کشور، مشاوره کاملاً رایگان در زمینه کشت بذر کینوا ارائه می دهد.

همچنین خرید و فروش بذر کینوا، در این مجموعه به صورت کاملاً تضمینی و با عقد قرارداد صورت می پذیرد. برای اطلاع از قیمت روز بذر کینوا، تهیه بذرهای شناسنامه دار، استفاده از مشاوره رایگان و… می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *