خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی

بذر کینوا

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی و استان های مختلف کشور، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را عرضه می نماید و در زمینه کشت بذر کینوا، مشاوره رایگان ارائه می کند.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا، بذری بسیار ریز است که وزن هزاردانه آن بین 2 تا 3 گرم می باشد. بذر کینوا بومی کشورهای پرو و بولیوی و شیلی در آمریکای جنوبی است. مردم این مناطق از 5000 سال قبل تا کنون، بذر کینوا را کشت می کنند. و دانه حاصل از آن را به عنوان غذای اصلی مصرف می نمایند.

در سال 2013 سازمان فائو، به معرفی بذر کینوا و دانه آن پرداخت. این سازمان سال 2013 را به نام سال کینوا نامگذاری نمود. و از سایر کشورهای جهان خواست تا بذر کینوا را مورد کشت قرار دهند و دانه آن را در سبد غذایی خود قرار دهند.

بذر کینوا با هدف تولید دانه کشت می شود، زیرا دانه کینوا بسیار مغذی است. دانه کینوا حاوی همه اسیدآمینه های مورد نیاز بدن انسان می باشد. همچنین سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین، امگا 3 و آنتی اکسیدان می باشد.

املاح معدنی مفید موجود در دانه کینوا مانند آهن، منیزیم، روی، فیبر و کلسیم، فسفر و منگنز از گندم، جو و ذرت بیش تر است. به علت ارزش غذایی بالا، دانه کینوا به خاویار سبز معروف است.

همچنین بذر کینوا بسیار مقاوم به شوری و شرایط کم آبی و سرما می باشد. و به علت تنوع ژنتیکی بالا، به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است. بنابراین کشت آن در ایران با توجه به داشتن سطح زیادی از زمین های شور و کم آب می تواند بسیار اقتصادی باشد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در خراسان

استان خراسان جنوبی جزو استان های با اقلیم گرم و خشک است. و انتخاب محصولی برای کشت که عملکرد آن سودآور باشد، با محدودیت همراه است. همانطور که بیان شد، بذر کینوا به شوری و خشکی مقاوم است و می تواند تنش شوری را بیشتر از گندم و جو تحمل نماید. همچنین سودآوری کشت آن نسبت به گندم، دوبرابر می باشد.

کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی، با توجه به شرایط ذکر شده، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. انتخاب تاریخ کشت مناسب، تاثیر مهمی بر عملکرد بذر کینوا در خراسان جنوبی می گذارد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

این مجموعه در جهت ترویج کشت بذر کینوا در ایران، با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت می کند. و در زمینه کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی و مناطق مختلف کشور، مشاوره رایگان ارائه می نماید.

کشت بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه صورت می گیرد. و در مناطقی که شرایط فراهم باشد، بذر کینوا در نوبت تابستانه نیز کشت می شود. همچنین، بذر کینوا می تواند به صورت دیم نیز کشت شود.

بذر کینوا

اماده سازی زمین در کشت بذر کینوا

دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت است. و در مدت زمان حدود 100 روز، رشد خود را کامل می کند و دانه تولید می نماید. جهت آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا، عملیات ماخار، شخم، دو مرحله دیسک سنگین و سبک و کودپاشی انجام می شود. در صورت در دسترس بودن، می توان از سیکلو تیلر استفاده نمود.

کشت بذر کینوا به انواع روش های سنتی و مکانیزه انجام می شود. میزان بذر مورد نیاز در هر هکتار 10-8 کیلوگرم است که چون بذری بسیار ریز است، باید به صورت سطحی کشت شود. عمق کاشت مطلوب برای رشد بذر کینوا 2-1 سانتی متر است.

در صورت کشت مکانیزه، فاصله بین ردیف ها 50 سانتی متر و فاصله بین بذرها در هر ردیف 10-7 سانتی متر می باشد. برای کشت بذر کینوا از دستگاه خطی کار غلات استفاده می گردد.
بذر کینوا برای رشد به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله هر 15-10 روز، نیاز دارد. کود دهی گزینه مناسبی برای افزایش افزایش عملکرد بذر کینوا می باشد. برای این منظور می توان از کودهای آلی یا شیمیایی استفاده کرد.

بذر کینوا

کود دهی و برداشت بذر کینوا در خراسان جنوبی

استفاده از کودهای شیمیایی مانند، 150 کیلوگرم کود NPK و دو مرحله کود سرک (مرحله 4 تا 6 برگی و مرحله 50 درصد گلدهی) تاثیر خوبی بر عملکرد دارد. یا می توان از 150 کیلوگرم کود سوپر فسفات تریپل به همراه 100 کیلوگرم کود پتاس و دو مرحله کود سرک استفاده کرد.

حداقل عملکرد بذر کینوا، 2 تن در هر هکتار است. و مناطقی منابع و مدیریت زراعی مطلوب است، حداکثر عملکرد حاصل می شود که این مقدار 5/5 و حتی 6 تن در هکتار می باشد.
برداشت محصول کلزا، با به کاربردن کمباین کلزا انجام می شود. برای این کار، تغییر جزئی در هدِ برداشت کمباین ایجاد می شود تا جهت برداشت دانه کینوا مناسب باشد.

بذر کینوا

خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی

همزمان با افزایش کشت بذر کینوا در ایران، خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی، و استان های مختلف کشور، نیز افزایش یافته است. البته در این میان، افراد سودجو، بذرهای تقلبی کینوا را به فروش می رسانند. این بذرها، فاقد قدرت جوانه زنی هستند و یا عملکرد بسیار پایینی دارند.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی و استان های مختلف کشور، فعالیت می کند. این مجموعه بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را توزیع می کند.

بذر کینوا
برنج کینوا

همکاری در خرید فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی

همچنین در جهت همکاری با وزارت جهاد کشاورزی، کشت بذر کینوا در ایران را ترویج می نماید. این مجموعه، تجربه کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور را دارد. و در زمینه زراعت کینوا و تولید محصول باکیفیت، این تجارب را در قالب مشاوره کاملاً رایگان، ارائه می نماید.

متاسفانه بسیاری از کشاورزان عزیز پس از تولید محصول، درباره فروش نهایی آن با مشکل مواجه می شوند. این مجموعه ، پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا در خراسان جنوبی و دیگر مناطق، را به صورت کاملاً تضمینی انجام می دهد. جهت اطلاع از کلیه خدمات این مجموعه، می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *