فروشگاه باکیفیت ترین کینوا و خاصیت آن

کینوا

فروشگاه باکیفیت ترین کینوا با عرضه ی بهترین کینوا موجود در کشور و معرفی خاصیت آن شما را در گام نهادن در راه صحیح تغذیه یاری می رساند.

معرفی دانه مغذی کینوا باکیفیت

دانه کینوا بومی آمریکای جنوبی است و حدود 5000 سال غذای اصلی مردم این مناطق بوده است. دانه کینوا که به برنج سرخپوستان نیز معروف است، به علت ارزش غذایی بالا، خاویار سبز یا خاویار گیاهی نامیده می شود.

دانه کینوا متعلق به خانواده تاج خروس و زیرخانواده اسفناج می باشد و با دانه های ریز، دارای وزن هزاردانه 2 تا 3 گرم می باشد. رنگ دانه کینوا طیف وسیعی (حدود 66 رنگ) از سفید و کرم تا سیاه را شامل شده که در سه رنگ اصلی سفید، سیاه و قرمز دسته بندی می شوند. دانه کینوا در ایران در سه رنگ سفید، قرمز و سفید- قرمز تولید می شود.فروشگاه های این مجموعه عرضه کننده انواع دانه باکیفیت کینوا در سراسر کشور می باشمد.

دانه کینوا حاوی همه اسیدآمینه های مورد نیاز بدن انسان است. اسید امینه های ضروری موجود در دانه کینوا مانند ترکیب پروتئین های شیر و کازئین می باشد. اسید آمینه ضروری لیزین در دانه کینوا به وفور یافت می شود. دانه کینوا سرشار از انواع پروتئین، ویتامین B2 و E، انواع املاح معدنی مفید مانند کلسیم، فیبر، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم می باشد.

همچنین پروتئین موجود در دانه کینوا از غلات بیشتر و از حبوبات کمتر است. دانه کینوا هیستیدین بالاتری از جو، سویا و گندم دارد و تریپتوفان موجود در آن شبیه گندم بوده و از غلات بیشتر است. دانه کینوا غذایی کامل برای تمام گروه های سنی بوده و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن برای سنین مختلف وجود ندارد.

کینوا

خواص درمانی دانه کینوا باکیفیت

مصرف دانه کینوا باعث لاغری شده و استفاده از دانه باکیفیت کینوا در رژیم های غذایی جهت لاغری می تواند پر فایده باشد. دانه کینوا به عنوان پروتئین گیاهی علاوه بر کمک به رشد ارگانیسم های بدن، گرما و انرژی بدن را حفظ می کند. دانه کینوا با توجه به اینکه سرشار از پروتئین است یک رژیم غذایی کامل و متعادل برای همه، به خصوص برای گیاه خواران محسوب می شود. البته باید این محصولات را از فروشگاه های معتبر خریداری نمود.

افرادی که دارای بیماری سلیاک هستند و نمی توانند گلوتن موجود در غلات را هضم نمایند، می توانند بدون کمترین عارضه از دانه کینوا استفاده نمایند. همچنین درد های گوارشی خود را درمان کنند. زیرا دانه کینوا فاقد گلوتن بوده و غذایی بسیار مناسب و خوش هضم برای بیماران سلیاکی محسوب می شود.

فیبر های موجود در دانه کینوا مشابه غلات می باشد و دانه کینوا دارای فیبر محلول بالایی است. فیبر های مغذی باعث ظرفیت بالای نگه داری آب می شوند. فیبر های موجود در دانه کینوا باعث جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی و باعث رشد میکروارگانیسم های روده بزرگ می شود. فیبر های مفید و محلول دانه کینوا باعث کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کاهش شاخص قند خون می شود.

 کینوا

روش مصرف دانه کینوا

دانه کینوا شبه غله است و طعم آن مشابه برنج، ذرت و گندم است. البته دانه کینوا قرمز و سیاه طعم خاص تری نسبت به دانه کینوا سفید دارد. افرادی که طعم غذا حساسیت دارند، می توانند از دانه سفید رنگ و باکیفیت کینوا که در اکثر فروشگاه ها عرضه می شود استفاده کنند. و علاوه بر استفاده از ارزش غذایی آن، طعم اصلی غذای آن ها تغییر نکند.

دانه کینوا به صورت تازه خوری، پخته، کته، آبکش، سرخ کرده و در تمام غذاهای ایرانی و فرنگی استفاده می شود. استفاده از دانه کینوا در انواع سوپ ها، سالاد ها، خورشت ها و دسرها باعث بهبود ارزش غذایی آن ها می شود. آرد کینوا برای تهیه نان، کیک، شیرینی، فرنی و انواع غلات صبحانه به کار می رود.

غله کینوا

فروشگاه دانه کینوا باکیفیت

ارزش غذایی بالا دانه کینوا و مقاومت به خشکی و شوری گیاه آن باعث شد تا سازمان فائو سایر کشورها را به تولید دانه کینوا ترغیب نمایند. سازمان فائو، سال 2013 را سال بین المللی کینوا نام گذاری کرد. در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان بذر کینوا را کشت و دانه کینوا را تولید می کنند.

دانه کینوا در سال های اخیر در ایران نیز تولید می شود. مجموعه ما در جهت کشت بذر کینوا و تولید باکیفیت ترین دانه کینوا در ایران، با وزارت جهاد کشاورزی همکاری می نماید. و برای اولین بار در ایران، دانه کینوا را فرآوری نموده است.و در فروشگاه های عرضه کینوا به فروش می رساند.

همکاری

همکاری در فروشگاه کینوا باکیفیت

این مجموعه به عنوان بزرگترین مرکز فرآوری دانه کینوا در ایران فعالیت می کند. مجموعه ما دانه کینوا فرآوری شده و آماده به طبخ را به صورت عمده و خرده فروشی در بسته بندی های کوچک عرضه می نماید. همچنین آرد کینوا مرغوب و باکیفیت را نیز تهیه نموده و از طریق فروشگاه ها در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

مجموعه ما به عنوان بزرگترین مرکز تهیه، فرآوری و پخش دانه کینوا در ایران، آماده همکاری با رستوران ها، هتل ها، باشگاه ها، بیمارستان ها، انجمن های سلیاکی و متقاضیان عزیز در زمینه تهیه باکیفیت ترین دانه کینوا می باشد. این مجموعه دانه آماده به طبخ کینوا، کینوای سفید، کینوای رنگی (قرمز و سیاه) را به صورت بسته بندی های کوچک و همچنین به صورت فله ای در تناژ بالا در اختیار این عزیزان قرار می دهد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *