خرید و فروش بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا

برای خرید و فروش بذر کینوا در لرستان به کجا مراجعه کنم ؟آیا کشت بذر کینوا مقرون به صرفه است؟ کشت بذر کینوا در لرستان چگونه انجام می شود؟

بذر کینوا مقاوم به خشکی و شوری

کینوا گیاهی مشابه سلمه تره است که برای افراد زیادی ناشناخته است. این گیاه زراعی علاوه بر اینکه ارزش غذایی و دارویی دارد، عملکرد زراعی بالایی نیز دارد. بذر کینوا نسبت به خشکی، شوری و یخ زدگی بسیار مقاوم است و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می کند. بذر کینوا نسبت به تغییرات اقلیمی نیز سازگار است و همین عوامل باعث ترویج کشت آن در کشورهای دیگر از جمله ایران گردید.

بذر کینوا طی هزاران سال غذای اصلی مردم آمریکای جنوبی بوده و در بین آن ها به خاویار سبز معروف است. ارزش غذایی بالای بذرهای کینوا باعث شد تا سال 2013 از سوی فائو به نام سال کینوا نام گذاری شود. در حال کشت بذر کینوا در لرستان و مناطق مختلف کشور به صورت موفقیت آمیز و با عملکرد زراعی قابل قبول انجام می شود و به دنبال آن خرید و فروش بذرهای آن نیز به صورت های مختلف صورت می پذیرد.

بذر کینوا لرستان

کشت بذر کینوا در لرستان

بذر کینوا علاوه بر ارزش غذایی و دارویی، در شرایط مطلوب محیطی، عملکرد زراعی قابل توجهی نیز دارد. کشت بذر کینوا در لرستان مقرون به صرفه است و سودآوری دوبرابری نسبت به گندم و برخی غلات دارد. و این باعث شده که به عنوان گیاهی مطلوب جهت کشت در لرستان و استان های دیگر کشور مطرح باشد.

همانطور که گفته شد، بذر کینوا بسیار قانع بوده و حتی در خاک های فقیر نیز رشد می کند. این گیاه دوره رشدی کوتاه مدت (حدود 100 روز) دارد. برای کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور، به 10-8 کیلوگرم بذر در هر هکتار نیاز است. در مدت رشد بذر کینوا، 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز می تواند نیاز آبی آن را تأمین نماید.

قیمت بذر کینوا

کود دهی و عملکرد بذر کینوا در لرستان

برای کشت بذر کینوا می توان از روش های دستی و یا مکانیزه استفاده کرد. همچنین انواع روش های آبیاری نیز امکان پذیر است. استفاده از کودهای آلی و شیمیایی از جمله NPK یا سوپرفسفات تریبل به همراه پتاس باعث افزایش عملکرد بذر کینوا خواهد شد.

عملکرد بذر کینوا بین 2 تا 5/5 تن در هکتار برآورد شده است. برای کشت مکانیزه بذر کینوا در لرستان و سایر مناطق می توان از خطی کار غلات و برای برداشت از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت می توان استفاده کرد.

کود کینوا

خرید و فروش بذر کینوا در لرستان

در حال حاضر در مناطق مختلفی از استان لرستان از جمله شهرهای خرم آباد، الیگودرز، ازنا و… کشت بذر کینوا انجام می شود. منطقه لرستان به علت بارندگی های کافی و نداشتن مشکل شوری و خشکی، محصول کینوا با کیفیت و وزن هزار دانه تولید می نماید. همچنین در این منطقه محصول تولیدی بیشترین میزان علوفه را به همراه دارد.

با توجه به ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور، در حال حاضر خرید و فروش بذر کینوا به صورت های مختلف انجام می شود. در این بین عده ای سودجو اقدام به توزیع بذرهای تقلبی کینوا کرده اند.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در جهت ترویج کشت بذر کینوا در شهر های ایران، اقدام به توزیع بذرهای اصل کرده است. در این مجموعه خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود. همچنین این مجموعه امکان خرید محصول از کشاورزانی که بذر خود را از مکان های دیگر تهیه کرده اند فراهم آورده است.

برای این منظور کشاورزانی که علاقه مند به فروش بذر کینوا به مجموعه ما هستند، نمونه ای از محصول خود را برای ما ارسال کرده و در صورت تایید کیفیت، محصول آنها با قیمت مناسب خریداری می شود. برای اطلاع از خدمات مجموعه ما در زمینه خرید و فروش و کشت بذر کینوا می توانید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *