فروشگاه بذر کینوا در زنجان

کینوا مشهد

در فروشگاه بذر کینوا در زنجان ، بذر درجه یک و اصل با قیمت بسیار مناسب عرضه می شود. کشاورزان زنجان برای اگاهی از موارد مشاوره می توانند با کارشناسان در ارتباط باشند.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی با ارزش غذایی بالا است که در سال های اخیر و به توصیه فائو کشت آن، در کشورهای زیادی صورت گرفته است. بذر کینوا متعلق به کوه های آند در کشور های پرو، شیلی و بولیوی است. طی هزاران سال غذای اصلی مردم آن مناطق بوده است به طوری که در بین آنها به خاویار گیاهی معروف است. در سال های اخیر کشت بذر کینوا در زنجان و سایر استان های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کشت کینوا

گیاه زراعی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی است که دانه های آن فاقد گلوتن بوده و برای بیماران سلیاکی و دیابتی که مصرف غلات گلوتن دار برای آنها ممنوع است غذای مناسبی محسوب می شود. وجود املاح مفیدی مانند کلسیم، فسفر، فیبر، آهن و منیزیم، انواع ویتامین ها، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن انسان و وجود آنتی اکسیدان از جمله مواردی است که ارزش غذایی بالای آن را نشان می دهند.

همچنین از آرد حاصل از دانه های کینوا برای تهیه انواع نان، بیسکویت، غلات صبحانه و انواع کیک و از دانه های آن برای تهیه انوع غذاها، انواع سوپ، سالاد و برای غذای نوزادان استفاده می شود. برگ های تازه گیاه کینوا مانند اسفناج به صورت خام یا پخته و کاه و کلش آن به عنوان علوفه کاربرد دارد.

بذر کینوا مشهد

کشت بذر کینوا در زنجان


کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریز است. آماده سازی خاک شامل شخم، دیسک سنگین و سبک و کوددهی می باشد. میزان بذر کینوا در زنجان برای هر هکتار 10 کیلوگرم می باشد. دوره رشد بذر کینوا کوتاه مدت و حدود 100 روز است. در این زمان به 7-5 دوره آبیاری با فاصله 15 روز، نیاز دارد.

برای مبارزه با علف های هرز باریک برگ از از علف کش های ستوکسیدیم، تارگا، سوپرگالانت، فوزیلید و فوکوس و برای مبارزه با علف های هرز پهن برگ، استفاده از روش های زراعی، مکانیکی و تلفیقی توصیه می شود. عملکرد دانه به شدت تحت تاثیر ژنوتیپ و فراهم کردن شرایط مطلوب برای رشد می باشد. عملکرد بذر کینوا در زنجان 2 تا 5 تن در هکتار است. همچنین میزان سودآوری آن دو برابر گندم و برخی غلات می باشد.

فروشگاه بذر کینوا در زنجان

بذر کینوا مقاوم به خشکی و شوری و تغییرات اقلیمی است. کشت بذر کینوا در زنجان در اکثر استان های کشور نتایج مطلوبی را به همراه داشته است. استان زنجان نیز از جمله استان هایی است که کشت کینوا در آن با عملکرد بسیار بالایی همراه است. این استان دارای اقلیم معتدل مایل به خشک است.

نکته مهم درباره کشت بذر کینوا در زنجان آگاهی میزان آبیاری و نوع روش های آبیاری است که اطلاعات درست می تواند تولید محصولی پربازده را به ارمغان آورد.

برای آگاهی از این نکات و همچنین استفاده از مشاوره رایگان و تخصصی درباره روش های کاشت، داشت و برداشت بذر کینوا از صفر تا صد، در تمام نقاط کشور می توانید با این مجموعه در ارتباط باشید. این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و در جهت ترویج کشت گیاه کینوا در ایران، تجربه کافی در این زمینه را در تمام استان های کشور دارا می باشد.

انواع بذر کینوا در زنجان و تمام نقاط کشور توسط این مجموعه توزیع می شود. در صورت تمایل کشاورز و پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا به صورت تضمینی انجام می گیرد. برای تهیه انواع بذرهای مرغوب کینوا با اطمینان، با ما در تماس باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *