قیمت خرید انواع دانه گیاه کینوا و خاصیت آن

کینوا

برای استعلام قیمت خرید انواع دانه گیاه کینوا چگونه اقدام کنم ؟ برای آگاهی از خاصیت آن چگونه از کدام منبع علمی موثق کسب اطلاعات نمایم؟

معرفی گیاه کینوا

ارزش غذایی و دارویی دانه گیاه کینوا باعث شده است که در سال های اخیر مورد توجه زارعین و مصرف کنندگان در سراسر جهان قرار بگیرد. دانه گیاه کینوا از 5000 سال قبل به طور مداوم غذای اصلی مردم مناطقی از جنوب آمریکا بوده است .

دانه گیاه کینوا در بین مردم آن مناطق به خاویار سبز معروف است. در حاضر و با توصیه سازمان فائو، در بیش از صد کشور جهان، انواع مختلفی از دانه گیاه کینوا در حال کشت است که ایران نیز از جمله آن کشورهاست.

کینوا

ارزش غذایی خاصیت دانه گیاه کینوا

دانه گیاه کینوا گیاهی متعلق به خانواده تاج خروس است که ظاهر آن مشابه گیاه سلمه تره می باشد. کشورهای بولیوی و پرو بزرگترین صادر کنندگان دانه گیاه کینوا در با قیمت های متفاوت در جهان هستند. البته در کشورهای دیگر نیز زراعت آن مورد استقبال قرار گرفته است. اما دلیل اهمیت گیاه کینوا چیست؟

اهمیت دانه گیاه کینوا به علت ارزش غذایی بالای دانه های آن است. دانه گیاه کینوا دارای دانه هایی فاقد گلوتن، غنی از پروتئین، انواع اسید های آمینه، املاح ضروری برای بدن وانواع ویتامین ها است و این ارزش غذایی قابل توجه باعث شد تا سازمان فائو سال 2013 را سال کینوا نام گذاری کند.

از مهمترین خواصی که برای دانه گیاه کینوا بیان شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
جایگزین مناسبی برای غلات در رژیم غذایی بیماران سلیاکی و بیماران دیابتی به دلیل داشتن دانه های فاقد گلوتن است.

کینوا

خواص دانه گیاه کینوا و قیمت خرید آن

انواع دانه گیاه کینوا جایگزین مناسبی برای غلات در رژیم غذایی بیماران سلیاکی و بیماران دیابتی به دلیل داشتن دانه های فاقد گلوتن است.

داشتن دانه هایی حاوی نشاسته ی غلات و پروتئین حبوبات .

گیاه کینوا دارای دانه های غنی از پروتئین ها که سرعت هیدرولیز آن ها توسط اسید لاکتیک باکتری های دستگاه گوارشی نسبت به پروتئین های گندم بالاتر است.

دانه گیاه کینوا دارای املاح معدنی شامل آهن، فیبر، منیزیم، پتاسیم و روی، فسفر و آنتی اکسیدان است.این مجموعه این گیاه ارزشمند را با قیمت مناسب به فروش می رساند.

گیاه کینوا دارای دانه هایی با دامنه آمینواسیدی گسترده تری نسبت به غلات و حبوبات است.

میزان هیستیدین بالاتری از جو، سویا و گندم در انواع دانه گیاه کینوا وجود دارد.

دانه گیاه کینوا مناسب برای استفاده به عنوان مکمل غذایی در صنعت آرد است.

دانه گیاه کینوا دارای پپتیدهایی است که کاهنده رادیکال های آزاد و ضد فشار خون

دانه های کینوا میزان روغن بالاتری نسبت به ذرت دارند.قیمت فروش این گیاه از طریق این مجموعه قابل استعلام است.

فراوان ترین اسید چرب آن اسید لینولئیک است که نقش مؤثری بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی دارد و دانه گیاه کینوا باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود.

دانه گیاه کینوا دارای فیتواسترول و بتافیتواسترول بیشتری نسبت به دانه های کدو، جو و ذرت است.

انوع دانه کینوا دارای میزان آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به برنج و گندم سیاه است.

کینوا

دانه گیاه کینوا ارزش غذایی

انواع دانه کینوا دارای انواع ویتامین های A، B، D و E و K است.

دانه گیاه کینوا دارای اسید امینه های ضروری مشابه پروتئین های شیر و جایگزین مناسبی برای شیر خشک می باشد.

فیبرهای موجود در دانه کینوا مشابه غلات بوده که در جذب اسید های صفراوی و ترکیبات سمی دستگاه گوارشی مؤثر است.
فیبر های مفید و محلول دانه گیاه کینوا در کاهش کلسترول خون، بهبود هضم غذا و همچنین کاهش شاخص قند خون مؤثر است.

استفاده از انواع دانه گیاه کینوا در تولید شکلات تلخ با هدف افزایش ارزش پروتئینی و در تولید پاستا ، غلات صبحانه ، نوشیدنی، تولید نان ، بیسکوئیت و غذای کودک و تولید ماکارونی های بدون گلوتن و کالباس کاربرد دارد.

قیمت خرید انواع دانه گیاه کینوا

انواع دانه گیاه کینوا دارای رقم های مختلفی است که بذرهای مربوط به هر کدام دارای رنگ های متفاوتی است. در حال حاضر دو رقم از گیاه کینوا به نام های تیتیکاکا با دانه های سفید و نوع ساجاما بیشتر مورد کشت و کار در ایران قرار می گیرد. قیمت خرید انواع دانه گیاه کینوا در ایران دارای نوسان است. اما به نسبت انواع وارداتی هم قیمت مناسب تری دارد و هم ثبات بیشتری دارد.

دانه گیاه کینوا ایرانی دارای کیفیتی و ارزش غذایی برابر با انواع وارداتی است. اما ممکن است به لحاظ ظاهری کمی ریز تر از دانه کینوا وارداتی باشد. البته صادرات به کشور های مختلف لازم است دانه کینوا ایرانی را سورت کرد تا دانه های درشتر و بهتر برای صادرات و بسته بندی انتخاب شوند.

برای استعلام قیمت خرید دانه گیاه کینوا و آگاهی از جزئیات خرید و فروش بذر و دانه آن می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید. این مجموعه با سطح کشت 500 هکتار کینوا در سراسر کشور توانسته است کشاورزان زیادی را با دانه گیاه کینوا آشنا کند.

همچنین این مجموعه دارای کارخانه ی فراوری تخصصی کینوا می باشد که می تواند با کشاورزان عقد قرار داد کرده و با مناسب ترین قیمت خرید بذر گیاه کینوا سود آوری بالایی را برای کشاورزان داشته باشد.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: 09156993847 -  09919007672
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: 09156993847
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *