خرید کینوا ساپونین زدایی شده

قیمت کینوا فله

خرید و فروش کینوا ساپونین زدایی شده با کیفیت درجه یک به همراه آنالیز ها و استاندارد در این شرکت انجام می گردد.تامین انواع محصولات کینوا فراوری شده و کاملا شیرین در حجم های تناژ و بسته بندی در سراسر استان های کشور انجام می پذیرد.

ساپونین چیست؟

ساپونین ماده صابونی و تلخ مزه است که در برخی گیاهان وجود دارد. بعضی گیاهان در ریشه، ساقه، برگ و دانه و بذر خود ساپونین دارند. ساپونین دارای گلیکوزید های به خصوصی است که  نوعی صابون می باشد و اگر محلول در آب شود، مانند صابون‌های معمولی کف می‌کند. از ساپونین در صنایع مختلف شیمیایی و بهداشتی استفاده می شود. بسیاری از کشورها ساپونین محصولات مختلف گیاهی را با فناوری‌های بسیار پیچیده استخراج کرده و از آن در تولید انواع صابون‌ها، لوسیون‌ها و شامپوهای بهداشتی و ارگانیک گیاهی استفاده می کنند.

ساپونین در دانه و بذر کینوا وجود دارد. برخی ارقام کینوا دارای مقادیر مختلفی از ساپونین هستند. ارقام با میزان ساپونین زیاد مانند رقم تیتیکاکا در ایران سازگاری خوبی پیدا کرده است. در واقع 90 درصد سطح زیر کشت کینوا در کشور رقم تیتیکاکا می باشد که نوع سفید است. میزان ساپونین در کینوا سفید بالا بوده و قبل از مصرف اکیدا باید پوشش ساپونین دار از دانه کینوا جدا شود.

مصرف دانه کینوا بدون فرآوری و ساپونین زدایی ،حتی برای دام به عنوان علوفه نیز مناسب نیست. لذا از همه خریداران خرد و عمده کینوا در سطح کشور تقاضا می‌شود، فقط محصول کینوا ساپونین زدایی شده را خرید نمایند و از آنالیز و کیفیت آن و استانداردها و مجوزهای محصول اطمینان حاصل کنند.

خرید کینوا ساپونین زدایی

خرید انواع کینوا ساپونین زدایی شده در ایران

کینوا در ایران به دو شکل یافت می‌شود. کینوا ایرانی و کینوا وارداتی که محصولات وارداتی به صورت ساپونین زدایی شده و فرآوری شده در تناژ های مختلف از کشورهای مختلفی مانند اکوادور، پرو و شیلی و هند وارد ایران می‌شود. این محصولات دارای سیب سلامت هستند و فرآوری خوبی روی آن‌ها انجام شده است. کینوا وارداتی در بازار ایران به صورت فله وارد شده و به صورت بسته‌بندی‌های 250 گرمی و یک کیلویی در فروشگاه های مختلف برای خرده‌فروشی عرضه می‌گردد که قیمت‌های بالایی نیز دارد.

 کینوا ایرانی که حاصل از کشت بذر کینوا در مزارع استان‌های مختلف است، توسط کشاورزان تولید می شود. محصول تولید شده توسط کشاورزان به کارخانه‌های فرآوری و مجموعه‌هایی که قرارداد خرید تضمینی دارند تحویل داده می شود. این شرکت ها کینوا را ساپونین زدایی می کنند. کینوا ساپونین زدایی شده به دو صورت وجود دارد.

خرید کینوا ساپونین زدایی

کینوا ساپونین زدایی شده تلخ و کینوا ساپونین زدایی شده شیرین

 عموماً با توجه به روش‌های فرآوری کینوا، طعم و کیفیت دانه و آرد کینوا ساپونین زدایی شده متنوع است.

دو نوع فرآوری تر و خشک وجود دارد. فرآوری خشک به صورت سایش دانه کینوا در دستگاه های خاص است. دانه کینوا در دستگاه‌های خاصی ریخته می‌شود و با توجه به سایش دانه و خراش دادن سطح پوسته آن را ساپونین زدایی می کنند. در این روش گرد ساپونین بر روی دانه می‌نشیند و باعث تلخ مزگی آن می‌شود. در این حالت افراد مصرف کننده حتماً باید بعد از خرید محصول، آن را یک تا دو ساعت بخوبی شسته و در آب خیس کند تا مزه تلخ آن از بین برود عموماً این نوع روش بهداشت بسیار کمی دارد.

همچنین فقط در مناطقی استفاده می‌شود که دارای مناطق معتدل آب‌وهوایی هستند و میزان کپک زده زدگی آن زیاد است.در روش دوم فرآوری کینوا روش تر است. در این روش دانه کینوا را درون دستگاه می‌ریزند و ساپونین آن را به صورت سایش از روی دانه بر می دارند.  بعد از فرآوری کامل دانه را با فشار آب زیاد و یا دستگاه شستشو در حجم بالا می‌شویند و در انتها مرحله خشک کردن می رسد.

در این روش تلخی دانه بسیار کم است. اما مشکل دیگری که وجود دارد، این است که این دانه باید خشک شود و عموماً در6 ماه از سال در ایران دمای هوا معتدل یا سرد است که دانه رطوبت می‌گیرد و برای همه استان‌های کشور نمی‌توان دانه کینوا ارسال کرد و دانه بعد از مدتی کپک می‌زند.

خرید کینوا ساپونین زدایی

تامین و خرید دانه کینوا شیرین و ساپونین زدایی شده در سراسر کشور

شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با ابداع روش های بسیار ویژه در فراوری کینوا توانسته است دانه بسیار با کیفیتی تولید کنند. در واقع هفت مرحله بسیار پیچیده و تخصصی فرآوری کینوا را انجام می‌دهد و از تلفیقی از روش تر و خشک استفاده می‌کنند.  با این تفاوت که میزان خشک کردن دانه به حدی عالی و تخصصی است که دانه به رطوبت هشت درصد می‌رسد. زمانی که رطوبت به 8 درصدبرسد، می‌توان آن را برای همه استان‌های کشور ارسال کرد.

در این حالت در بسته‌بندی مشکلی از لحاظ کپک‌زدگی و تاریخ ماندگاری آن پیش نمی‌آید. این مجموعه توانایی این را دارد که خریدوفروش دانه کینوا ساپونین زدایی شده را در سراسر کشور انجام داده و با همه افراد و علاقمندانی که تمایل دارند بر روی این محصول فوق‌العاده کار کند و همکاری نماید.

همچنین دانه کینوا ساپونین زدایی شده تولیدی در شرکت ایلیا ترا ریخته نبوده و آنالیزهای مرتبط به دانه و آرد کینوا را با بالاترین استانداردهای روز دنیا داراست. بسیاری از مجموعه‌ها و شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که به صورت عمده و خرده‌فروشی کینوا را خرید و فروش می‌کنند، می‌توانند با کارشناسان این مجموعه در ارتباط بوده و محصول کینوا ساپونین زدایی شده سفید و رنگی را با کیفیت عالی خریداری نمایند.

خرید دانه کینوا ساپونین زدایی شده

همچنین کشاورزانی که اقدام به تولید محصول کینوا در سرتاسر کشور کردند، اما از بازار فروش کینوا مطمئن نیستند، می‌توانند با این مجموعه ارتباط گرفته و مشاوره لازم در خصوص ورود به بازار و انجام فرآیندهای فرآوری را داشته باشند.

درواقع این شرکت می‌تواند محصول تولیدی کشاورزان را خرید نموده و فراوری کرده و وارد بازار کند یا این‌که بعد از فرآوری در اختیار کشاورزان قرار دهد. همچنین مشاوره‌های مربوط به بازار برای فروش بهتر در داخل کشور و صادرات آن نیز جزو خدمات شرکت ایلیا می باشد. لذا از علاقمندان درخواست می‌شود برای استعلام قیمت خرید و فروش این محصول کینوا ساپونین زدایی شده از راه های ارتباطی زیر استفاده نمایید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *