خرید تضمینی بذر کینوا در خوزستان

بذر کینوا کشت

برای خرید تضمینی بذر کینوا در خوزستان به کدام مرکز مراجعه کنم ؟ ایا کشت کینوا صرفه اقتصادی دارد؟ میزان عملکرد در خوزستان چه قدر است ؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی مقاوم به خشکی، شوری و یخ زدگی است که در عین حال از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار می باشد. بذر کینوا که بومی منطقه آند آمریکای جنوبی است، طی هزاران سال غذای اصلی مردم آن مناطق بوده و در بین آنها به خاویار سبز معروف شده است. با هدف معرفی و ترویج کشت گیاه ارزشمند بذر کینوا، سال 2013 از سوی سازمان خواروبار جهانی (فائو) به نام سال کینوا نام گذاری گردید.

در حال حاضر بیش از صد کشور جهان از جمله مناطق مختلف کشور ایران به کشت بذر کینوا پرداخته اند. استان خوزستان از جمله استان های مستعد در زمینه کشت کینوا بوده است که توانسته محصولی با عملکرد بالا تولید نماید.

بذر کینوا ارگانیک

کشت بذر کینوا در خوزستان

بذر کینوا که ظاهری مشابه گیاه سلمه تره دارد، گیاهی بسیار مقاوم به شوری و خشکی است و حتی در زمین های زراعی فقیر نیز رشد می کند. بذر کینوا تولید دانه های با ارزش غذایی بالا می کند و به همین دلیل به گیاهی پرطرفدار و سودآور برای زراعت تبدیل شده است.

برای کشت بذر کینوا در خوزستان که دانه های ریز دارد و وزن هزاردانه آن حدود 60 گرم است ، مشابه سایر گیاهان بذرریز عمل می کنیم. میزان بذر کینوا برای هر هکتار 10-8 کیلوگرم مورد نیاز است که بسته به میزان شوری آب متغیر است. آماده سازی خاک برای شامل شخم، ماخار، دیسک سبک و سنگین و کودپاشی است.

همچنین به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد. برای افزایش عملکرد آن از کودهای ازته و فسفاته می توان بهره برد و عملکرد آن 2 تا 5/5 تن در هکتار گزارش شده است.

کینوا خاویار گیاهی

خرید تضمینی بذر کینوا در خوزستان

استان خوزستان از جمله استان های مستعد برای کشت بذر کینوا بوده و عملکردهای بسیار قابل قبولی را به همراه داشته است. سودآوری کشت بذر کینوا باعث شده تا افراد سودجو اقدام به خرید و فروش بذرهای تقلبی کینوا در بین کشاورزان عزیز کرده و باعث وارد شدن خسارت های جبران ناپذیر به این افراد شوند.

همچنین در مواردی بذر کینوا در خوزستان در بین کشاورزان به فروش رسیده اما در پایان برداشت محصول، هیچ تضمینی برای خرید محصول از سوی این افراد وجود نداشته و با انبار شدن محصول، زارع متضرر شده است.

این مجموعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در سراسر ایران، بذرهای اصل و شناسنامه دار کینوا را که در داخل تولید شده اند در بین زارعین عزیز توزیع می کند.

در این مجموعه خرید بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی انجام می شود . محصول نهایی پس از برداشت در اختیار شرکت قرار می گیرد. همچنین شرکت، هزینه حمل محصول نهایی تولید شده در مناطق دوردست کشور را بر عهده گرفته است.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *