خریدار بذر کینوا در استان همدان

بذر کینوا همدان

خریدار بذر کینوا در استان همدان کدام مجموعه می باشد؟ بذر کینوا چگونه کشت می شود ؟ آیا کشت بذر کینوا به صرفه است؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا گیاهی ناشناخته است که به علت عملکرد زراعی خوب، سازگاری با تغییرات اقلیمی تهمیت یافته است. مقاومت به شوری و خشکی، ارزش غذایی بالا و سودآوری دوبرابری نسبت به برخی غلات، مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است. کینوا که به خاویار سبز معروف است به توصیه سازمان فائو و با هدف تأمین امنیت غذایی و مبارزه با فقر و گرسنگی بذر این گیاه در بیش از صد کشور جهان و ایران از جمله استان همدان کشت می شود.

کینوا لاغری

خواص کینوا

گیاه کینوا دارای ارزش غذایی بالای است. کینوا گیاهی مانند کنجد و سرشار از پروتئین و املاح و مواد مورد نیاز بدن انسان بوده و همچنین به برنج سرخپوستان معروف است. این گیاه کم توقع می تواند حتی در زمین های زراعی فقیر رشد نماید. ظاهر گیاه کینوا مشابه سلمه تره است و دارای بذرهای ریز با وزن هزار دانه حدود 60 گرم می باشد.

کشت بذر کینوا در همدان

برای آماده سازی زمین جهت کشت بذر کینوا در همدان ابتدا زمین شخم خورده و سپس دیسک سنگین و سبک و در پایان کودپاشی انجام می شود. همچنین بذر کینوا برای رشد مطلوب به 7-5 نوبت آبیاری با فاصله 15-10 روز نیاز دارد.

استفاده از کودهای دامی و یا شیمیایی عملکرد محصول را افزایش خواهد داد. برای این منظور می توان از 150 کیلوگرم کود NPK قبل از کاشت و دو مرحله کود سرک و یا از 150 کیلوگرم کود سوپرفسفات تریپل، 100 کیلوگرم پتاس و دو مرحله کود سرک استفاده کرد.

برای برداشت محصول نهایی می توان از کمباین برداشت کلزا با تغییر هدِ برداشت، استفاده کرد. جهت مشاوره کاشت می توانید با این مجموعه در تماس باشید . تا اطلاعات کافی در زمینه تولید محصولی با عملکرد مطلوب و سودآور را بدست آورید.

کود کینوا

خریدار بذر کینوا در همدان

همدان از جمله استان های مستعد جهت کشت کینوا است. با توجه به اینکه در این استان مشکلاتی مانند شوری و خشکی وجود ندارد، محصول بسیار باکیفیت تولید می شود. خرید بذر کینوا با کیفیت مطلوب اولین گام برای تولید محصولی با عملکرد زراعی بالا است و به همین جهت بذر تهیه شده باید مرغوب باشد و از مراکز مطمئن خریداری شود تا بتواند محصولی سودآور تولید نماید.

مجموعه ما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ترویج کشت بذر کینوا در استان های مختلف ، توزیع بذرهای اصل و مرغوب کینوا را بین کشاورزان عزیز انجام می دهد. علاوه بر تولید بذر داخلی کینوا و بومی سازی آن، شرایط اشتغال و سودآوری را برای این عزیزان فراهم آورد. در این مجموعه پس از عقد قرارداد خرید و فروش بذر کینوا به صورت کاملاً تضمینی صورت می گیرد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *