کشت کینوا، یک فرصت ناب سرمایه گذاری برای کشاورزان

کینوا

شرایط آب و هوایی و بحران آب در کشور، این ضرورت را به وجود آورده تا در بخش کشاورزی توجه بیشتری به کشت گیاهانی که نیاز آبی کمتری دارند صورت گیرد. کشت کینوا، یک فرصت ناب سرمایه گذاری برای کشاورزان در سراسر ایران می باشد.

معرفی گیاه کینوا

کینوا بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو است. در سال‌های اخیر کینوا به عنوان محصولی ارزشمند در ایران مورد توجه قرار گرفته و کشت آزمایشی آن نیز با موفقیت به انجام رسیده است. محصولی سازگار با شرایط نامناسب آب و خاک که می‌تواند با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در کشور به‌عنوان جایگزینی مناسب برای محصولاتی نظیر برنج مطرح باشد.

فائو (سازمان خواروبار جهانی) سال ۲۰۱۳ را سال کینوا نامگذاری کرد. کینوا گیاهی ست سنتی که قدمت ۵ هزار ساله دارد و بسیار سبک‌تر، جذاب تر و خوش هضم‌تر از سایر دانه های خوراکی می باشد. کینوا همچنین منبعی غنی از پروتئین،منگنز، منیزیم، فیبر، فسفر،پتاسیم، ویتامین های B و E و آهن است. علاقه مندان جهت سرمایه گذاری می توانند اقدام به کشت بذر کینوا کنند.

کینوا

خواص درمانی و کاربردهای صنعتی

کینوا ارزش غذایی بالایی دارد و سازمان FAO آن را با شیر مقایسه نموده است. سازمان ملل متحد، سال 2013 را سال بین المللی «کینوآ » نام گذاری کرد تا توجه دنیا را به این ماده غذایی مفید جلب کند. کیفیت گیاه کینوا بالاتر از غلات می باشد و از نظر تعادل آمینواسیدها بسیار مطلوب است.

دانه های این گیاه میزان لیزین بالایی دارند و برای تعادل غذایی انسان بسیار مناسب هستند. کینوا از نظر سدیم فقیر بوده ولی از نظر کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، آهن، مس و منگنز نسبت به گندم و جو و ذرت برتری دارد. توصیه می شود که جهت سرمایه گذاری کشت بذر کینوا انجام شود

همچنین از نظر چربی و کربوهیدرات و ویتامین ها از گندم غنی تر می باشد. کینوا برای تهیه کیک، سوپ، الکل، دسر صبحانه، بیسکویت و نان و نیز به صورت سالاد و یا مخلوط با برنج مصرف می شود.

کینوا

کشت کینوا و سرمایه گذاری به دلیل خواص آن

برای افراد با کبدهای آسیب دیده و شکم های نفخ کرده کینوا انتخاب فوق العاده‌ای است. دانه های کینوا در کشورهای آمریکای جنوبی به دانه ی طلایی و خاویار گیاهی معروف هستند. کینوا حاوی فیبرهای نامحلول در آب می باشد که آب را به خود جذب می کند و در نتیجه حجیم شده و موجب تحریک عملکرد روده ها می شود. حدود یک لیوان از دانه کینوا حاوی فیبری معادل یک برش نان کامل (سبوس دار) می باشد.

دانه های کینوا حاوی میزان زیادی پروتئین هستند و به طور طبیعی سیری ایجاد می کنند خیلی زود معده را پر کرده و جلوی پرخوری را می گیرند. این دانه ها کم چرب هستند و شاخص گلیسمی پایینی دارند. به همین دلیل جایگزین مناسبی برای پاستا، نان و برنج محسوب می شوند. کشت بذر کینوا سرمایه گذاری بسیار سودمندی برای علاقه مندان است.

کینوا

همکاری با کشت کینوا و سرمایه گذاری

افرادی که به گلوتن موجود در گندم حساسیت دارند از مصرف نان، پاستاها، بیسکویت و غیره خودداری می کنند. کینوا فاقد گلوتن است و به عنوان یک ماده ی غذایی مجاز برای این بیماران شناخته شده است.

علاقه مندان جهت خرید بذر کینوا می تواند با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و بهترین و با کیفیت ترین بذر کینوا و محصولات فرآوری شده کینوا را در سراسر کشور دریافت کنند. کارشناسان این مجموعه اطلاعات لازم جهت سرمایه گذاری در زمینه کشت کینوا را در اختیار خریداران قرار می دهند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *