کینوا، دانه مغذی ناشناخته

کینوا

کینوا، دانه گیاهی با ارزش غذایی بسیار بالاست که به عنوان منبع غنی از فیبر و پروتئین شناخته شده است. برای شناخت کینوا، گیاه مغذی ناشناخته با ما همراه باشید.

فواید کینوا

کینوا با قدمتی بیش از پنج هزار سال، اخیرا به عنوان یکی از جایگزین های گندم و جو در کشورهای غربی شناخته شده است. این محصول مغذی منبع خوبی از کلسیم، منیزیم، منگنز، مقدار زیادی از ویتامین B و ویتامین E و فیبر می باشد. مصرف دانه کینوا برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند توصیه می شود. چرا که کینوا نسبت به دیگر غلات، فاقد گلوتن است.

همچنین این دانه گیاهی ارزشمند منبع غنی از آهن، فسفر و اُمگا 3 است. که برای متعادل کردن قند خون و کنترل دیابت بسیار مفید است. این دانه مغذی در کاهش کلسترول و لاغری نقش بسزایی دارد. و سلامت قلب را تضمین می کند. کینوا دارای 9 آمینو اسید اساسی مورد نیاز بدن است که آن را به یک پروتئین تمام عیار تبدیل کرده است.

ارزش غذایی 100 گرم دانه مغذی کینوا در زیر آورده شده است:
انرژی 376 کالری
کربوهیدرات 70 گرم
شکر 0 گرم
فیبر 6 گرم
پروتئین 14 گرم دانه مغذی کینوا یافت می شود.
چربی 6 گرم
آهن 9 میلی گرم
کلسیم 60 میلی گرم

کینوا

از کینوا چه استفاده های می شود؟

کینوا نسبت به برنج سبک تر بوده و راحت تر هضم می‌شود. به همین دلیل جایگزین مناسبی برای برنج به شمار می‌رود. جایگزین‌ کردن این دانه گیاهی مغذی با برنج‌ سفید و یا پاستا، به دلیل داشتن کالری کم‌ تر و ایجاد احساس سیری طولانی تر، به افراد دیابتی توصیه می‌شود. از طرفی کینوا فاقد گلوتن (GLOTEN FREE) است. و برای افرادی که به گلوتن حساس هستند و یا از رژیم‌غذایی بدون‌گلوتن پیروی می‌کنند گزینه بسیار مناسبی است.

روش طبخ کینوا دانه مغذی

روش پخت کینوا تا حد زیادی شبیه به پخت برنج سفید است. هر یک پیمانه کینوا را با 2 پیمانه آب، آب مرغ یا آب گوشت به مدت 10 تا 15 دقیقه و با حرارت ملایم بپزید. تا زمانی که آب آن کاملا کشیده شود. کینوا را می‌توان جایگزین هر غذایی که با برنج یا عدس تهیه می‌شود، نمود.

کینوا

همکاری با فروش دانه مغذی کینوا

از دانه مغذی کینوا در تهیه کوفته و کتلت و به عنوان حجم دهنده پروتئینی در سالاد ها استفاده می شود. با کینوا می توان انواع غذاهای گیاهی، برگر، دلمه، استانبولی، سالاد های گرم و سرد و حتی انواع کیک و کلوچه، نان، سوپ، کوکو و شامی را تهیه کرد. از برگ های جوان گیاه کینوا به عنوان سبزی تازه یا به صورت پخته در غذاهای مختلف استفاده می شود.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *