خاصیت برنج کینوا ایرانی چیست؟

کینوا

برنج کینوا ایرانی چیست و چه خاصیتی دارد؟ كينوا نوعی گياه زراعی و شبه غله است و دانه هاي ريز و خاصیت غذایی بالایی دارد. همچنین منبع بسیار خوبی از کلسیم، آهن، فسفر، ویتامین B و ویتامین E است. برنج کینوا همچنین منبع عالی اسید فولیک است. در این متن خواص برنج کینوا به تفصیل بیان شده است.

برنج کینوا

برنج کینوا یک دانه شبه غلات است و از خانواده اسفناج است. برنج کینوا در واقع یک اکسیر گیاهی شامل پروتئین و ویتامین های بسیار کامل است که برای رژیم ها مفید است. دانه کینوا طعمی شبیه برنج دارد و برای ذائقه ایرانی نا آشنا نیست و خاصیت غذایی بالایی دارد. گیاه کینوا برای مادران باردار و شیرده به علت آهن و ویتامینD بالا بسیار مفید است همچنین کینوا فاقد گلوتن است.

كينوا نوعی گياه زراعی و شبه غله است و دانه هاي ريزي دارد كه همانند غلات طبخ می شود. منتهی از خانواده غلات نيست و بيشتر به خانواده اسفناج می باشد. به دليل خواص غذايي بالاي كينوا سال 2013 سال جهاني كينوا نامگذاري شد.

کینوا

خاصیت برنج کینوا

دانه كينوا داراي پروتئين, فيبر, فسفر, منيزيم, آهن, كلسيم و ويتامينها از جمله ويتامين E هستش و به دليل نداشتن گلوتن براي افرادي كه با خوردن آرد گندم و مصرف گلوتن مشكل دارن توصيه می شود. گیاه کینوا دانه و آرد قابلیت استفاده دارد. به دليل داشتن كلسيم مصرف كينوا براي افرادي كه با هضم لاكتوز مشكل دارند توصيه می شود.

كينوا به دليل داشتن آنتي اكسيدان و همينطور چربي هاي مفيدي مثل امگا 3 و پروتئين، مصرف برنج کینوا باعث كاهش وزن و كاهش كلسترل خون می شود. گیاه كينوا به دليل داشتن فیبر و املاح معدنی و ویتامین های فراوان، سیری زود رس در فرد ایجاد می کند.

طعم برنج کینوا

برنج کینوا طعم نا آشنایی برای ایرانی ها ندارد. مخصوصا کینوا سفید و با ذائقه ایرانی همخوانی دارد. چون شبیه طعمی مشابه برنج و غلات دارد و در همه ی غذا های ایرانی و فرنگی استفاده می شود.

کینوا

خاصیت برنج کینوا و بارداری

وقتی باردار هستید به دنبال غذاهایی هستید تا شما و فرزندتان بتوانید سالم باشید غذای فوق العاده فوق العاده اینجاست! دانه کینوا سفید ایرانی هر انچه برای سلامتی مادر و کودک نیاز باشد را در خود دارد. برنج کینوا توسط متخصصان تغذیه و پزشکان برای رفع کم خونی و کمبود کلسیم مادر و کودک در دوران بارداری و شیردهی استفاده می شود.

کینوا بهترین مواد غذایی برای زنان باردار است، زنان باردار با استفاده از کینوا از یک غذا ترکیبی از مواد مغذی را دریافت می کنند.کینوا یک دانه کامل است پردازش نمی شود و ویتامین ها دست نخورده باقی می مانند. برنج کینوا یک منبع خوب منیزیم است.


زنان به علت چرخه قاعدگی می توانند از این مواد معدنی کمبود داشته باشند. بنابراین هنگامی که شما حامله هستید مهم است که این مواد معدنی را در سیستم خود دریافت کنید.

کینوا

ارزش غذایی برنج کینوا و خاصیت آن

پایگاه داده مواد مغذی USDA نشان می دهد که یک فنجان برنج کینوا پخته شده میزان کالری بین 222 تا 380 دارد ، 8 گرم پروتئین، 39 گرم کربوهیدرات، 4 گرم چربی و 5 گرم فیبر دارد و منبع خوبی برای ویتامین B و E است و همه 9 اسید آمینه ضروری است که یک زن باردار نیاز دارد.در مقایسه با گوشت یا سویا، کینوا یک پروتئین کامل است. کینوا با فیبر و آهن غنی شده است.

دانه کینوا برای تعمیر بافت و توسعه استخوان ها و دندان ها بسیار اهمیت دارد. گیاه کینوا همچنین در بهبود کمیت و کیفیت شیر نوزادان و برای مادران هنگام تغذیه کمک می کند.
کینوا آسان برای طبخ، خوشمزه است و می تواند به انواع دستورهای پخت گنجانده شود.

کلوچه ها، سالادهای کینوا همچنین یک منبع بسیار خوبی از کلسیم، آهن، فسفر، ویتامین B و ویتامین E است. برنج کینوا همچنین منبع عالی اسید فولیک است که به همه سلول ها کمک می کند تا رشد کرده و بازسازی شوند.

کینوا

برنج کینوا یک محصول فوق العاده برای افرادی است که به سلامتی خود اهمیت می دهند و به دنبال افزایش طول عمر هستند. این مجموعه برای اولین بار در کشور به صورت تجاری و صنعتی بر روی تولید، فراوری و عرضه ی کینوا در سطح کشور فعالیت می کند.
افرادی که علاقه مند به همکاری در مباحث محصولات سالم و فراسودمند هستند می توانند با ارتباط بگیرند.

برای استعلام قیمت، دریافت مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان در تماس باشید.
تلفن: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
ایمیل: quinoa@eliatrade.com
ایتا: ۰۹۱۵۶۹۹۳۸۴۷
آدرس: مشهد، پارک علم و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *