مرکز خرید انواع بذر کینوا برای کاشت

خرید بذر کینوا برای کاشت

برای اطلاع از مرکز خرید انواع بذر کینوا برای کاشت با ما همراه باشید. مرکز خرید معتبر و دارای استاندارد ایلیا بذر کینوا ،در مناطق مختلفی از کشور نمایندگی مجاز دارد که توزیع بذر را در انواع ژنوتیپ‌ها را با قوه نامیه و خلوص مناسب و وزن هزار دانه‌ی استاندارد انجام داده و محصول برداشت شده را از کشاورزان تحویل میگیرد.

کشاورزان عزیز به منظور اطلاعات در کلیه‌ی زمینه‌های کاشت، داشت، برداشت و خرید بذر می‌توانند مشاوره رایگان از شرکت ایلیا دریافت نمایند.

قیمت خرید هر تن کینوا

خرید عمده کینوا در بازار با توجه به نوسانات موجود و نرخ ارز در بازار ایران گاها افزایش قیمتی را با خود به‌همراه دارد. ولی در کل قیمت یکسان می‌باشد. این دلایل سبب شده که اغلب نهادهای خصوصی به صورت بازرگانی و تجاری در این زمینه فعالیت داشته باشند و اقدام به فروش بذر در مقادیر و تناژ بالا کنند. شرکت ایلیا نیز با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به توزیع و پخش در کوتاه‌ترین زمان ممکن نموده است.

خرید بذر کینوا برای کاشت

آیا تولید کینوا در ایران صرفه اقتصادی دارد؟

کمبود بارندگی و خشکسالی‌های چند دهه اخیر در کشور این ضروریت را به وجود آورده تا به کشت گیاهان با نیاز آبی کم و تحمل خشکی و شوری خاک توجه بیشتری نائل شود. برای این منظور گیاه کینوا به عنوان محصولی فرا‌سودمند و با ارزش اقتصادی بالا در ایران مورد توجه بیشتری قرار میگیرد.

این گیاه جایگزین مناسبی برای برنج می‌باشد، ولی ارزش تغذیه ‌ای به مراتب بالاتر از آن دارد. علاقه مندان در سراسر ایران می توانند برای کاشت بذر کینوا ، بذر با کیفیت را با قیمت مناسب از این مجموعه خرید نمایند.

کاشت کینوا در ایران

در ایران کشت آن در ابتدا در نمونه‌های تحقیقاتی و در سطوح پایین و گلخانه صورت گرفت. بعد از شناسایی مناطق مستعد کشت کینوا در کشور توسعه و کشت آن در کشور پیگیری شد و با توجه به تقاضای بالایی که در این ماده ارزشمند وجود دارد سرمایه‌گذاری در آن مقرون به‌صرفه می‌باشد.

در سالیان اخیر کارگاه‌های آموزشی و ترویجی بسیاری در کشور برگزار شده که وجود کینوا در سبد غذایی خانوار را به عنوان مکمل در کنار سایر مواد غذایی و همچنین در کنار سایر محصولات کشاورزی برای کشت مطرح و پیشنهاد می‌کند.

نیاز آبی کم و سازگاری با انواع شرایط آب و هوایی، هزینه های پایین کشت ، قابلیت مصرف به دو صورت انسانی و خوراک دام قابلیت کشت گسترده آن‌را در کشور ممکن ساخته و از این رو کشت آن رو به گسترش می‌باشد.

تنوع آب و هوایی و جمعیت در حال رشد در کشور و ضرورت تامین نیاز غذایی مردم با توجه به پتانسیل بخش کشاورزی این اهمیت را به‌وجود آورده تا بخش کشاورزی، پیشرو تولید کینوا با ارزش غذایی بالا و کم هزینه بودن باشد.

خصوصیات حیرت آور دانه خوراکی کینوا که به خاویار گیاهی شهره است و همچنین پروتئین سرشار آن وجود آن‌را در فروشگاه‌های اینترنتی و سوپرمارکت‌های سبب شده است.

به منظور تعیین الگوی مناسب کشت در نقاط مختلف کشور و کلیه نکات کلیدی و مهم برای کشت کینوا ، مشاوران مجموعه ایلیا همه روزه آماده خدمت رسانی و مشاوره به همه کشاورزان می‌باشند. علاوه بر این ، این مجموعه بذر کینوا برای کاشت را با قیمت خرید مناسبی در اختیار خریداران قرار می دهد.

خرید بذر کینوا برای کاشت

قیمت خرید هر کیلو بذر کینوا برای کاشت

بر اساس فاکتور‌های زیادی قیمت بذر کینوا ممکن است تفاوت‌هایی با هم داشته باشند، که از این جمله می‌توان به وزن هزار دانه‌، خلوص بذر،قوه نامیه و سایر خصوصیات برای کشت و کیفیت بذر و نوع آن اشاره نمود. به طور کلی قیمت هر تن از این محصول با توجه به شناسه شرکت و برند مخصوص به آن تعیین می‌شود.

بذر کینوا خارجی بیشتر در قوطی‌های فلزی  با وزن‌های متفاوت عرضه می‌شود. قیمت عمده نوع داخلی در اکثر اقصی نقاط کشور تفاوت آن‌چنانی با هم نداشته و یکسان می‌باشد.

مجموعه شرکت ایلیا به عنوان بزرگترین واحد که بصورت تخصصی و دارا بودن مشاوران خبره بر روی تولید انواع دانه کینوا فعالیت دارد، انواع بذر کینوا را در رنگ‌های سفید، قرمز و سیاه به صورت عمده و خرد عرضه می‌دارد.

زمان کاشت کینوا در اصفهان و سایر شهر ها

با توجه به نوع اقلیم در مناطق مختلف کشور کشت کینوا در ماه‌های مختلفی در سراسر کشور صورت می‌گیرد.استان اصفهان با دارا بودن شرایط اقلیمی معتدل و سرد و خشک،کشت کینوا به‌طور کلی به‌صورت بهاره در اسفند ماه و پاییزه در تیر ماه صورت می‌گیرد. برداشت در دو نوع کشت به‌ترتیب در خرداد قبل از گرم شدن هوا و مهرماه قبل از سرد شدن و شروع بارش‌های سنگین باید انجام شود.

کینوا به دلیل تحمل شوری آب و خاک کشت آن بیشتر در مناطق جنوبی صورت می‌گیرد. طول دوره رشد کوتاه و انطباق آن در تناوب با دیگر محصولات آن‌راسایر شهرهای استان ( نظنز، اردستان و ….)  را نیز مستعد کشت آن قرار داده است.

دانه های به‌دست آمده از گیاه در اصفهان کمتر ولی در عوض علوفه تولیدی به نسبت سایر شهرها بالاتر بوده، دانه ها سفید خالص و مناسب صادرات و آرد تولیدی بسیار با کیفیت و مرغوب می‌باشد. عملکرد محصول در بهترین حالت و در صورت مدیریت بهینه زارعی بین 2-4 تن متغیر است.

کشت آن بصورت مکانیزه با ردیف‌کار غلات یا بذرکار و دستی به‌صورت ردیفی و جوی و پشته‌ای صورت می‌گیرد. نیاز آبی کینوا بین 5-7 دور آبیاری و به فاصله 10-15 روز صورت می‌گیرد. با توجه به بارش‌های بهاری و پاییزی استان و تنوع خاک که شور و شیرین است، می‌توان از دور آبیاری کاست.

مجموعه ایلیا با متخصصین خبره و کار بلد می‌تواند در جهت پیشبرد کشاورزی و توسعه کاشت کینوا در استان اصفهان به تمامی کشاورزان مشاوره و راهنمایی‌های لازم را در تمام مراحل انتخاب بذر و کشت بنماید. علاوه بر این بذر کینوا با عملکرد بالا و قیمت خرید پایین را برای علاقه مندان عرضه می نماید.

خرید بذر کینوا برای کاشت

قیمت خرید بذر کینوا در بازار برای کاشت

عوامل بسیاری همچون محل و نوع انبارداری و حمل و نقل و …. بر قیمت محصول کینوا در بازار تاثیر‌گذار است. هرچه محصول با واسطه‌ی کمتر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و بخش دلالی از بازار فروش حذف شود، قیمت تمام شده پایین‌تر می‌باشد. انواع محصول کینوا به‌صورت بسته‌بندی، فله‌ای و کیلویی در بازار عرضه می‌شود که متقاضی متناسب با سلیقه خود می‌تواند نیاز خود را تامین نماید.

نوع بسته بندی و وزن هر بسته از دیگر عوامل موثر در این موضوع است. با شروع کشت در اقصی نقاط کشور قیمت نهایی محصول به تعادل مناسبی رسیده و روز به روز بهتر می‌شود. این موضوع و خواص زیاد کینوا در در درمان بسیاری از امراض و قدرت تسکین‌دهندگی آن، سبب شده افراد بسیاری از فواید آن بهره برده و قدرت خرید جامعه رو به افزایش قرار گیرد.

شرکت ایلیا با تلاش شبانه روزی سعی دارد با کیفیت‌ترین دانه‌های کینوا را با قیمت متعادل در اختیار اقشار مختلف جامعه با بسته بندی با کیفیت قرار بدهد.

خرید بذر کینوا برای کاشت در مشهد و سایر شهر ها

دانه‌های مورد استفاده برای کشت با نوع فراوری شده تفاوت دارند. مجموعه ایلیا به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت عرضه‌کننده در کشور مسئولیت توزیع بذر کینوا در مشهد را در دو رقم دانه سفید بر عهده دارد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *