خرید بذر کینوا مشهد و خرید تضمینی محصول

خرید و فروش گیاه کینوا

خرید بذر کینوا مشهد و خرید تضمینی محصول در کجا صورت می‌گیرد؟ انواع بذر کینوا کدامند؟ آیا کشت کینوا در ایران صرفه اقتصادی دارد؟خرید تضمینی محصول کینوا به چه صورت است؟

آیا کشت کینوا در ایران صرفه اقتصادی دارد؟

تغییرات آب و هوایی کشور و خشکسالی‌ دهه‌های اخیر و شور شدن تدریجی مزارع از یک سو و تحمل بالای گیاه کینوا نسبت به شوری و خشکی از سوی دیگر باعث شد تا استفاده از کینوا برای رسیدن به کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی آن صورت گیرد.

همچنین کشت کینوا در اراضی با حاصلخیزی کم و در تناوب با غلات به منظور کنترل آفات و بیماری‌ها توجیه داشته و قابل توصیه به کشاورزان است.

توسعه و کشت کینوا باعث تنوع‌بخشی به محصولات غذایی در کشور بوده و با توجه به درآمد بالای آن باعث تامین بخشی از  نیاز غذایی جامعه می‌گردد.

از طرفی با توجه به قیمت بالای آن در بازار‌های اروپا و آمریکا که در حدود سه تا چهار برابر قیمت گندم است، در صورت صادرات موجب سودآوری ارزی خواهد شد.

ورود کینوا در الگوی کشت و در تناوب با دیگر محصولات کشور را از واردات برنج بی‌نیاز می‌سازد. برای کشت کینوا هزینه‌های صرف شده نسبت به قیمت نهایی فروش پایین بوده و از سوی دیگر نیاز کم گیاه به آب و تحمل شرایط سخت آب و هوایی از طرف دیگر مزید بر علت شده تا کشت آن به لحاظ اقتصادی سودآور و به‌صرفه باشد.

خرید بذر کینوا مشهد

عملکرد کینوا

دوره کشت کینوا به نسبت گندم و سایر محصولات کمتر بوده و میزان عملکرد حصولی  از آن 3-5 تن در هکتار می‌باشد. برای دستیابی به عملکرد و سودآوری بهتر در کشت کینوا توجه و رعایت کلیه شرایط و ضوابط مناسب برای رشد و محصول‌آوری گیاه لازم است.

قبل از همه این موارد انتخاب بذر سالم و مرغوب باید در دستور کار قرار گیرد. علاقه مندان در مشهد علاوه بر خرید بذر کینوا از طریق شرکت ایلیا می توانند اطلاعات لازم در زمینه نحوه کشت بذر کینوا را به دست آورند.

شرکت ایلیا در زمینه کشت کینوا به کلیه کشاورزان مشاوره رایگان مختص به زمین و منطقه مورد کشت را داده و با توزیع بذر با کیفیت و خلوص بالا این عزیزان را در داشتن محصولی مرغوب و با تناژ مقبول یاری می‌رساند.

انواع کینوا

کینوا یک شبه غله است که در امپراتوری اینکا در آمریکای جنوبی به مادر غلات معروف بوده است. کینوا از نظر ژنتیکی دستکاری نشده بوده و به‌طور طبیعی بدون گلوتن می‌باشد. همین خصوصیت آن ‌را برای تهیه مواد‌غذایی برای بیماران سلیاکی مناسب کرده است.علاقه مندان در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد می توانند بذر و دانه کینوا را با نازلترین قیمت از این مجموعه خرید نمایند.

به‌طور کلی کینوا سه رنگ اصلی سفید، سیاه و قرمز دارد. کینوا سفید، رنگ مایل به زردی دارد که به آن کینوا طلایی نیز گفته می‌شود. انواع کینوا تفاوت جزئی در مواد مغذی دارند و تفاوت آن‌ها بیشتر در طعم، بافت و زمان پخت است.

مدت زمان پخت کینوا سفید از بقیه کمتر است و بافت نرم‌تری نسبت به بقیه دارد. کینوا سیاه شیرین‌تر از دانه‌های سفید بوده و رنگ خود را بعد از پخت حفظ می‌نماید.

کینوا قرمز پس از پخت به رنگ قهوه‌ای در‌می‌آید و برای تهیه سالاد مناسب است. کینوا قرمز را می‌توان در پخت انواع مواد غذایی جایگزین و یا بصورت افزودنی مورد استفاده قرار داد.

بطور مثال می‌توان آن‌را در تهیه پلو ، حلیم و  مایه کوکو و کتلت به‌عنوان جایگزین دیگر غلات استفاده نمود. نمود، همچنین می‌توان آن را  بصورت ترکیبی با انواع سبزیجات در تهیه سالاد و انواع خوراک سبریجات استفاده کرد. استفاده آن در تهیه فرنی و مصرف همراه شیر  نیز از علایق بسیاری افراد می‌باشد.

رنگ سیاه کینوا سیاه به دلیل مقادیر بالای نوعی آنتی اکسیدان به نام آنتوسیانین بوده که از خطر اشعه ماورا  بنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد در سلول‌ها می‌کاهد.

کینوا سیاه در انواع دستورات پخت مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غله جایگزین مناسبی برای برنج و ماکارونی است.

خرید بذر کینوا مشهد

ارزش غذایی کینوا

کینوا حاوی تمامی آمینو‌اسیدهای ضروری بدن بوده و می‌تواند پروتئین کامل بدن را تامین کند. فیبر سرشار کینوا به پیشگیری از پرخوری و اضافه وزن کمک کرده و خطر ابتلا به فشار‌خون بالا و دیابت نوع 2 کاهش داده و بر روند افزایش طول عمر موثر است.  تاثیر کینوا بر سلامت قلب و عروق،کاهش قند‌خون و کلسترول بد خون اثبات شده است.

185 گرم کینوا پخته یا خام دارای  222 کالری انژی، 8 گرم پروتئین، 5 گرم فیبر و 39 گرم کربو‌هیدرات بوده و 58 درصد از نیاز روزانه به منگنز، 30 درصد منیزیم، 18 درصد از مس، 15 درصد آهن، 13 درصد روی، 9 درصد پتاسیم و 10 درصد نیاز روزانه ویتامین گروه B را تامین می‌کند.

خریداران در مشهد و دیگر شهرهای کشور می توانند انواع بذر و دانه کینوا را در حجم های عمده و تناژ و حتی خرده فروشی و بسته بندی با قیمت مناسب تهیه و خرید نمایند.

خرید تضمینی محصول بذر کینوا در مشهد

بسیاری از کشاورزانی که کینوا کشت می‌کنند به دنبال نهاد، ارگان و شرکتی جهت خرید تضمینی محصول خود هستند. با توجه به ماندگاری خوب دانه کینوا در جای خنک و خشک می‌توان با بهترین کیفیت آن ‌را به فروش رساند.

قیمت بذر و دانه محصول کینوا با توجه به کیفیت و مدت ماندگاری متغیر و متفاوت از هم است.؛ به‌گونه‌ای که قیمت بذر کینوا به نسبت دانه بالاتر می‌باشد.

مجموعه ایلیا شرایطی را فراهم آورده که کشاورزان می‌توانند پس از تولید با بستن قرداد تضمینی و مطمئن اقدام به فروش محصول خود به شرکت کنند.

و یا با همکاری این مجموعه و تولید‌کننده محصول دانه یا بذر خود را به فروش برسانند. شرایط خرید تضمینی بوجاری مناسب و کیفیت اعلا نمونه ارسالی توسط تولید‌کننده به شرکت است.

خرید بذر کینوا مشهد

خرید بذر و دانه کینوا در مشهد

بذر و دانه کینوا در مشهد جز با‌کیفیت‌ترین انواع موجود در بازار است که به‌ترتیب مورد توجه کشاورزان و کلیه شرکت‌های صنایع غذایی و فرآوری و بسته‌بندی می‌باشد.

در این شهر بیشتر خرید عمده و فله رواج دارد. تناژ بالا به خریداران این امکان را می‌دهد که بذر و دانه مصرفی خود را با قیمت مناسب و متعادل‌تری نسبت به خرده‌فروشی تهیه نمایند.

وجود مراکز و شرکت‌های فعال در زمینه خرید بذر و دانه کینوا در مشهد شرایط خریدی با کیفیت و مرغوب را برای مشتریان از سراسر کشور فراهم می‌آورد.

در این مراکز علاوه بر خرید حضوری می‌توان به‌صورت غیر‌حضوری و اینترنتی میزان بذر و دانه مورد نیاز خود را بدون وجود واسطه سفارش داد.

مجموعه ایلیا با فعالیت همه جانبه در بازار خرید  بذر و دانه مشهد می‌تواند جواب‌گوی خرید مقادیر مورد ‌نیاز مشتریان در اقصی نقاط کشور باشد.

کلیه کشاورزان، صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته‌بندی و کسانی که علاقه‌مند به خرید و فروش و توزیع بذر در کشور هستند می‌توانند با این مجموعه همکاری داشته و از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *