خرید و فروش هر کیلو کینووا

قیمت کینوا فله

کینووا دانه‌ای مغذی است که شباهت بسیاری به غلات پرمصرف مانند گندم و برنج دارد. اما حقیقت این است که این دانه متعلق به سبزیجات بوده و هم خانواده اسفناج است. به همین دلیل، علاوه بر دانه، می‌توان از برگ این گیاه نیز به عنوان سبزی استفاده کرد. کینووا نیز مانند اسفناج منبعی غنی از آهن است. و خرید و فروش آن در سراسر دنیا رایج شده است.

به همین دلیل، توصیه می‌شود به جای مصرف داروها یا شربت‌های شیمیایی این دانه را در رژیم غذایی خود استفاده کنید. نکته مهم در مورد کینووا، تهیه و خرید آن از مراکز معتبر است. مصرف این دانه ارتباط مستقیمی با افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن دارد، در نتیجه انتخاب محصول مناسب و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. 

برنج کینووا چیست

همانطور که اشاره کردیم کینووا دانه ای مغذی است. به دلیل شباهت فوق العاده این محصول به برنج، می‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف خانگی باشد. به یاد داشته باشید که تفاوت اساسی بین مصرف برنج و دانه‌های کینووا وجود دارد.

کربوهیدرات موجود در کینووا آهسته‌تر نشاسته موجود در برنج جذب خواهند شد. در نتیجه، فرد مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری خواهد کرد. به همین دلیل، مصرف این دانه سبب افزایش وزن و تجمع توده چربی در بدن نمی‌شود. همین امر سبب شده متخصصان تغذیه در رژیم‌های لاغری از این دانه به جای برنج معمولی استفاده کنند. 

از سوی دیگر، مصرف کینووا می تواند سبب تقویت استخوان سازی و افزایش حجم توده عضلانی بدن شود. در نتیجه ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند در وعده‌های غذایی خود از این دانه استفاده کنند. برنج کینووا بسیار خوش خوراک می‌باشد.و امروزه ورزشکاران در زمینه خرید و فروش این محصول فعالیت می کنند.

و می‌توان آن را به صورت دمی، آبکش یا حتی با استفاده از مایکروفر آماده کرد. بعلاوه، می‌توان در وعده صبحانه یا حتی در وعده‌های عصرانه یا در سالاد از این کینووا استفاده کرد. در کشورهای پیشرفته در آماده سازی پیتزا و سوپ نیز کینووا مصرف می‌کنند. 

خرید و فروش کینووا

دانه کینووا

دانه کینوا دارای سه رنگ، سفید، قرمز و سیاه است. از نظر مواد معدنی و ویتامین‌ها هیچ تفاوتی در این نوع دانه‌ها وجود ندارد. تنها تفاوت آنها در نوع طبخ و آماده سازی است. کینووا سفید پس از پخت کاملا شبیه برنج معمولی خواهد بود و بسیار نرم است. به همین منظور اغلب از این نوع کینووا بجای برنج استفاده می‌شود. خرید و فروش آن در سراسر ایران امکان پذیر است.

اما کینووا قرمز و سیاه پس از طبخ کمی حالت تردی و سفت‌تری دارند و بافت آنها در حین جویدن کاملا در دندان احساس می‌شود. در نتیجه، از این دو نوع دانه بیشتر به صورت نیم پز و در سالادهای مختلف استفاده می‌شود. 

کینووا دانه‌ای بسیار ارزشمند است. این دانه حاوی تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن می‌باشد. به دلیل وجود فیبر بالا سبب بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود. علاوه بر این، این دانه حاوی مقادیر بالایی پروتئین است. در نتیجه به عضله سازی بسیار کمک می‌کند. میزان کالری این دانه بسیار کم است.

پس مصرف آن سبب چاقی شکمی و افزایش چربی در بدن نمی‌شود. میزان کلسیم، آهن و املاح معدنی در این دانه بالا است. کینووا دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. مصرف آن نیز برای تمام گروه‌های سنی و تمام رژیم‌های غذایی مناسب است. 

خرید و فروش کینووا

خواص کینووا و خرید و فروش آن

پروتئین بالای موجود در دانه کینووا سبب می‌شود که عضله سازی به بهترین نحو انجام شود. از این رو ورزشکاران و افراد در حال رشد می‌توانند به راحتی این دانه را مصرف کنند. از سوی دیگر، میزان پروتئین بدن افراد میانسال به عدم مصرف گوشت‌های قرمز و سفید به شدت کاهش می‌یابد.

این امر در مورد بدن افراد پیر و رژیم‌های گیاهخواری نیز صدق می‌کند. فقدان یا کمبود پروتئین در بدن می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. اما مصرف کینووا می‌تواند سطح پروتئین بدن را در حالت ایده آل نگه دارد. 

کینووا فاقد گلوتن است. از سوی دیگر دارای مقادیر بالای فیبر نیز می‌باشد. در برخی بیماری‌ها ماند سندروم سلیاک بیمار به گلوتن بسیار حساس است. در نتیجه مصرف موادی مانند گندم و برنج معمولی می‌تواند سلامتی روده این فرد را به خطر بیاندازد.

اما کینووا به دلیل فقدان گلوتن می‌تواند ماده‌ای مناسب برای مصرف این افراد باشد. از سوی دیگر، قدرت سیستم گوارش در برخی افراد کم است. از این رو، مصرف برخی مواد می‌تواند سبب بروز یبوست شود. متخصصین توصیه می‌کنند این دسته از افراد برای تقویت عملکرد سیستم گوارش خود از مواد حاوی فیبر استفاده کنند. کینووا نیز به دلیل وجود فیبر می‌تواند در درمان یبوست بسیار موثر باشد. 

کربوهیدرات‌های موجود در این دانه به آهستگی تجزیه می‌شوند. در نتیجه می‌توان از آنها در رژیم‌های لاغری استفاده نمود. بعلاوه شاخص گلیسمی این دانه بسیار پایین است. به همین دلیل، می‌توان در برنامه غذایی افراد مبتلا به دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی از این دانه استفاده نمود. 

خرید و فروش کینووا

کاشت کینوا در ایران

اهمیت و ارزش غذایی بسیار بالای سبب شده است در سال‌های اخیر بسیاری از کشاورزان و حتی تولید کنندگان محصولات غذایی اقدام به کشت این دانه مفید نمایند. در سال 1392 به صورت آزمایشی در گلخانه‌های وابسته به دانشگاه کشاورزی گلستان، برای اولین بار دانه کینووا کشت شد.

کینووا گیاهی مقاوم به خشکی بوده و در ph های بین 6 تا 8 نیز به خوبی رشد می‌کند. بنابراین، شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایران برای کشت این دانه بسیار مناسب است. در ایران، کینووا در ماه‌های اردیبهشت تا مرداد کشت می‌شود. دوره رشد آن بین 3 تا 7 ماه طول می‌کشد.

در هر هکتار از مزارع کینووا در ایران بین 2 تا 5 تن محصول برداشت می‌شود. درحال حاضر شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا با کشت 2000 هکتار زمین زراعی در استان‌های مختلف اقدام به کشت کینووا کرده است. و خرید و فروش آن را در سراسر ایران انجام می دهد.

همچنین از کشاورزانی که این دانه را کشت می‌کنند محصول تولیدی را خرید تضمینی کرده و در کارخانه فراوری با بالاترین متد پیشرفته فراوری می‌کند. این مجموعه کینوا ایرانی را به همراه آنالیزها و مجوزات بهداشتی به صورت بسته بندی و تناژ وارد بازار کرده است.

خرید و فروش کینووا

خرید و فروش دانه کینووا

قابلیت مصرف کینووا در سنین مختلف و برای افراد مختلف، همچنین کاربرد آن در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها سبب افزایش تقاضا برای خرید این محصول در ایران شده است. همین امر سبب ورود سودجویان به این عرصه شده است. رابطه مستقیمی بین مصرف کینووا و افزایش قدرت بدنی وجود دارد.

بنابراین، افت با فقدان کیفیت در این محصول می‌تواند سلامت فرد و جامعه را تهدید کند. به همین دلیل توصیه می‌کند شرکت‌ها، فروشگاه و برندهای معتبر را برای خرید انتخاب کنید. 

سخن پایانی

سلامت جامعه می تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی تاثیر بگذارد. هر نوع تهدید برای سلامت جامعه می‌تواند سبب از کار افتادن نیروی کار شده و آینده جامعه مختل شود. اولین عامل محافظت کننده از سلامت اجتماع، سبک تغذیه است.

همین امر سبب شده شرکت توسعه تجارت سبز ایلیا هدف اصلی خود را برای ارتقای کیفیت محصولات غذایی جامعه متمرکز کند. این مجموعه با تلاش فراوان اقدام به تولید، جمع آوری و عرضه محصولات ارگانیک و با کیفیت بسیار بالا نموده است. خرید و فروش بذر و دانه کینووا در سراسر ایران توسط این مجموعه صورت می گیرد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *