بهترین قیمت فروش برنج کینوا در کشور

قیمت ارزان کینوا برای خرید

برای استعلام بهترین قیمت فروش برنج کینوا در کشور با ما همراه باشید. در کشور ما، گندم و برنج دو عضو پرمصرف از خانواده غلات در ایران هستند. با توجه به شرایط آب  هوایی و اقلیمی ایران و با توجه به ضرورت کشت برنج در محیط‌های پر آب، امروز در تولید داخلی محصول با مشکلات فراوانی مواجه هستیم.

از سوی دیگر، یکی از دلایل اصلی افزایش وزن و ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف بیش از حد برنج است. در اغلب نقاط جهان، متخصصان فعال در حوزه بهداشت و کشاورزی تصمیم جدی برای جایگزین کردن برنج با محصولی سالم‌تر و سازگار با اقلیم‌های خشک کرده‌اند. همین امر سبب شده که کینوا به محصولی آشنا در سفره غذایی جهان تبدیل شود.

برنج کینوا چیست؟

کینوا نوعی بذر با خواصی فراتر از غلات است. در حقیقت، این دانه مغذی منبعی غنی از چربی‌های غیراشباع، پروتئین و کربوهیدرات‌های سالم است. از این رو می‌توان آن را جایگزینی مناسب برای برنج و سایر غلات پرمصرف دانست. زیرا منبع انرژی در برنج نشاسته است که سبب افزایش وزن و چاقی شکمی می‌شود. در حالی که منبع اصلی کالری در کینوا، کربوهیدرات‌های سالم هستند. از این رو می‌توان از این دانه مغذی در انواع مختلف رژیم‌های لاغری و حتی افزایش وزن و تناسب اندام استفاده کرد.

کینوا چه فایده ای دارد

کربوهیدرات کینوا

کربوهیدرات کینوا از نوع پیچیده بوده که برای سلامت بدن بسیار مفید است. میزان کالری موجود در یک و نیم پیمانه کینوا پخته شده، برابر با 110 کیلو کالری است. بیش از 70 درصد این کالری به کربوهیدرات اختصاص دارد. و 30 درصد بقیه نیز به پروتئین و چربی‌های غیر اشباع و پروتئین اختصاص می‌یابد. کالری موجود در هر گرم کربوهیدرات برابر با 4 است. همانطور که می‌دانید هضم کربوهیدرات بسیار آسان است. عبور از دستگاه گوارش باعث شکسته شدن قند می‌شود. سپس این مواد شکسته شده در روده جذب می‌شوند.

نکته مهم در مورد کینوا این است که قند موجود در این دانه بسیار است و کربوهیدرات موجود در آن به کندی تجزیه می‌شود. در نتیجه، با مصرف این دانه بدن می‌توان مدت زمان بیشتری انرژی خود را حفظ کند. از سوی دیگر، وجود فیبر بالا و عدم وجود گلوتن در این دانه سبب سیری طولانی مدت در مقایسه با مصرف برنج یا گندم می‌شود.

طرز پخت کینوا

برای پخت کینوا، روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر کینوا را خیلی سریع بپزید این دانه سفت شده و حالتی مانند کرانچی پیدا می‌کند. با این حال، صرف مدت زمان طولانی برای پخت این دانه نیز سبب می‌شود حالتی مانند حریره یا خمیر پیدا کند. برای پخت این دانه می‌توانید از فر، اجاق و قابلمه، مایکروفر و پلوپز استفاده کنید.

پخت کینوا مانند برنج است. در نتیجه می توانید یک پیمانه کینوا را با دو پیمانه آّب، یا آب مرغ و گوشت حدود 10 تا 15 دقیقه بپزید. وقتی آب کینوا کاملا کشیده شد باید اجاق را خاموش کنید. با توجه به اینکه، کینوا ماده‌ای تازه وارد در سفره غذایی مردم ایران است، ممکن است سازگاری با طعم آن کمی زمان بر باشد. برای طعم‌دار کردن این دانه می‌توانید از روغن زیتون، لیموترش، نارنج، فلفل تند یا دلمه‌ای، گوجه فرنگی، ادویه و سبزیجات معطر استفاده کنید. علاوه بر مصرف کینوا به عنوان برنج، می‌توانید از آن در پیتزا، کتلت، سوپ، انواع سالادهای سرد و گرم، کوفته و برگر نیز استفاده کنید.

قیمت فروش برنج کینوا

دانه کینوا

این دانه غنی از مواد غذایی ارزشمند است. در مقایسه با انواع غلات تصفیه شده، منبعی بهتر برای دریافت آهن، فیبر و پروتئین هستند.  مهمترین ویژگی دانه کینوا، بالا بودن سطح پروتئین آن است. سطح پروتئین موجود در این دانه 40 درصد است. علاوه بر این، میزان چربی موجود در این دانه نیز بسیار کم است. همین موارد سبب شده که ارزش غذایی کینوا بسیار بالا باشد. این دانه برخلاف غلات فاقد گلوتن است. در نتیجه افرادی حساس به گلوتن و افراد مبتلا به مشکلات دستگاه گوارش مانند سلیاک می‌توانند به آسانی از این ماده در برنامه غذایی خود استفاده کنند.

مضرات کینوا

تاکنون در هیچ یک از تحقیقات انجام شده، هیچ عارضه‌ای در اثر مصرف مداوم و طولانی مدت کینوا به دست نیامده است. به هرحال، ممکن است با توجه به شرایط بدنی و فیزیولوژیکی هر فرد، واکنش بدنی افراد به این دانه متفاوت باشد. در برخی افراد ممکن مصرف این ماده سبب تحریک معده شود. علائمی مانند سوزش و درد در معده ممکن است ناشی از تحریک بیش از حد دستگاه گوارش در اثر ساپونین موجود در کینوا باشد. لذا برای تهیه کینوا حتما از مراجع قانونی و معتبر که دارای سیب و سلامت هستند خریداری کنید.

شرکت ایلیا با تولید کینوا ایرانی با کیفیت و فراوری کامل محصول توانسته است دانه کینوا سفید، رنگی، سیاه، قرمز و آرد کینوا را با مجوزات و استاندارد‌های بهداشتی در سراسر کشور عرضه کند. برای اطلاع از قیمت فروش برنج کینوا بهتر است کینوا را هفته‌ای سه یا چهار مرتبه آن هم به اندازه یک تا یک و نیم پیمانه مصرف کنید. برای کاهش نفخ و عوارض ناشی از مصرف این دانه، باید قبل از مصرف آنها به خوبی و با استفاده از آب سرد بشویید.

قیمت فروش برنج کینوا

کینوا از کجا بخرم

کینوا تاثیر مستقیم در سلامتی و درمان بیماری‌ها دارد. به همین دلیل باید هنگام خرید این دانه توجه و دقت فراوانی شود تا به دام افراد سودجو نیفتیم. این دانه هم اکنون توسط شرکت ایلیا در بسته بندی‌های مختلف با مجوزات کامل و استاندارد‌های بهداشتی در سراسر کشور قابل تهیه و سفارش است. شرکت ایلیا برنج کینوا را به صورت تناژ و عمده در استان‌های مختلف کشور عرضه می‌کند. این شرکت آماده همکاری با مراجع ذیل می‌باشد.

  •  شرکت‌های پخش
  • بیمارستان‌ها
  • انجمن‌های سلیاک و دیابت
  • کارخانه جات صنایع تبدیلی
  • فروشگاه‌های ارگانیک و عطاری‌ها، سوپرمارکت‌ها
  • و…

علاقه مندان برای مصرف خانگی و کیلویی دقت داشته باشید که حتما این محصول را از شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر همکار با شرکت ایلیا تهیه کنید.

قیمت بذر کینوا بندر عباس

قیمت فروش برنج کینوا درجه یک

قیمت کینوا وارداتی به دلیل افزایش قیمت دلار و مشکلات وادارت و گمرک به شدت بالا می‌باشد و برای مصرف خانوار اصلا به صرفه نیست. کینوا ایرانی به نسبت وارداتی دارای قیمت پایین‌تری است به این دلیل که هزینه تولید در ایران کمتر است. اما باید توجه داشت دانه کینوا بعد از برداشت از مزرعه حتما باید پروسه فراوری را طی کند. اگر کینوا فراوری نشده را مردم مصرف کنند نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه به دلیل وجود ماده ساپونین در پوسته آن باعث ایجاد مسمومیت‌های زیادی می‌شود. شرکت ایلیا با احداث کارخانه فراوری کینوا و عقد قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان تگامی بزرگ در توسعه مصرف این محصول در کشور برداشته است.

این مجموعه بعد از خرید محصول از کشاورز آن را به کارخانه منتقل کرده و پروسه فراوری تخصصی بر روی آن اجرا می‌کند. دستگاه‌های مورد استفاده این شرکت به صورت اختصاصی از خارج از کشور وارد شده و بخشی نیز در داخل کشور ساخته شده است. محصول تولیدی ایلیا دارای مجوزات بهداشتی و استاندارد‌های لازم کیفی می‌باشد و تنها مجموعه‌ای است که قیمت کینوا بسیار عالی به نسبت کیفیت محصول را در استان‌های مختلف عرضه می‌کند.

فروشنده کینوا در ایران

قیمت هر کیلو کینوا

افرادی که برای مصرف خانگی قصد خرید کینوا را دارند باید قیمت هر کیلو دانه کینوا را مطلع باشند. قیمت هر کیلو دانه کینوا ایرانی به نسبت وارداتی بسیار به صرفه‌تر می‌باشد و افرادی که علاقه دارند محصول کینوا را جایگزین برنج مصرف کنند می‌توانند کینوا ایرانی را جایگزین کنند. زیرا کینوا وارداتی به صورت لوکس با قیمت‌های گزاف در رستوران‌های بسیار لوکس و محدود اسفاده می‌شود.

 قیمت فروش برنج کینوا فله

کینوا فله به دو دسته عمده محصولات داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. کیفیت و نوع بسته بندی موثرترین عامل در تعین قیمت این محصول هستند. با این حال، قیمت این محصول در محدوده قیمتی بین 40 تا 600 هزار تومان قرار دارد. اما به دلیل نوسانات بازار و ارز بهتر است قبل از خرید، از قیمت فروش برنج کینوا در بازار مطلع شوید. برای مشاوره با کارشناسان و سفارش محصولات فراسودمند و رژیمی کینوا و جو دوسر می‌توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

سخن پایانی

تغذیه عامل اساسی در تعیین سلامت جامعه است. اگر جامعه تمرکز اصلی خود را بر ارتقای کیفیت تغذیه قرار دهد، شاهد روند کاهشی ابتلا به بیماری‌های مزمن و در نتیجه مرگ و میر ناشی از آنها خواهد بود. به همین دلیل، شرکت توسعه سبز تجارت ایلیا سعی کرده با تمرکز بر تولید، فراوری، بسته بندی و عرضه و صادرات محصولات ارگانیکی مانند کینوا، گامی موثر در ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه بردارد.محصولات این شرکت کاملا سالم و دارای مجوزات غیر تراریخگی می‎باشد.

شرکت ایلیا در حوزه محصولات فراسودمند آماده همکاری با شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به صورت بسته بندی با برند دانیما و سایر برند‌های دیگر و به صورت تناژ و عمده برای تامین کارخانه جات صنایع تبدیلی سراسر کشور می‌باشد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *