مرکز خرید و فروش بذر کینوا در یزد

خرید بذر کینوا برای کاشت

بزرگترین مرکز خرید و فروش بذر کینوا در یزد بذور کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی‌شده را در یزد و دیگر استان‌های کشور عرضه می‌کند. شما می‌توانید تنها با یک تماس میزان بذر لازم خود را سفارش دهید.

خرید و کشت بذر کینوا در یزد

یزد از جمله مناطق کویری کشور با آب و هوای گرم و خشک است. کینوا گیاهی مقاوم به خشکی و شوری است که می‌تواند در مناطق با آب و هوای گرم و خشک مثل یزد رشد کند و محصول خوبی بدهد، به همین دلیل کشاورزان یزدی اقدام به کشت بذر کینوا در این چند سال اخیر کرده‌اند.

بذر کینوا یزد

سودآوری کینوا در یزد

همانطور که گفته شد کینوا مقاوم به کم آبی و خشکی است و هم چنین با توجه به امکان کشت آن در دو نوبت از سال سود‌آوری دو برابری نسبت به گیاهان دیگر مثل گندم دارد.

دانه حاصل از کشت بذر کینوا ارزش غذایی خیلی بالایی دارد، از طرفی سودآوری اقتصادی بالای آن و مقاوم بودن آن به خشکی و شوری، کشاورزان را در کشورمان بخصوص در مناطقی که مشکل کم آبی دارند مانند استان یزد ترغیب به کشت این گیاه فوق العاده کرده است. و می توانند به راحتی این بذور را از مرکز خرید و فروش بذر این استان تهیه کنند.

تعیین تاریخ کاشت مناسب

برای کاشت هر محصولی باید تاریخ مناسبی برای کشت آن در نظر بگیریم. در کاشت بذر کینوا هم همینطور است. حتما باید برای تعیین تاریخ مناسب کاشت در هرمنطقه ای از یک مشاور با تجربه کمک بگیریم. این مجموعه به عنوان مرکز خرید و فروش بذر کینوا در یزد با داشتن تجربیات ارزشمند در زمینه‌ی کاشت بذر کینوا به همه‌ی کسانی که میخواهند بذر کینوا را کشت کنند مشاوره رایگان می‌دهد. برای ارتباط با مشاوران این مرکز تنها با یک تماس از این اطلاعات مفید بهره مند گردید.

کشت بذر کینوا یزد

کشت و آبیاری بذر کینوا در یزد

بذور کینوا را می‌توان هم بصورت دستپاش و هم مکانیزه کشت کرد. در کشت مکانیزه هم از دستگاه ریزکار غلات استفاده می‌گردد. روش‌های مختلف کشت شامل روش جوی و پشته‌ای، ردیفی و نواری است. کاشت بذر کینوا به روش جوی و پشته‌ای مناسب است.

در مناطقی از یزد که مشکل شوری دارند باید بذر کینوا در روش جوی و پشته‌ای در قسمت جوی کاشته شود، تا شوری خاک کمترین صدمه را به گیاه وارد آورد. میزان بذر لازم در هکتار هم 8 تا 10 کیلوگرم است.

برای آبیاری کینوا از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. روش‌هایی مانند غرقابی، قطره ای و بارانی. میزان آبیاری هم 5 تا 7 نوبت و به فاصله‌ی 10 تا 1 روز باید انجام شود. در صورت وجود باران‌های بهاری و پاییزی از تعداد دور آبیاری کاسته می‌شود. اطلاعات لازم در این زمینه در مرکز خرید و فروش بذر کینوا در یزد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

افزایش عملکرد کینوا و برداشت

کوددهی از راههای افزایش عملکرد محصول می‌باشد. استفاده از کوددهایی مانند NPK، سوپرفسفات تریپل و پتاس به میزان مناسب در تقویت خاک و تولید محصول با کیفیت‌تر موثر می‌باشد.

برداشت کینوا هم بصورت دستی و هم مکانیزه انجام می‌شود. با توجه به امکانات در منطقه‌ی کاشت می‌توان برداشت را دستی یا مکانیزه انجام داد.

دستگاه کمباین برداشت کلزا، برای برداشت مکانیزه مناسب است و اگر بخواهیم از این دستگاه استفاده بکنیم یک سری تغییرات جزئی در هد برداشت باید اعمال شود.

عملکرد بذر کینوا یزد

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در یزد

مرکز خرید و فروش بذر کینوا در یزد آماده مشاوره به تمام علاقمندان و کشاورزان عزیز در یزد و دیگر استان‌ها می‌باشد. علاوه بر مشاوره در کشت بذر کینوا در یزد و سایر استان‌های کشور این مجموعه در زمینه‌ی خرید و فروش بذر کینوا با کشاورزان و علاقمندان همکاری می‌نماید. این مجموعه جهت کاهش فشار و استرس کشاورزان با آنها قرارداد خرید تضمینی می بندد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *