قیمت روز بذر کینوا در کشور

خرید بذر کینوا

جهت استعلام قیمت روز بذر کینوا در کشور به کدام مرکز می‌توان مراجعه کرد؟ بذر کینوا اصل، شناسنامه‌دار و با قوه نامیه بالا در کدام مجموعه عرضه می‌گردد؟

بذر کینوا چیست؟

بذر کینوا بومی منطقه آند در کشور آمریکای جنوبی است که قدمت آن به 5000 سال پیش بر می‌گردد. طی سال‌های اخیر محققان به این نتیجه رسیدند که می‌توان به این گیاه ارزشمند به عنوان یک امنیت غذایی در جهان نگاه کرد. بذر کینوا از بذور بسیار ریز می‌باشد که وزن هزار دانه آن 2 تا 3 گرم است.

کشت بذر کینوا بصورت سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری خاک صورت می‌گیرد. این گیاه از خانواده اسفناج است و خواص فوق العاده‌ای برای سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها دارد. این مجموعه با کیفیت ترین بذرهای کینوا با قیمت روز را در سراسر کشور در اختیار خریداران قرار می دهد.

بذر کینوا

کشت بذر کینوا در کشور

بذر کینوا را به طریق دستی و مکانیزه می‌توان کشت کرد. روش‌های مختلف کشت بذر کینوا شامل جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی است و روش کرتی برای کشت بذر کینوا مناسب نیست زیرا این گیاه دارای شاخ و برگ و انشعابات است.

برای آماده سازی زمین جهت کاشت بذر کینوا باید ابتدا شخم، سپس ماخار، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی انجام شود. میزان بذر لازم برای کاشت هر هکتار کینوا 8 تا 10 کیلوگرم می‌باشد. بهترین بذرهای کینوا مطابق با شرایط هر منطقه در کشور با قیمت مناسب در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

قیمت بذر کینوا و زمان کشت آن در کشور

امکان کشت بذر کینوا دو بار در طی فصول بهار و پاییز در سال وجود دارد، البته در یک سری مناطق با توجه به آب و هوا می‌توان در فصل تابستان هم آن را کشت کرد. برای اطلاعات دقیق در مورد قیمت و زمان درست کشت بذر کینوا در هر منطقه‌ای از کشور که هستید می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس بوده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

هم‌چنین خرید تضمینی دانه کینوا توسط این مجموعه که به قیمت روز در کشور است صورت می‌گیرد. در مورد کشت بذر کینوا در بهار و پاییز هم باید کشت آن زمانی صورت گیرد که در مرحله برداشت دانه کینوا با دمای هوای بالای 35 درجه و یا بارندگی و هوای سرد مواجه نگردد، زیرا باعث کاهش کیفیت و عملکرد محصول می‌شود.

آبیاری بذر کینوا

تعداد دور آبیاری مناسب برای رشد مطلوب کینوا 5 تا 7 نوبت و به فاصله زمانی 10 تا 15 روز می‌باشد که در مناطقی که دارای بارندگی مناسب در طی سال هستند می‌توانند از تعداد دور آبیاری کم کنند.

آبیاری بذر کینوا با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که عبارتند از روش آبیاری غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوارتیپ، از تمام این روش‌ها برای آبیاری میتوان استفاده کرد البته در مناطق مختلف ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد یعنی یک نوع روش آبیاری بهتر از دیگر روش‌های آن باشد.

برای اطلاعات درست و دقیق در این زمینه در هر منطقه‌ای از کشور که هستید می‌توانید با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در این زمینه مطرح نمایید. علاوه بر این خریداران می توانند از قیمت روز بذر و دانه کینوا در کشور مطلع شوند.

آبیاری بذر کینوا

میزان عملکرد محصول و راههای افزایش آن

عملکرد محصول کینوا حداقل 2 تن در هکتار و حداکثر تا 5/5 تن در هکتار هم می‌تواند برسد اگر مدیریت زراعی درستی به کار برده شود. عوامل مختلفی در افزایش عملکرد کینوا دخیل می‌باشند که در این جا به اصلی‌ترین آنها اشاره می‌کنیم: 1- تهیه بذر کینوا اصل، شناسنامه‌دار و دارای قوه نامیه بالا از مراکز معتبر، 2-تعیین زمان دقیق کاشت بذر در منطقه مورد نظر.

3- کوددهی کینوا با استفاده از کودهای آلی و یا شیمیایی مانند NPK، سوپر فسفات تریپل و پتاس، البته از مصرف کود ازته به میزان زیاد باید خودداری کرد زیرا امکان ایجاد ورس و کاهش عملکرد را در پی خواهد داشت، 4- کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها.

مزیت‌های کشت بذر کینوا

کشت بذر کینوا مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم: 1- بذر آن مقاوم به کم آبی و شوری می‌باشد و در خاک‌های فقیر هم محصول نسبتا خوبی تولید می‌کند، 2- امکان کشت آن دو بار در سال وجود دارد، 3- سودآوری بالایی دارد به نسبت بقیه غلات مانند گندم،

4- دانه حاصل از کشت بذر آن فواید زیادی برای سلامتی انسان‌ها دارد، 5- حتی علوفه حاصل از کشت بذر آن برای تغذیه دام مفید است، 6- کشت آن آسان می‌باشد و با کمترین امکانات هم انجام شدنی است.

برداشت دانه کینوا

برداشت دانه کینوا هم مانند سایر گیاهان در زمان مشخصی باید انجام گیرد. در صورت سوال در این زمینه ویا استعلام قیمت روز بذر کینوا در کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

برداشت دانه کینوا را هم می‌توان به طریق دستی و هم با دستگاه مکانیزه انجام داد. از دستگاه مکانیزه برداشت کلزا برای برداشت دانه‌های کینوا استفاده می‌شود، البته باید در هد برداشت آن تغییراتی اعمال کرد.

برداشت کینوا در کشور

قیمت روز بذر کینوا در کشور

برای استعلام قیمت روز بذر کینوا در کشور می‌توان با این مجموعه در تماس بوده و اطلاعات لازم را دریافت کرد. هم چنین این مجموعه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار و با قوه نامیه بالا را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار علاقمندان و کشاورزان عزیز قرار می دهد.

همکاری درخرید تضمینی با قیمت روز محصول کینوا در کشور

این مجموعه با کشاورزان عزیز در سراسر کشور در زمینه خرید تضمینی دانه کینوا و همچنین توسعه بازار بذر و دانه کینوا با قیمت روز در کشور همکاری می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان آن در تماس باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *