بهترین قیمت بذر کینوا در یزد

خرید و فروش گیاه کینوا

بهترین قیمت بذر کینوا در یزد را از کدام مجموعه استعلام کنم؟ برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار می‌توان به کدام مرکز مراجعه کرد؟کدام مجموعه دارای مجوزات لازم تولید بذور کینوا می‌باشد؟

معرفی بذر کینوا

کینوا از خانواده‌ی اسفناجیان محسوب می‌شود. این گیاه بسیار ارزشمند در حدود 5000 سال پیش در کشورهای آمریکای جنوبی مانند پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی کشت شد. بذر کینوا به اقلیم‌های خشک و شور مقاوم می‌باشد. سازمان فائو به جهت تامین امنیت غذایی در نقاط مختلف دنیا، کشور‌ها را تشویق به کشت بذر کینوا نموده است. زیرا کینوا هم گیاهی از نظر ارزش غذایی در موارد مختلف بالاست و نیز به شرایط سخت محیطی مقاوم می‌باشد.

روش‌های کاشت بذر کینوا

بذر کینوا را می‌توان به روش‌های مختلف جوی و پشته‌ای، ردیفی و نواری کشت کرد.در روش کشت جوی و پشته ای در مناطق شور استان یزد باید بذر را در جوی کشت کرد تا شوری کمترین آسیب را به بذر کینوا وارد نماید.  

میزان بذر لازم برای کشت بذر کینوا 8 تا 10 کیلوگرم به ازای هر هکتار می‌باشد. قیمت بذر کینوا عرضه شده توسط این مجموعه در یزد بسیار مناسب بوده و به نسبت سایر کشت ها هزینه پایین تری دارد. بذور را باید به فواصل ردیف 50 سانتی از یکدیگر کشت کرد. فاصله‌ی بذور در داخل هر ردیف 7 تا 10 سانتی متر می‌باشد. روش کشت دستی و مکانیزه بذور با توجه به امکانات هر منطقه امکان پذیر است. از دستگاه‌های ریز کار غلات برای کاشت مکانیزه بذور کینوا استفاده می‌شود.

بذر کینوا

آبیاری و عملکرد کشت بذر کینوا

برای آبیاری کینوا می‌توان از همه‌ی روش‌های آبیاری استفاده کرد که شامل غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ می‌باشند. البته در بعضی مناطق ممکن است یک سری از روش‌های آبیاری بهتر جواب بدهد. نیاز آبی کم این گیاه کشاورزان یزدی را مشتاق به کشت آن نموده است. در طی دوره‌ی کشت این گیاه 5 تا 7 مرتبه آبیاری به فواصل 10 تا 15 روز لازم است.

عملکرد بذر کینوا در یزد حداقل 2 تن در هکتار می‌باشد که می‌تواند با مدیریت زراعی صحیح به 5/5 تن در هکتار هم برسد. جهت پرسیدن سوالات خود در زمینه‌ی کشت بذر کینوا در یزد و سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

مزیت کشت بذر کینوا در یزد و قیمت آن

استان یزد در منطقه‌ خشکی در کشور واقع شده است. از آنجا که بذر کینوا مقاوم به خشکی و کم آبی است برای کشت در مناطقی مانند یزد که خشک می‌باشد بسیار مناسب است. قیمت خرید و فروش بذر کینوا در یزد بسیار متنوع بوده و به کیفیت محصول وابسته است. افرادی که قصد کشت این محصول را دارند می توانند برای مشاوره تولید باکیفیت با این مجموعه در تماس باشند.

هم چنین کینوا به شوری نیز مقاوم است. این گیاه شگفت انگیز به عنوان یک امنیت غذایی در جهان محسوب می شود. به طور کلی کشت بذر کینوا جایگزین بسیار مناسبی برای تولید محصولات آب بر می‌باشد. بخصوص در مناطقی مانند یزد که مشکل آب دارند هم بسیار مقرون به صرفه و سودمند است.

بذر کینوا

بهترین قیمت بذر کینوا در یزد

جهت استعلام بهترین قیمت بذر کینوا در یزد می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار نیز در یزد و دیگر استان‌ها را از این مجموعه خریداری نمایید. برای اطلاع از نحوه‌ی کشت بذر کینوا در یزد و سایر نقاط کشور هم می‌توانید با کارشناسان این مرکز در تماس بوده و سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید. این مجموعه هم چنین در زمینه‌ی خرید و فروش بذر کینوا با کشاورزان گرامی همکاری نمایند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *