آموزش کشت بذر کینوا در قم

خرید بذر کینوا برای کاشت

جهت آموزش کشت بذر کینوا در قم و سایر استان‌ها می‌توانید با اولین و بزرگترین مرکز تولید و فرآوری بذر کینوا در کشور ارتباط بگیرید و سوالات خود در زمینه‌ کشت بذر کینوا و هم‌چنین تهیه بذر اصل و شناسنامه‌دار بپرسید.

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا شبه غله‌ای از خانواده‌ی اسفناج می‌باشد. اولین بار حدود 5000 سال پیش در منطقه‌ آند در آمریکای جنوبی کشت شد. درمقایسه با غلات گندم و جو، تحمل بالاتری نسبت به شوری دارد. طبق آزمایشات انجام شده در شوری‌های بالاتر عملکرد کینوا بسیار بالاتر بوده است. همین امر باعث شده که جزء گیاهان شور زیست رده‌بندی شود.

بذر کینوا قم

کشت بذر کینوا در قم

کشت بذر کینوا در قم و سایر استان‌ها، بخصوص مناطقی که آب و خاک شور دارند مورد استقبال کشاورزان زیادی قرار گرفته است. قابلیت کشت این بذر طی دو بار در سال و سوددهی بیشتر نسبت به محصولات دیگر نیز از عوامل ترغیب کشت این محصول در مناطق مختلف گردیده است.

در تاریخ کشت بذر کینوا باید دقت لازم را به عمل آورد تا عملکرد قابل قبولی از کشت به دست آید، در واقع به این دلیل که در زمان پر شدن دانه نباید دمای هوا به بالای 35 درجه برود زیرا باعث کاهش کیفیت دانه می‌گردد، به همین علت در زمان کاشت بذر کینوا به خصوص در استان قم که معمولا دمای هوا بالاست باید حتما مشورت صورت گیرد.

کارشناسان این مجموعه با داشتن تجربیاتی در زمینه‌ی کاشت کینوا در مناطق مختلف در تعیین زمان کشت بذر کینوا در قم و سایر استان‌ها به شما مشاوره‌ی رایگان می‌دهند.

آماده سازی زمین برای کاشت

آماده سازی زمین برای کشت بذر کینوا در قم شامل این مراحل می‌باشد: ماخار، شخم، دیسک سنگین و سبک طی دو مرحله و کودپاشی. کینوا هم به روش دستی و هم مکانیزه کشت می‌شود البته با توجه به امکانات موجود در منطقه می‌توان از کشت مکانیزه با دستگاه ردیف کار پنوماتیک غلات استفاده کرد.

بذور باید بصورت سطحی و در عمق یک تا دو سانتی متری خاک کشت شود به دلیل اینکه بذور کینوا بسیار ریز هستند، فاصله ردیف بذر‌ها 50 سانتی‌متر و فاصله‌ی بذرها داخل هر ردیف 7 تا 10 سانتی‌متر می‌باشد. به میزان 8 تا 10 کیلوگرم بذر برای هر هکتار کشت کینوا نیاز است.

کشت بذر کینوا در قم

روش‌های کشت بذر کینوا در قم

کشت کینوا در دو نوبت کشت بهاره و پاییزه امکان پذیر است، اما در استان قم با توجه به زود گرم شدن هوا در بهار، فقط کشت پاییزه انجام می‌گیرد. روش‌های کشت کینوا در واقع شامل جوی و پشته‌ای، ردیفی، نواری و…می‌باشند.  در روش کشت جوی و پشته‌ای در قم باید دقت کرد که بذور را در داخل جوی کاشت، تا شوری خاک کمترین آسیب را به بذر بزند.

آبیاری کینوا در قم

از تمام روش‌های آبیاری غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ برای آبیاری کینوا می‌توان استفاده کرد. در هنگام آبیاری در روش غرقابی هم به علت ریز بودن بذور باید آب با سرعت کمتری وارد زمین شود و در واقع به آرامی زمین آبیاری شود تا بذور شسته نشده و از بین نروند. بذر کینوا برای رشد خود به 5 تا 7 نوبت آبیاری به فواصل 10 تا 15 روز نیاز دارد.

عملکرد و برداشت کینوا در قم

عملکرد کشت کینوا در حالت حداقل 2 تن در هکتار و حداکثر 5/5 تن در هکتار هم می‌تواند افزایش پیدا کند. کوددهی در افزایش عملکرد کینوا موثر است. استفاده از کودهایی مانند NPK به میزان 150 کیلوگرم و یا سوپر فسفات تریپل به میزان 150 کیلوگرم به همراه کود پتاس به میزان 100 کیلوگرم مناسب می‌باشد.

زمان برداشت دانه کینوا وقتی است که گیاه شروع به خشک شدن می‌کند. برداشت هم به صورت دستی و هم مکانیزه انجام می‌گیرد. برای برداشت کینوا به صورت مکانیزه می‌توان از دستگاه کمباین برداشت کلزا با تغییر هد برداشت به علت ریز بودن دانه استفاده کرد.

برداشت بذر کینوا قم

کنترل علف‌های هرز کینوا

کنترل علف‌های هرز از مراحل مهم کشت بذر کینوا در قم می‌باشد. برای کنترل علف‌های هرز پهن برگ از روش وجین استفاده می‌شود و برای کنترل علف‌های هرز باریک برگ از علف‌کش گالانت سوپر می‌توان استفاده نمود.

کینوا در قم

کاشت بذر کینوا در استان قم با وجود شوری آب و خاک رونق زیادی پیدا کرده است زیرا کینوا گیاهی ارزشمند و در عین حال مقاوم به خشکی و شوری است و برای استان قم که در کشت یک سری از محصولات محدودیت  دارد بسیار مقرون به صرفه است البته به شرطی که در تهیه بذر و اصول کاشت، داشت و برداشت دقت لازم را به عمل آورند.

کارشناسان ما در این مجموعه در کنار شما کشاورزان عزیز در قم و سایر استان‌ها هستند تا شما را از اولین مراحل کاشت تا آخرین مراحل برداشت پشتیبانی نمایند. هم‌چنین در فروش بذر و دانه کینوا نیز می‌توانید با این مرکز همکاری نمایید.

بذر کینوا قم

آموزش رایگان کشت بذر کینوا در قم

برای آموزش کشت بذر کینوا به صورت رایگان در استان قم و سایر استان‌ها می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. این مرکز با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه‌ی کشت بذر کینوا در نقاط مختلف کشور کمک شایانی به کشاورزان در قم و سایر استان‌ها خواهد کرد. برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار هم می‌توانید با این مجموعه در تماس باشید.

همکاری در زمینه خرید و فروش محصول

علاوه بر مشاوره کشت بذر کینوا، این مجموعه در زمینه خرید و فروش محصول کینوا نیز با کشاورزان عزیز همکاری می‌نماید. علاوه بر این با بستن قرارداد خرید تضمینی با کشاورزان اقدام به خرید بذر از آنها می نماید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *