قیمت فروش بذر کینوا جهرم

خرید و فروش گیاه کینوا

قیمت فروش بذر کینوا جهرم در کدام مرکز قابل استعلام است؟ بذر کینوا اصل، شناسنامه‌دار و گواهی شده در کدام مجموعه تولید و عرضه می‌گردد؟

بذر کینوا و اهمیت محصول آن

کینوا یک شبه غله است که بومی کوه‌های آند در آمریکای جنوبی است. کشورهای آمریکای جنوبی مانند پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی از اولین کشورهایی هستند که بذر کینوا را کشت کردند.

کینوا با داشتن خواص بینظیر آن برای تغذیه، سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. کینوا یک گیاه سازگار به انواع اقلیم‌ها می‌باشد و می‌تواند کم آبی و شوری را تحمل نماید به همین دلیل کشاورزان زیادی به کشت آن ترغیب شده‌اند.

بذر کینوا

قیمت و نحوه کشت بذر کینوا در جهرم

استان فارس از استان‌هایی است که کشت بذر کینوا در آن نتایج بسیار خوبی داشته است. جهرم نیز از شهرستان‌های این استان است که بذر کینوا در آن کشت می‌شود. روش‌های کشت بذر کینوا، جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی است. کشت بذر کینوا هم به طریق دستی و هم مکانیزه امکان پذیر است.

برای کشت هر هکتار زمین، 8 تا 10 کیلوگرم بذر کینوا مورد نیاز می‌باشد. خرید تضمینی محصول بذر کینوا با قیمت روز در جهرم توسط این مجموعه در جهت همکاری با کشاورزان عزیز صورت می‌گیرد.

آماده‌سازی زمین جهت کاشت بذر کینوا

برای آماده سازی زمین جهت کاشت بذر کینوا ابتدا شخم، سپس ماخار، دیسک سنگین و سبک و کودپاشی انجام می‌گیرد. بذور کینوا بسیار ریز هستند و کشت آنها باید سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری سطح خاک صورت گیرد.

در کشت مکانیزه از دستگاه ریز کار غلات استفاده می‌گردد که در اینصورت باید فاصله بین ردیف بذرها 50 سانتی‌متر و فاصله بذرها در داخل هر ردیف 7 تا 10 سانتی‌متر باشد. کشاورزان علاوه بر خرید بذر کینوا با قیمت مناسب می توانند اطلاعات لازم در زمینه آماده سازی زمین در جهرم را از این مجموعه دریافت کنند.

کشت بذر کینوا در جهرم

آبیاری کینوا در جهرم

جهت آبیاری کینوا از روش‌های مختلفی مانند غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوار تیپ استفاده می‌گردد. تعداد دور آبیاری 5 تا 7 مرتبه و با فاصله زمانی 10 تا 15 روز انجام می‌گیرد. در صورت بارندگی در طی سال می‌توان از تعداد دور آبیاری کم کرد و اگر میزان بارندگی‌ها مناسب باشد بصورت دیم هم قابل کشت می‌باشد.

عملکرد کینوا در جهرم

علاوه بر کشت بذر کینوا در جهرم عملکرد بسیار مناسبی داشته است. کیفیت دانه حاصل از کشت بذر آن نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است. حداکثر عملکرد بذر کینوا در جهرم حداقل 2 تن در هکتار است و حداکثر تا 5/5 تن در هکتار هم می‌رسد که با قیمت مناسبی می تواند به فروش برسد.

کوددهی با استفاده از کودهای شیمیایی و یا آلی می‌تواند باعث افزایش عملکرد کشت بذر کینوا گردد. کودهای مورد استفاده شامل: NPK، سوپرفسفات تریپل و پتاس، در ضمن از مصرف زیاد کود ازته باید پرهیز کرد زیرا باعث ورس و کاهش عملکرد محصول می‌گردد.

بذر کینوا

قیمت فروش بذر کینوا در جهرم

جهت استعلام قیمت فروش بذر کینوا در جهرم می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. اطلاعات لازم جهت نحوه کشت بذر کینوا و زمان دقیق کشت بذر آن نیز توسط کارشناسان این مرکز بصورت رایگان امکان پذیر است.

همکاری در خرید تضمینی با قیمت روز بذر و دانه کینوا جهرم

این مجموعه با کشاورزان عزیز در خرید تضمینی دانه کینوا در جهرم همکاری می‌نماید برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید تضمینی دانه کینوا در جهرم و هر نقطه‌ای از کشور که هستید می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *