خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی

خرید و فروش گیاه کینوا

خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی در کدام مجموعه صورت می‌گیرد؟ برای تهیه بذر کینوا شناسنامه‌دار و گواهی شده به کدام مرکز می‌توان مراجعه کرد؟

بذر کینوا و اهمیت محصول آن

بذر کینوا قدمتی در حدود 5000 سال پیش دارد و اخیرا در شهرها و استان‌های مختلف کشور ما ایران نیز کشت می‌شود. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و کشورهای پرو، بولیوی، اکوادور و شیلی آن را کشت می‌کردند. هدف اصلی از کشت بذر آن تولید دانه کینوا است که بخاطر ارزش غذایی بالا و خواص منحصر به فرد طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. به دلیل داشتن مواد مغذی فراوانی که دارد به خاویار گیاهی هم معروف می‌باشد.

بذر کینوا

خرید و کشت بذر کینوا در خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که دارای مناطق خشک و کم آب است و با توجه به مقاوم بودن گیاه کینوا به شرایط سخت می‌توان آن را در این استان کشت کرد و نتایج مطلوبی هم بدست آورد. روش‌های مختلف کشت بذر کینوا جوی و پشته‌ای، ردیفی و نواری است، در یک سری از مناطق شور استان خراسان جنوبی اگر از روش کشت جوی و پشته‌ای برای کشت بذر کینوا استفاده می‌شود باید بذر کینوا را در داخل جوی کشت کرد تا شوری خاک آسیب کمی به گیاه بزند.

تقویت خاک استان خراسان جنوبی

استان خراسان جنوبی خاک‌های خیلی ضعیفی دارد و ماده آلی آن کم است. شوری و رس خاک‌های آن هم زیاد است. برای اصلاح خاک‌های شور این منطقه می‌توان از کودهای اصلاح کننده خاک استفاده کرد. کودهای اصلاح کننده خاک با استفاده از املاح موجود در آنها شوری خاک را در سطح خاک تعدیل کرده و این روند باعث می‌شود که ریشه کینوا که در خاک وجود دارد از کودهای ماکرو و میکرو تغذیه کند.

علاوه بر کودهای شیمیایی، استفاده از کودهای آلی برای تقویت خاک این استان بسیار موثر است. علاقه مندان میتوانند علاوه بر بذر کینوا جهت خرید این نوع کودها در خراسان جنوبی با این مجموعه تماس بگیرند.

تقویت خاک کینوا خراسان جنوبی

آبیاری کینوا و عملکرد آن

برای تامین نیاز آبی کینوا باید در دوره‌ی رشدی آن به تعداد 5 تا 7 نوبت به فاصله 10 تا 15 روز آبیاری انجام شود. روش‌هایی هم که برای آبیاری کینوا می‌توان به کار برد متنوع هستند و شامل روش‌های: غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوارتیپ می‌باشند.

از روش آبیاری غرقابی بیشتر در این منطقه استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم استان خراسان جنوبی دارای مناطق شور هم هست که در این مناطق عملکرد کینوا در حدود 5/1 تن در هکتار می‌رسد، اما در مناطقی که شوری ندارد با مدیریت زراعی صحیح تا 4 تن در هکتار هم می‌تواند عملکرد داشته باشد. در این مجموعه علاوه بر خرید بذر کینوا اطلاعات لازم در زمینه ابیاری نیز در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

آبیاری بذر کینوا

فواید کشت بذر کینوا

دانه حاصل از کشت بذر کینوا فواید بسیار مناسبی برای تغذیه بشریت تاکنون داشته است و سازمان فائو سال 2013 را بخاطر ارزش غذایی بالای آن سال کینوا معرفی کرده است و کشورها را به کشت این گیاه ترغیب نموده است زیرا کشت این گیاه در مناطقی که خاک‌های فقیر هم دارند امکان پذیر است و جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات آب‌بر می‌باشد. علاوه بر دانه کینوا از فرآورده‌های حاصل از آن نیز مانند آرد کینوا، سویق کینوا و…. می‌توان استفاده کرد.

خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی

جهت خرید بذر کینوا در خراسان جنوبی می‌توانید با این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را در این زمینه توسط کارشناسان آن را دریافت نمایید. بذرهای کینوا که در این مجموعه عرضه می‌گردد تماما شناسنامه‌دار، گواهی شده و دارای استانداردها و مجوزهای لازم می‌باشند.

همکاری در خرید تضمینی محصول کینوا در خراسان جنوبی

خرید تضمینی دانه کینوا در این مجموعه انجام می‌گیرد و کشاورزان عزیز در استان خراسان جنوبی و دیگر استان‌های کشور می‌توانند با این مجموعه در این زمینه همکاری نمایند.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *