نحوه کشت بذر کینوا با عملکرد بالا

قیمت کینوا فله

کدام مرکز در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا به صورت رایگان مشاوره می دهد؟ چگونه می توان محصولی با عملکرد بالا تولید نمود؟ آیا انتخاب بذر شناسنامه دار ،  تاثیری بر عملکرد نهایی محصول کینوا دارد؟

بهترین نحوه کشت بذر کینوا با عملکرد بالا

بذر کینوا ،  بذری بسیار ریز با دوره رشد کوتاه مدت می باشد .  این بذر در دو نوبت بهاره یا پاییزه و در برخی از مناطق در دو نوبت از سال کشت می شود .  بذر کینوا نیاز آبی کمی داشته و جایگزین مناسبی برای محصولات آب بر می باشد .  

همچنین مقاومت بالایی به خشکی و شوری داشته و سود حاصل از کشت بذر کینوا ،  دوبرابر گندم می باشد ،  به همین دلیل کشت بذر کینوا در مناطق مختلف کشور ،  در سال های اخیر ،  مورد توجه قرار گرفته است .  بذر کینوا به صورت آبی و در مناطق مستعد به صورت دیم کشت می شود . برای کشت بذر کینوا و رسیدن به عملکرد بالا باید بذر بسیار مرغوب خریداری کرد و مشاوره ی تخصصی دریافت کرد. این مجموعه خدمات بالا را به صورت کمال ارائه می دهد.

نحوه کشت بذر کینوا مشابه گیاهان بذر ریزی همچون شبدر و کلزا است .  به انواع روش های کشت به جز روش کرتی ،  و به صورت دست پاش یا مکانیزه می توان بذر کینوا را کشت نمود .  همچنین از انواع روش های آبیاری مثل آبیاری غرقابی ،  بارانی ،  قطره ای ،  نوارتیپ و  .  .  .  می توان بذر کینوا را آبیاری کرد .

عملکرد بذر کینوا در کشور

ماشن آلات مربوط به ریزکارهای غلات برای کشت و کمباین برداشت کلزا ،  جهت برداشت محصول کینوا استفاده می شوند .  کشت بذر کینوا در استان های مختلف کشور با تولید محصولی مططلوب همراه است .  حداقل عملکرد بذر کینوا 2 و حداکثر 5 . 5 تن در هکتار می باشد .

در برخی از نقاط کشور ،  تا 6 تن در هکتار محصول کینوا برداشت می شود .  در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر افزایش عملکرد این محصول به صورت مختصر اشار می شود .  با توجه به اینکه محصول اصلی کینوا ،  دانه های مغذی آن می باشند .  تولید دانه های باکیفیت باعث افزایش ارزش اقتصادی آن و سودآوری بیشتر آن می گردد .

بذر کینوا

عوامل موثر  بر تولید محصول کینوا با عملکرد بالا

همانطور که بیان گردید ،  باید محصولی با عملکرد بالا و باکیفیت مناسب از کشت بذر کینوا تولید شود تا سودآوری مناسب داشته باشد .  دانه های برداشت شده ،  باید به رنگ روشن ،  با وزن هزاردانه بالا و عاری از بذور علف هرز باشند .  

جهت تولید دانه هایی با این مشخصات ،  لازم است که بذر انتخاب شده شناسنامه دار ،  دارای خلوص و درصد جوانه زنی بالا باشد .  همچنین بذرهای انتخاب شده برای کشت ،  باید عاری از بذور علف هرز باشند .  زیرا در صورت وجود علف های هرز در مزرعه و برداشت همراه با دانه کینوا ،  باعث مخلوط شدن بذور علف هرز با دانه کینوا شده و قیمت دانه را کاهش می دهد .

انتخاب بذر کینوا برای کشت و تولید با عملکرد بالا

به همین دلیل لازم است که در انتخاب بذر اولیه دقت شده و علف های هرز نیز کنترل شوند .  مبارزه با آفات و بیماری ها نیز با همین منظور انجام می شود .  همچنین کوددهی مناسب نیز از عوامل موثر بر افزایش عملکرد و تولید دانه های بازارپسند می باشد .  

البته از مصرف بالای کود ازته باید پرهیز شود ،  زیرا باعث ورس و کاهش عملکرد می گردد .  در رابطه با کنترل آفات و بیماری ها و مبارزه با علف های هرز ،  نحوه کوددهی و تولید محصولی با عملکرد بالا ،  می توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید .

کینوا

مشارکت در فروش محصول کینوا

با توجه به جدید بودن بذر کینوا ،  تهیه بذر مناسب و اطلاع درست از نحوه کشت این بذر در مناطق مختلف کشور ،  برای کشاورزان عزیز حائز اهمیت است .  مجموعه ما به عنوان بزرگترین  مرکز خرید و فروش بذر کینوا در کشور ،  بذر کینوا اصل و شناسنامه دار را در اختیار کشاورزان عزیز قرار می دهد .

این بذرها عاری از بیماری و بذور علف هرز بوده و دارای قوه نامیه و درصد خلوص بالایی هستند .  مصرف این بذرهای تاثیر مهمی بر تولید محصول کینوا با عملکرد بالا و باکیفیت مناسب می گذارد .  همچنین کارشناسان باتجربه این مجموعه ،  در رابطه با نحوه کشت بذر کینوا به صورت صحیح ،  در مناطق مختلف کشور ،  مشاوره رایگان ارائه می دهند .

بعلاوه مجموعه ما ،  در زمینه فروش محصول کینوا ،  توسعه بازار بذر و دانه کینوا و صادرات دانه کینوا ،  با کشاورزان عزیز مشارکت می نماید .  جهت اطلاع از نحوه کشت بذر کینوا به صورت رایگان ،  تهیه بذر کینوا شناسنامه دار و استفاده از کلیه خدمات این مجموعه ،  می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای کسب اطلاعات بیشتر از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید
مهندس مقدم
09156993847
ایمیل quinoa@eliatrade.com

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *