نحوه کشت بذر کینوا اردبیل

بذر کینوا در اصفهان

اطلاعات لازم در مورد نحوه کشت بذر کینوا اردبیل را در کدام مجموعه باید کسب کرد؟ برای تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار به کدام مرکز می‌توان مراجعه کرد؟

اهمیت نحوه کشت بذر کینوا در اردبیل

در استان اردبیل هم مانند سایر استان‌های کشور کشت بذر کینوا صورت می‌گیرد و نتایج خوبی هم در پی داشته است. با توجه به اینکه دوره رشدی بذر کینوا کوتاه می‌باشد و هم چنین سود آوری دو برابر گندم را دارد، به همین دلایل کشت این گیاه طرفداران زیادی پیدا کرده است. استان اردبیل آب و هوا و خاک مناسبی دارد و می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

کیفیت دانه کینوا تولیدی در این منطقه هم بسیار بالاست و مناسب صادارت هم می‌باشد. به دلیل ریز بودن بذر کینوا کشت آن بصورت سطحی و در عمق 1 تا 2 سانتی‌متری خاک صورت می‌گیرد.

بذر کینوا

زمان کشت بذر کینوا در اردبیل

یکی از معیارهای مهم در موفقیت کشت بذر کینوا تعیین زمان درست برای کاشت آن می‌باشد. در استان اردبیل با توجه سرد بودن هوا باید حتما زمان درستی را برای کشت تعیین کرد. می توان این محصول را در دو نوبت در سال یعنی هم در بهار و هم در پاییز کشت کرد. اگر شرایط مساعد باشد در تابستان نیز امکان کشت آن وجود دارد. برای اطلاع از تاریخ دقیق کشت در اردبیل می‌توانید با کارشناسان این  مجموعه در تماس باشید.

روش‌های کشت بذر کینوا

برای کشت بذر کینوا روش‌های مختلفی وجود دارد این روش‌ها عبارتند از روش کشت جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی به غیر از روش کرتی می‌باشد. به علت انشعابات و شاخ و برگ گیاه کینوا روش کرتی برای آن مناسب نیست. اما از بقیه روش‌های مذکور را می‌توان برای کشت بذر کینوا استفاده کرد. به طور کلی بذر کینوا هم به صورت دستی کشت می شود و هم در صورت در دسترس بودن دستگاه‌های مکانیزه در این منطقه می‌توان آن‌ها را به صورت مکانیزه کشت کرد. دستگاه‌های بذرکار خطی کار و ردیف کار برای این منظور استفاده می‌شوند.

آبیاری کینوا کشت شده در اردبیل چگونه است؟

آبیاری بذر کینوا باید به تعداد 5 تا 7 نوبت و با فواصل زمانی 10 تا 15 روز انجام گیرد. در استان اردبیل نحوه کشت کینوا متفاوت بوده و با توجه به وجود بارش‌های مناسب بهاری و پاییزی می‌توان از تعداد دور آبیاری را برای بذر کینوا کم کرد. حتی در برخی از مناطق این استان مانند کوثر، نمین و خلخال به علت بارش‌های مناسب در طی سال امکان کاشت بذر کینوا به صورت دیم هم وجود دارد.

آبیاری کینوا

میزان عملکرد کشت بذر کینوا

میزان عملکرد حاصل از کشت بذر کینوا حداقل 2 تن در هکتار می‌باشد. اما درصورتی که مدیریت زراعی صحیح وجود داشته باشد. این میزان به 5/5 تا 6 تن در هکتار در استان اردبیل هم می‌تواند برسد. انتخاب بذر با قوه نامیه بالا، شناسنامه‌دار و گواهی شده، تعیین تاریخ مناسب کاشت، کوددهی با استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها، رعایت این موارد می‌تواند باعث افزایش عملکرد دانه کینوا شود.

برداشت کینوا در اردبیل

برداشت بذر کینوا نیز هم بصورت دستی انجام می‌شود و هم به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد. از دستگاه کمباین کلزا می‌توان برای برداشت کینوا استفاده کرد، اما باید یک سری تغییرات جزئی در هد برداشت آن اعمال گردد.

برداشت کینوا

همکاری در نحوه کشت بذر کینوا اردبیل

این مجموعه با داشتن کارشناسان متخصص در زمینه‌ی نحوه کشت بذر کینوا و نیز تاریخ دقیق آن می‌تواند به کشاورزان عزیز در این منطقه و سایر استان‌های کشور مشاوره رایگان بدهد.

برای تهیه بذر کینوا اصل، شناسنامه‌دار و با قوه‌ی نامیه بالا هم می‌توانید با این مجموعه در تماس باشید و میزان بذر مورد نیاز خود را به صورت خرد و عمده سفارش دهید.

هم چنین این مرکز آماده همکاری با کشاورزان عزیز در توسعه بازار بذر و دانه کینوا، خرید و فروش بذر و دانه  کینوا در اردبیل و سایر استان‌های کشور می‌باشد و با کشاورزان قرارداد خرید تضمینی می بندد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *