آموزش کشت بذر کینوا در اصفهان

خرید و فروش گیاه کینوا

جهت آموزش کشت بذر کینوا در اصفهان و سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و سوالات خود را در زمینه‌ی کشت بذر کینوا بپرسید.

تاریخ کشت بذر کینوا در اصفهان

اقلیم استان اصفهان در شهرهای مختلف آن مانند اردستان، نطنز و نجف آباد تفاوت‌هایی ممکن است داشته باشد اما به طور کلی استان اصفهان دارای آب و هوای معتدل خشک مایل به سرد است. در این سایت آموزش تخصصی کشت کینوا در اصفهان ارائه می شود. استان اصفهان هم کشت بهاره و هم کشت پاییزه دارد. شهرستان نجف آباد سردترین منطقه در اصفهان محسوب می‌شود و از آنجایی که تاریخ کشت درست و حساب شده در عملکرد محصول نقش بسزایی دارد باید در منطقه‌ی نجف‌ آباد با توجه به سرد بودن هوا تاریخ کاشت را به خوبی رعایت کرد.

زمان کشت بهاره و پاییزه در اصفهان

کشت بهاره در اسفند ماه انجام می‌شود و برداشت در خرداد ماه صورت می‌گیرد و مشکلی در کشت بهاره نیست. اما در کشت پاییزه به دلیل سرد شدن هوا باید بیشتر دقت کرد، کار کشت در تیر ماه انجام می‌شود و برداشت هم در مهرماه قبل سرد شدن هوا و بارش‌های شدید باید انجام شود.

بذر کینوا

آموزش کشت بذر کینوا در اصفهان

همانطور که گفتیم کشت بذر کینوا در اصفهان و شهرهای آن (نطنز، اردستان و نجف آبادو….) انجام می‌شود، در شهرستان اردستان خیلی نتایج خوبی از کشت بذر کینوا کسب شده است و در دانه هایی که از استان اصفهان می‌آید ارتفاع گیاه کمتر است و علوفه‌ی نسبتا خوبی هم تولید می‌کند، دانه ها به شدت سفید هستند و بیشتر برای موارد صادراتی استفاده می‌شوند. آرد خیلی مرغوبی هم تولید می‌شود. عملکرد بذر کینوا در اصفهان حداقل 2 تن در هکتار است که به 4 تن در هکتار هم در صورت مدیریت زراعی مناسب هم می تواند برسد.

آموزش انواع روش‌های کشت بذر کینوا

آموزش کشت و انواع روش‌های کشت کینوا در اصفهان شامل کشت ردیفی، نواری و جوی پشته‌ای و کرتی است. از تمام این روش‌ها به غیر از روش کرتی برای کشت بذور کینوا می‌توان استفاده کرد.

آبیاری بذور کینوا روش‌های مختلفی دارد: قطره‌ای، بارانی، غرقابی، نوارتیپ و… و از انواع این روش ها برای آبیاری می‌توان استفاه کرد. تعداد آبیاری 5 تا 7 نوبت و به فاصله‌ی 10 تا 15 روز انجام می‌شود. در استان اصفهان بارش‌های بهاری و پاییزی هم وجود دارد و با توجه به این بارش‌ها می‌توان از تعداد دور آبیاری کم کرد. خاک منطقه اصفهان هم شور و هم شیرین است. بسته به منطقه‌ی مورد نظر که شورتر یا شیرین‌تر است تعداد دور آبیاری کم یا زیاد می‌شود

بذر کینوا

افزایش عملکرد کینوا

بافت خاک معمولی دارند، اگر بتوانند از کودهای مناسب استفاده بکنند میتواند روی عملکردشان تاثیر بگذارد. بافت خاک منطقه‌ی اصفهان خوب است، ماده آلی مناسبی دارد، نه خیلی شنی هست و نه خیلی رسی توی بعضی مناطق استثنا هست که می‌توانند با کارشناسان صحبت بکنند. جهت افزایش عملکرد کینوا از کودهای شیمیایی و آلی استفاده می‌شود.

کودهایی مانند: NPK، سوپر فسفات تریپل و پتاس به اضافه کود سرک طی دو مرحله به وسیله‌ی کود اوره برای افزایش عملکرد استفاده می‌شود. از عوامل دیگری که باعث افزایش عملکرد می‌شوند عبارتند از: انتخاب تاریخ مناسب برای کاشت، استفاده از بذور کینوا شناسنامه‌دار، گواهی شده و کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها.

آموزش رایگان کشت بذر کینوا در اصفهان

این مجموعه با دارا بودن کارشناسان و مشاوران متخصص در زمینه کشت بذر کینوا می‌توانند با کشاورزان و علاقمندان در این زمینه همکاری‌های لازم را به عمل آورند، لازم به ذکر است که آموزش‌های این مجموعه رایگان می‌باشد. علاوه بر آموزش کشت بذر کینوا، در این سازمان همکاری در جهت فروش محصولات کینوا با کشاورزان عزیز نیز انجام می‌گیرد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *