بازار فروش بذر کینوا در لرستان

خرید و فروش گیاه کینوا

برای بررسی بازار فروش بذر کینوا در لرستان به کدام مجموعه می‌توان مراجعه کرد؟ بذر کینوا برای کاشت به چه شرایطی نیاز دارد؟ بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار را از کجا تهیه کنیم؟

معرفی بذر کینوا

بذر کینوا یک شبه غله و بومی آمریکای جنوبی است و کشت آن در کشورهای شیلی، پرو، بولیوی و اکوادور قدمت 5000 ساله دارد. در کشور ما ایران چند سالی است که کشت بذر کینوا رشد بسیار خوبی داشته است.

ارزش غذایی بسیار بالای کینوا و نیز مقاوم بودن آن به شرایط خشکی و کم آبی محیط باعث شده که افراد زیادی علاقه مند به کشت بذر کینوا باشند. با توجه به جدید بودن این بذر در کشور کشت آن نیاز به اطلاعات درست و تخصصی دارد که کارشناسان این مجموعه اطلاعات بسیار کامل و تخصصی در این زمینه دارند و می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای کشاورزان و علاقمندان برای کشت بذر کینوا در لرستان و سایر استان‌ها باشند.

بذر کینوا

بازار فروش بذر کینوا در لرستان و نحوه کشت آن

کشت بذر کینوا در دو نوبت بهاره و پاییزه در لرستان قابل انجام است. به طور کلی می‌توان بذور کینوا را بصورت دستی و مکانیزه کشت کرد، برای کشت مکانیزه از دستگاه بذر کار غلات استفاده می‌شود. روش‌های کشت بذر کینوا جوی و پشته‌ای، نواری و ردیفی است. روش کشت جوی و پشته‌ای بهترین روش کشت بذر کینوا می‌باشد. دوره‌ی رشدی کوتاه مدت آن و نیز سود آوری بسیار مناسبش باعث شده که کشت بذر کینوا رونق زیادی پیدا کند. کیفیت دانه کینوا تولیدی در لرستان بسیار مناسب است.

روش‌های آبیاری بذور کینوا  

کشت بذر کینوا هم بصورت آبی و هم دیم امکان پذیر است. کشت دیم در مناطقی که بارندگی مناسبی در طی سال دارند انجام می‌شود. برای آبیاری بذور کینوا می‌توان از انواع روش‌های غرقابی، قطره‌ای، بارانی و نوارتیپ استفاده کرد. تعداد دور آبیاری کینوا 5 تا 7 مرتبه به فواصل 10 تا 15 روز می‌باشد. در صورت بارش بهاری و پاییزی از تعداد دور آبیاری کم می‌شود.

میزان عملکرد و برداشت بذور کینوا

از جمله عوامل مهمی که در عملکرد کشت بذر کینوا موثر می‌باشند عبارتند از: تهیه بذر کینوا اصل و شناسنامه‌دار که می توان از بازار فروش بذر کینوا در لرستان تهیه نمود، تعیین تاریخ دقیق کشت، کوددهی کینوا با کودهای شیمیایی و آلی، کنترل علف هرز و آفات و بیماری‌ها.

میزان عملکرد بذر کینوا حداقل 2 تن و حداکثر 5/5 تن در هکتار در صورت مدیریت زراعی مناسب می‌باشد. برای برداشت بذر کینوا هم می‌توان از روش دستی استفاده کرد و هم از روش مکانیزه با دستگاه کمباین کلزا آن را برداشت نمود.

بذر کینوا

کنترل علف‌های هرز در کشت کینوا

کنترل علف‌های هرز یکی از مراحل مهم در افزایش عملکرد کینوا می‌باشد، به دلیل هم اندازه و هم شکل بودن بذور کینوا با بذور علف هرز آن باید در کنترل علف‌های هرز آن بسیار دقت کرد. در صورتی که بذور کینوا با بذور علف هرز آن مخلوط گردد عملکرد محصول کاهش می‌یابد و شاید به صفر برسد.

در یک سری مناطق علف‌های هرز ممکن است بیشتر و در مناطق دیگر کمتر باشد. مهم ترین عمل برای کنترل علف‌های هرز کینوا استفاده از بذور کینوا اصل و شناسنامه‌دار است، این بذور فاقد بذور علف هرز هستند هم چنین درصد خلوص و قوه‌ی نامیه بالایی دارند.

بازار فروش بذر کینوا در لرستان

جهت بررسی وضعیت بازار فروش بذر کینوا در لرستان و سایر استان‌های کشور می‌توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. این مجموعه در زمینه نحوه‌ی کشت بذر کینوا در لرستان اطلاعات جامع و کاملی دارد که می‌تواند به کشاورزان و علاقمندان در این زمینه بصورت رایگان مشاوره بدهد، هم چنین برای تهیه بذر کینوا اصل، شناسنامه‌دار، گواهی شده و  با قوه‌ی نامیه ی بالا هم می‌توانید تنها با یک تماس میزان بذر لازم خود را سفارش دهید.

همکاری در بازار فروش بذر کینوا در لرستان

با گسترش کشت بذر کینوا در لرستان و سایر مناطق بازار نه تنها فروش بذر کینوا در داخل کشور رونق یافته بلکه این مجموعه در زمینه خرید و فروش و صادرات بذر و دانه کینوا با کشاورزان همکاری می نماید. در ضمن این مجموعه جهت رفاه حال کشاورزان و کاهش نگرانی آنها بابت فروش محصول خود با آنها قرارداد خرید تضمینی می بندد.

ارتباط با کینوا

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *